Nina Mršnik je študirala industrijsko oblikovanje na fakulteti Royal College of Art v Londonu. Med drugim ustvarja portrete,  ki so likovno med sliko in plakatom. Nina pravi: “Moja mama je vedno govorila, da bi moral vsak imeti svoje intelektualno delo in svojo umetniško obrt. Ko država cveti, si lahko intelektualec, in ko ji gre slabo, si lahko obrtnik. Risanje portretov je moja obrt.”

rok

Nina, kako so tvoja dela nastala? Kakšna je njihova zgodba?

Po poklicu sem industrijska oblikovalka. Portrete sem začela risati v času rezidenčnega bivanja na Dunaju pred tremi leti. Všeč mi je samostojnost, ki jo to delo omogoča, prej sem delala z drugimi ljudmi. Po vrnitvi v Ljubljano sem  nadaljevala, ampak ne v umetniškem duhu, prej v obrtniškem. Nekdo mi pošlje sliko in jaz potem narišem portret. Želim si, da bi bila hitra, kot stroj, a seveda v resnici ne gre tako hitro.

20 2

Zakaj si pa izbrala prav akril? Ima ta tehnika kakšne prednosti?

To se je zgodilo spontano. V rezidenci na Dunaju so bili akrili na razpolago in ker so bili pri roki, sem z njimi začela risati svoje prijatelje. Prej sem risala zgolj s svinčnikom, zdelo se mi je, da potrebujem barvo.

Kako komentiraš sodobno ilustracijo pri nas?

Ne morem komentirati, ker gledam s svojega stališča, osredotočena sem na lastno pot in moram priznati, da ne sledim dosti ustvarjanju drugih.

Kakšen je pomen Bienala neodvisnih za ilustracijo?

Všeč mi je ideja, da avtor, ki je nastopil prejšnje leto, povabi drugega, da se udeleži naslednjega bienala. V takšnem organskem sistemu se spremembe odvajajo hitro. Zdaj, leta 2015 smo mi tukaj, nas 20, in mi izbiramo naslednjo generacijo. Tako lahko sama odločam o podobi naslednjega Bienala.

Michelangelo Antonioni, acrylic on wood

 

Kakšen je odziv na tvoje delo?

Nimam velikih pričakovanj, sem neobremenjena. Res ne vem zadosti o tem, kaj se dogaja v ilustraciji po svetu, ampak jaz rišem in odziv je dober. Zato še naprej ustvarjam. Predvsem me zanimajo naročniki.

Je naročnikov dovolj?

Ja, vsak mesec prejmem vsaj dve naročili. Seveda bi jih rada še več! Vesela sem, da je ilustracija lahko vir mojega zaslužka.

Pripravila: Aleksandra Metelko

niemeyer, acrylic on paper
portret: Oscar Niemeyer

 

Preberite še pogovora z ilustratorkama Niko Rupnik in Evo Mlinar!

 

 

 

Ena misel na “NINA MRŠNIK: POTRETI SO MOJA OBRT

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja