Ribrand je plod sodelovanja ljubljanskega oblikovalskega studia Mashoni in Rokodelskega centra Ribnica. Znamko je zasnoval kolektiv oblikovalcev, ki ga sestavljajo Janez Mesarič, Maša Majce Mesarič in Petra Bukovinski. Njihov studio se loteva grafičnih podob znamk, oblikovanja za naročnike in samostojnih oblikovalskih znamk. Pri seriji izdelkov, nastalih v skladu z ribniško tradicijo izdelovanja lesenih izdelkov, so bili tako uspešni, da so lani prejeli nagradno Red Dot, bili del razstave Slovenia Design Showroom na milanskem pohištvenem sejmu in razstavljali svoje izdelke na potujoči razstavi Les25, ki je izbor sodobnega slovenskega oblikovanja v lesu predstavila v Parizu, Trstu, Zagrebu in Ljubljani. Jeseni so bili njihovi izdelki razstavljeni na bienalu Brumen v Narodni galeriji, pripomočke za kuhinjo Ribrand pa lahko kupite v Outsiderjevi spletni trgovini.

Od kod ideja po sveži preobleki nečesa tako tradicionalnega kot je suha roba?
Sodelovanje med našim oblikovalskim studiem in Rokodelskim centrom Ribnica se je začelo na pobudo oblikovalca Janeza Mesariča, ki na tamkajšnjem centru v okviru rokodelske šole poučuje industrijsko oblikovanje. Ker so Janezovi predniki iz Ribnice, je odraščal s kulturo “suhe robe” in tako prepoznal lokalni potencial. S povezovanjem sodobnega oblikovanja in domače obrti je realiziral svoje ideje. Nastala je navdihujoča znamka dobro oblikovanih trajnostnih izdelkov z imenom Ribrand.

Bi lahko strnili cilje in vizijo studia? 
Mashoni je multidisciplinarni oblikovalski studio, kjer ustvarjamo sveže, jasne, elegantne in celostne oblikovalske rešitve, ki pokrivajo celotno pojavnost blagovne znamke, ustanove ali podjetja. To se odraža na širokem naboru področij v naših zadnjih projektih. Ti vključujejo domače in tuje naročnike iz področij hi-end audia, svetil, lesne proizvodnje, mode, umetnosti, fotografije, novinarstva, državnih storitev, farmacije, …

Spremljate trende ali jih želite ustvarjati?
V oblikovalskem kolektivu se lotevamo precej raznolikih projektov, ki presegajo okvire notranjega dizajna, vendar se ne glede na to pri vseh projektih držimo načel, na katere trendi načeloma nimajo vpliva. Vsak projekt začnemo s temeljito raziskavo in premislekom o tem, kako bo uporabnik uporabljal produkt oz. storitev. Na eni strani je pomembno dobro določiti cilje, doseči odlično funkcionalnost in izboljšati postopke. Na drugi strani pa ustvariti zgodbo, vzdušje, in izkušnjo, ki jo želimo doseči. In potem poiskati ravnovesje, kot med levo in desno polovico možganov. Vse ostale odločitve v oblikovanju sledijo tem smernicam. Veseli nas delo na projektih, kjer smo globoko in dolgoročno vpleteni, jih dobro razumemo, v katere verjamemo in sledijo našim vrednotam. Le s takšnim pristopom lahko pridemo do najbolj učinkovitih rešitev. Poleg oblikovanja za naročnike se lotevamo tudi samostojnih in partnerskih blagovnih znamk, kot je blagovna znamka lesenih izdelkov Ribrand.

“Tesno sodelovanje oblikovalca in izdelovalca je ključno pri zagotavljanju kvalitetne izvedbe. Oblikovalec se mora pred začetkom izdelave idejnega projekta natančno seznaniti s tehnologijami in razumeti proces izdelave posameznega izdelka.” – Studio Mashoni

Včasih so najboljše rešitve povsem preproste – kakšen pa je proces dela?
Čeprav smo bazirani v Ljubljani, nam je pomembno, da v vseh fazah nastajanja izdelka sodelujemo z izvajalci. Tesno sodelovanje oblikovalca in izdelovalca je ključno pri zagotavljanju kvalitetne izvedbe. Oblikovalec se mora pred začetkom izdelave idejnega projekta natančno seznaniti s tehnologijami in razumeti proces izdelave posameznega izdelka. Tudi v primeru znamke Ribrand so vsi izdelki nastali v tesnem sodelovanjem z lokalnim obrtnikom. Od prvega prototipa do končnega izdelka je bilo potrebno kar nekaj usklajevanja in prilagoditev kljub temu, da so izdelki v izvedbenem smislu precej preprosti. Pri nekaterih projektih sodelujemo tudi s tehnologi in konstruktorji, seveda je vse odvisno od same kompleksnosti izdelka.

 

“Zdi se nam, da kupci dandanes cenijo našo zgodbo in posledično tudi izdelke. Izdelki so bili pozitivno sprejeti tako s strani kupcev, kot tudi s strani medijev. Najbolje so sprejeti izdelki, ki vsebujejo skrite magnete – set kuhalnic, set za sol in poper ter set magnetnih obešalnikov.” – Studio Mashoni

Glede na veliko število razstav v tujini, imate pod drobnogledom trge različnih držav. Opazite razliko med tujimi in slovenskimi navdušenci nad dobrim oblikovanjem?
Ne glede na narodnost ciljamo na kupce, ki spoštujejo princip pravične trgovine ter cenijo kvalitetno oblikovane in dovršene izdelke. Kakšnih velikih razlik med domačim ali tujim kupcem praktično ne opažamo. Deležni smo mnogih pohval in imamo pozitivne odzive predvsem nad samo uporabnostjo izdelkov, kar nas izjemno veseli in spodbuja k temu, da bomo znamko nadgrajevali in ustvarjali nove uporabne trajnostne izdelke.

Fotografije: Studio Mashoni
Pripravila: Nuša Zupanc

 

Celoletna naročnina

Set krožnikov Ribrand

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja