Stanovanje za Amélie Poulain

od • marec 3, 2017 • Arhitektura, InterierKomentarji (1)4042

Prenova po načrtih slovenske arhitektke Ane Gruden v Berlinu (1. del)

Nekega dne pa Amélie* v svojem stanovanju odkrije majhno pločevinasto škatlico, polno spominkov iz otroštva neznanega otroka, ki je nekoč živel tukaj.

Arhitekti radi verjamemo, da s premišljenimi posegi v prostor insceniramo bivanje vseh, ki se po njem gibajo. Da lahko premišljen prostorski načrt deluje vzpodbudno, pozitivno na bivanje. Pogosto se filmski režiserji spogledujejo z arhitekturo; spomnimo se interierjev Wesa Andersona, ali melanholično, subtilno in neskončno lepoto Tarkovskega, ali kadre Kim-Ki-Duka, ki omogočajo pripovedi brez besed.

Ana Gruden je arhitektka (FA) z magisterijem iz filmske umetnosti (AGRFT). Pred enajstimi leti je Ljubljano zamenjala za Berlin, in tam uspešno uredila številne stanovanjske interiere, ki se jim pozna njen občutek za filmsko kadriranje in razpoloženjsko, emocionalno nabito estetiko. Njena posebnost in priljubljena dejavnost je (bila) prenova pritličnih stanovanj v Berlinu. »Ta so praviloma manj zaželena, saj so izpostavljena cesti in s tem potencialni nevarnosti.«, razloži arhitektka. A hkrati imajo lastnosti, ki omogočajo izjemno transformacijo; visoko stropno višino, pogosto pa tudi povezavo z vrtom na notranjem »hofu«. Cena pritličnih stanovanj v Berlinu je bistveno nižja od cene stanovanj v višjih etažah stavb. A arhitektka s premišljenim izkoriščanjem razkošne višine pritličij, stanovanju doda tudi tretjino več kvadrature.

Značilnost Aninih prenov je vintage dotik, kombinacija zračne, svetle prostornosti in romantičnih detajlov; pohištvenih kosov, ki jih zbira na boljših sejmih, v starinarnicah, na spletu, ali pa zasnuje sama. Vsak kos je majhna pločevinasta škatlica; polna spominov ali pripravljena nanje. “Stari kosi imajo pred novimi prednost; s primerno obdelavo njihova vrednost narašča, pri novih, pa takoj po nakupu pade.”

Zadnja prenova arhitektke Ane Gruden v Berlinu je prenova pritličnega enosobnega prostora na Winsstraße. Glavna kakovost projekta ob nakupu je bila lokacija v središču mesta.

Stanovanje je bilo sprva namenjeno pisarnam. Višina prostora je bila pred prenovo znižana z obešenim stropom. Arhitektka je odstranila obešen strop in tako pridobila dodatnih 65cm, dovolj, da je lahko v prostor posegala tudi po višini.

Obstoječo kopalnico je arhitektka odstranila iz prostora in jo nadomestila z novo, manjšo in nižjo.

Nad kopalnico je pridobila prostor za spanje in sprostila dodatno pot za prehajanje svetlobe. Cementne ploščice po tleh so pravzaprav ostanki keramike z različnih gradbišč; različnih dimenzij in vzorcev. Optično dodatno povečajo prostor. V času te prenove je imela arhitektka hkrati odprtih 12 različnih prizorišč prenov.

Umivalnik je kos, kupljen na odpadu, a skrbno prenovljen. Ključavničar je izdelal stojalo za umivalnik, skladno s stopnicami in ograjo na ležišču nad kopalnico.

Vgrajena starinska okna v predelnih stenah interiera so posebnost in značilnost prenov Ane Gruden. Zagotavljajo dodaten vir  posredne svetlobe, poleg tega lahko služijo kot polica ali odlagalna površina. “Zbiram čudne, lepe predmete, okna, stole, korita, doma jih imam celo skladovnico, ki čakajo, da jim najdem pravo zgodbo.”, pravi arhitektka.

Pred prenovo prostor ni bil povezan z zunanjostjo. Okna s parapeti so zamenjali z balkonskimi vrati. Rušitev parapetov je stanovanje popolnoma spremenila. Povezala ga je z zunanjostjo in omogočila teraso, stanovanje pa je postalo svetlo. Osvetlitev stanovanja iz dveh nasprotnih strani omogoča visoko bivalno udobje.

Žametne zavese so močan element, ki kroji vzdušje.

Svetila v stanovanju so tudi dela slovenskih oblikovalk; “Luster” Janje Kotnik in luči Jane Mršnik.

Prenova stanovanja je potekala 3 mesece; predvsem zaradi omejenih sredstev.

Terasa je postala dodana vrednost, ki je stanovanje prej ni imelo.

Zanimiv je podatek, da je investicija v prostor pred prenovo obsegala polovico prodajne vrednosti po prenovi, v istem letu.

Stanovanje ima več različnih virov svetlobe: okna na nasprotnih straneh fasade, preboji v notranjosti, ter ogledala kot posebni usmerjevalci svetlobe.

Ana Gruden je po lanski vrnitvi v Ljubljano že zaključila nekaj novih prenov v Sloveniji. »Če rad in dobro plešeš, potem ni pomembno, kje se plesišče nahaja« odgovori na moje vprašanje, kako je uspela tako hitro najti nove naročnike. Kakovostno delo povsod najde pot, da se uresniči.

Prenova je sodobna, a v stanovanje prinese izvorno meščansko prostornost in udobje. To pa je tudi Anino vodilo: “Ustvariti čimvec lepega, prostor, v katerem se bodo ljudje dobro počutili.”

Se nadaljuje …

Amélie Poulain*: Sramežljivo mlado dekle z lastnim okusom za majhna življenjska zadovoljstva, kot je zagrebsti roke v vrečo s semeni, metanje žabic v kanal … V noči 30. kolovoza 1997 se ji je posvetilo. Odločila se je polepšati življenje drugim ljudem. Kdo pa bo polepšal njenega?

 

***

 

Fotografije: Anne-Catherine Scoffoni

Arhitektura: Ana Gruden, sodelavka: Tina Semolič

Besedilo: Nina Granda

Sorodne vsebine

One Response to Stanovanje za Amélie Poulain

  1. […] Ana Gruden je arhitektka z magisterijem iz filmske umetnosti, Kraševka, ki je desetletje preživela v Berlinu in tam prenovila vrsto stanovanj. […]

Komentarji