“Pop-up flat I FEEL DESIGN” v Berlinu
Znamko “I feel design” so oblikovalci in arhitekti zasnovali v želji po povezovanju slovenskih produktnih ustvarjalcev in proizvajalcev ter jih na inovativen in zanimiv način predstavi tuji in domači javnosti. S tem želijo spodbuditi in povečati zanimanje za prodajo slovenskih izdelkov na globalnem tržišču in omogočiti nove tržne poti.
“Pop flat I FEEL DESIGN” predstavlja prvi preizkus znamke združenja različnih slovenskih oblikovalski izdelkov v že izoblikovanem interierju sredi Berlina.
Prostor preobrazbe je predstavljalo stanovanje znotraj večjega stanovanjskega kareja, ki je bil zgrajen v času “jungendstila” v 19. stoletju. Stanovanje je bilo pred kratkim deležno celovite prenove s premišljeno prerazporeditvijo prostorov in svežim pristopom združevanja obstoječih elementov in materialov iz prostora, novih ter več desetljetji starih prinešenih od drugod. Prenovo interierja stanovanja so vodili Ana Gruden, sodelovka Tina Semolič in Gašper Arh.
Tina Semolič:
Obstoječi oblikovni kolaž stanovanja smo snovalci projekta po konceptu “pop up”; za kratek čas opremili s slovenskim pohištvom ter z ostalimi dodatki za dom. Obiskovalce smo za kratek čas spremenili v uporabnike bivanjskega prostora in jim omogočili, da preizkusijo vse razstavljene produkte pod sloganom “I feel design”.
Izdelke smo izbrali in postavili tako, da se med seboj dopolnjujejo in nadgrajujejo tako v oblikovnem ter funkcionalnem smislu, kot po izbiri materialov, iz katerih so narejeni. Povezanost vseh skupaj je vnesla v prostor svežino, igrivost in sproščenost v smislu drznosti različnih stilskih kombinacij.
Med seboj smo prepletli slovenske izdelke tako posameznih oblikovalcev, oblikovalskih skupin kot že uveljavljenih podjetij. Okoli jedilne mize so se tako zvrstili stoli Leon in Olin slovenskega podjetja Stolarna, za sedenje ob pitju kave in čaja so poskrbeli stoli in mizica Rex, multifunkcionalen LL stol in tabure za bralni kotiček v spalnici, sedenje in obuvanje čevljev je omogočila v vhodnem delu nova izvedba oblazinjenega počivalnika YO ter za odlaganje in sedenje v kopalnici pručka Luna oblikovalske skupine Ropot. V kuhinji drugega stanovanja namenjenega ogledu si je svoj del pozornosti vzel “vintige” Gorenjev hladilnik ORB 153. Na jedilni mizi so se zvrstile skodelice z motivi znanih osebnosti iz slovenskih in svetovnih vrst blagovne znamke Polona Polona. Podlago suhemu in svežemu sadje so delali podstavki Bele bele in dile studija Drevo. Za osvetlitev jedilnice z naravno in umetno svetlobo so s svojo razgibano strukturo poskrbela svetila in čarobna kompozicija zaves Bele bele.
Sredi dnevne sobe so se obiskovalci skrili v rdečo lupino stola Beatnik podjetja Donar, otroci pa so svojo igro poiskali s sestavljanjem lesene igrače Wood i play in se najraje vzpenjali in plezali na pletene tabureje Klobke. V obliki črne skulpture se je po dnevni sobi razvila omara narejena iz urbnih kovčkov društva Est=etika. Preostanek revij in promocijskega materijala je med svoje reže spravil večnamenski Stolžek oblikovalke Klavdije Jarc ter na svojo odlagano površino klubski mizici Arhimodula.
S svetlobo so prostor napolnila 3d stiskana svetila Cup in Kikla skupine Aklih, prosto stoječo svetilo Storž avtorjev Nives in Franca Vehovarja ter Tadeja Glažarja ter stropno svetilo Rondela skupine Ropot.
Na balkonu sta se pticam nastavili ptičji hišici studija Drevo in skupine Aklih. Slednja skupina je poskrbela tudi za odkap dežnikov s stojalom April ter za ojačanje zvoka iz mobilnih telefonov s svojim prav tako 3d natiskanim megafonom.
Produktno oblikovanje in interier so med seboj povezala slikarska dela akademske kiparke Mirjam S. S. in prostor napolnila še s likovno umetnostjo.
V bivalnem delu manjšega stanovanja, ki je bilo na voljo za ogled, so svetlobo mistično prepuščali Lustri, avtorice Janje Kotnik. Za celotno preobleko ležišč je s svojo kolekcijo Basic v celoti poskrbelo podjetje Odeja in zavilo spalni del v tople svetlo rjave tone.
Skozi dialog vseh združenih elementov v interierju smo tako želeli ustvarit prepletanje in harmonijo ujetega trenutka, ki ga pooseblja sam koncept “Pop Up” stanovanja.
Kot sponzorja sta organizatorju Kulturnemu društvu Ropot tokrat priskočili na pomoč podjetje Sinegraf v obliki zagotavljanja vseh tiskovin in kava Escobar.
Prihodnja oblika predstavitve združenih pod znamko I FEEL DESIGN bo plod novih priložnosti in navdiha ekipe. Ravno ekipa sodelujočih je bila v tokratnem projektu zaslužna, da smo s skupnimi močmi uspeli postaviti temelje na kateremu moramo graditi naprej in iskati nove načine in poti v svetu.
Projekt, zasnovan pod vodstvom Roka Avseca, je bil v obliki javne intervencije izbrani in delno finančno podprt iz strani Ministrstva za kulturo že v letu 2015, vendar je zaradi vseh ovir, ki so nastale pri organizaciji prestavil svojo izvedbo v letošnje leto.
Zaradi priložnosti sodelovanja z Ano Gruden v Berlinu so si za prvo vidnejšo predstavitev v tujini izbrali koncept “pop up”-a.
Besedilo: Tina Semolič
Avtorji fotografij:
interier: Felix Loechner
ljudje: Sašo Podgoršek
Gorenjev hladilnik: Gašper Arh