70-letna zgodovina koprskega hotela zaznamuje podobo starega mesta ob Pristaniški ulici. Lokacija ob marini in tržnici predstavlja urbano dominanto v izrazito dejavni točki prostora. Notranjost Hotela Grand Koper, zapuščine arhitekta Eda Mihevca in njegove asistentke Olge Rusanove, so v sodelovanju z industrijskim oblikovalcem Davidom Tavčarjem prenovili AKSL arhitekti: »Prenove smo se lotili z vsem razpoložljivim znanjem in vedenjem o stavbi in njeni zgodovini. Pred začetkom snovanja prenove smo tesno sodelovali z doc. dr. Nežo Lipovec Čebron, ki je izdelala Elaborat o razvoju in pomenu Hotela Koper. Stremeli smo k temu, da stavbo in njeno prvotno idejo zadržimo ter obudimo pomen stavbe in njeno vlogo v socialnem in kulturnem smislu. Naša želja je, da hotel postane prostor druženja in srečevanja vseh, ne samo gostov, temveč prebivalcev širšega obalnega območja. V tem vidimo prenos zgodovinske ideje in vloge stavbe naprej.«

Prepoznavna zunanjost objekta, ki je bil v osnovi grajen za program mestne šole že leta 1939, v zgodnjih šestdesetih pa je podobo proti morju dopolnil Edo Mihevc s prizidkom, je ostala nespremenjena. Pri prenovi interierja pa so avtorji skupaj z naročnikom pripravili zasnovo, ki se prilagaja razumevanju aktualne vloge hotelskega gosta v danem okolju. Na vprašanje, kako bi poudarili razlike pri potrebah in željah obiskovalcev v primerjavi s sredino prejšnjega stoletja, ko so v objektu potekali zadnji večji posegi, avtorji odgovarjajo: »Hotel je postal prostor druženja, sestankovanja in tudi začasnega prebivanja (angl. extended stay). Zato danes vsi hoteli stremijo k temu, da gostu ponudijo prvovrstno izkušnjo v hotelu in poskušajo svojo ponudbo narediti zanimivo tudi lokalnim uporabnikom. Preplet obojega, tujih gostov in lokalnih obiskovalcev, je vedno lahko uspešnica. Ko hotelski guruji govorijo o hotelih in hotelskih sobah prihodnosti, dostikrat uporabljajo besedne zveze, kot so “self care – skrb zase”, “well being – dobro počutje”, “contemplation – kontemplacija” in “providing workspace – zagotavljanje delovnega prostora”. To bo vsekakor vplivalo na oblikovanje interierja in pristop k uporabi materialov in pohištva.«

60 prenovljenih hotelskih sob se deli v skupine osmih tipologij, ki so namenjene različnim uporabnikom. Prilagojene so različnim potrebam in navadam gostov glede na narodnost, programsko pa so namenjene tako turistom kot bivanju med poslovnimi obiski. Karakter skupnih prostorov in sob za goste zaznamuje izrazito odločen oblikovni izraz. »Pri izbiri materialov smo ohranili duh interierja arhitekta Eda Mihevca in prof. Olge Rusanove, ki je bil za tisti čas bogat in pester z različnimi teksturami in dekoracijo ter tudi tipiko prostora Istre in širšega mediteranskega sloga. Zaradi predhodnih prenov hotela večine elementov originalnega interierja žal ni bilo več mogoče razbrati ali ohraniti. Njegov duh pa se v prostoru odraža v sodobnem jeziku in materialih, kot so keramične ploščice z videzom paladijanskega teraca, ploščice terracotta, položene v ribjo kost, ogledalni strop vhoda avle in kluba mezanina, ki privablja refleksije bližnjega morja, potiskane zavese picerije in sob (motiv je oblikoval D. Tavčar), tapiserije, obešene na stene avle (motiv je oblikoval D. Tavčar) in zlati kovinski poudarki glavnih lokov avle.«

Cilj zastavljenega koncepta je bil tako odpiranje hotela proti glavni ulični promenadi. Pritličje hotela se je povezalo lokalnim prebivalcem in drugim obiskovalcem z željo, da se »v tem delu Kopra vzpostavi dnevna soba.« .« S tem namenom je na vhod najprej postavljen hotelski bar, kjer se vhodna steklena vrata v celoti odprejo in povežejo z arkadnim preddverjem hotela, recepcija pa je pomaknjena na skrajni konec hotelske avle. Posebnosti mestotvorne javne lokacije hotela so avtorji v projektu jasno opisali: »Prednost hotela je njegova centralna lokacija na glavni mestni promenadi, na robu mestnega jedra in le streljaj od mestne plaže. Hotel obiskovalcem ponuja tri gostinske obrate: hotelski bar in kavarno, picerijo in restavracijo à la carte. Poleg tega nudi še prostore za poslovne prireditve in druženja ter storitve centra dobrega počutja z masažo in nego. Hotelska avla pa je tudi prostor za postanek in oddih, delo ali sestanek. Z jesenjo hotelu priključujemo še slaščičarno in sladolednico, s čimer se bo hotel s svojim javnim pritličjem in zunanjimi terasami obračal in nagovarjal obiskovalce na vse strani. Dovršeno ponudbo bi morda lahko dopolnil še zunanji bazen z razgledom na morje.«

AKSL arhitekti:

Ime projekta: GRAND KOPER
Avtor projekta: AKSL arhitekti d.o.o. – Špela Leskovic u.d.i.a., Aleš Košak u.d.i.a., Vita Marolt mag.arh., Samantha Konec mag.arh. , Maja Pečar mag.arh.
Investitor: Jaz in Božo d.o.o.
Fotograf: Janez Marolt mag.arh.
Lokacija: Pristaniška ulica 3, 6000 Koper

Leto načrtovanja: 2019-2020
Leto izvedbe: 2020-2021

Površine (skupaj):  2.793m2
Pritličje: 752m2 + obstoječi tehnični prostori
Mezanin: 295m2
1.nadstropje: 1.144m2
2.nadstropje: 695m2
3.nadstropje: 234m2
Zunanje gostinske terase pritličja: 300m2
Zunanja terasa SPA 1.nadstopje: 125m2

Število sob: 60
Število tipov sob: 16
Tipi sob: Executive Suite, Junior Suite, Superior Twin, Superior Double, Comfort Twin, Comfort Family,Economy
Število gostinskih obratov: 03
Dodatne storitve in programi: SPA, fitness in konferenčni prostori

Projektanti:
– Elektro instalacije: NOM Biro d.o.o.
– Strojne napeljave: NOM Biro d.o.o.
– Zunanja ureditev:  OBJEM NARAVE d.o.o.
– Požarna študija:    LOZEJ d.o.o.
– Industrijsko in grafično oblikovanje: David Tavčar, Magister industrijskega oblikovanja

Izvajalci:
Glavni izvajalec gradbeno obrtniških del: Gradbeništvo Spahiu – Urim Spahiu s.p., Hrpelje-Kozina

Notranja oprema:
ALU Komen-vrata in okna pritličja, ter zasteklitev izhoda na teraso SPA v 1.nadstropju
ALKAM d.o.o. – strešni svetlobnik
ZENER d.o.o. – keramika in keramičarska dela v pritličju
SCARBO d.o.o. – kerami in kermaičarska dela v nadstropjih
Mizarstvo Černe-mizarska dela v pritličju in mezaninu, pasarska oprema in izdelki po meri, tapetniška oprem izdelana po meri
RPS d.o.o.- svetlobni napisi, usmerjevalna grafika, kovinsko pohištvo po meri, dekorativen kovinsk eobloge, baldahin lobb-ju, drugi posebni izdelki
Ekostil d.o.o. – tiskani tepihi, tiskani predpražniki, preproge sob izdelane po meri
KOLPA d.d. – mizarska dela v 1,2 in 3.nadstopju, stenske dekorativne obloge Orac
Vanada d.o.o. -zavese
KUBUS interier – Normann Copenhagen, Softline
ARCADIA Svetila d.o.o. – generalna razsvetljava picerije in stopnišč
INTRA Lighting – generalna razsvetljava lobby-ja, picerije, restavracije, mezanina in javnih sanitarij

Zunanja ureditev:
ARCADIA Svetila – zunanja svetila

 

Pripravila: Manca Košir

Delo revije Outsider lahko podprete z nakupom revije ali celoletno naročnino!

Celoletna naročnina

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja