Vsi poznamo odmeven Pariški teden mode, vendar kaj ima pri temu iskati arhitektura? Odgovor nam podaja projekt zasnove scenografije mlade arhitektke Lane Arih, ki je bil namenjen predstavitvi modne revije SS25 pariške znamke 3.PARADIS. Projekt je nastal v sodelovanju s produkcijsko agencijo AT Paris, s katero arhitektka pogosto sodeluje.
Arhitektura ne zajema zgolj dela v arhitekturnih birojih, kar je preizkusila tudi arhitektka sama, a se je kasneje odločila za preusmeritev v freelance delo, kar ji je omogočilo večjo svobodo pri osebnem izražanju in združevanju svojih raznolikih interesov. V zadnjem letu se je usmerila predvsem na področje scenografije dogodkov, saj ji začasna narava tega dela nudi več prostora za ustvarjalno svobodo.
Arhitekturo, modo in tudi scenografijo združujejo elementi, kot so estetika, uporabnost in pomen. Ti se izražajo tako v kreacijah modne revije kot tudi v scenografiji – zasnovi prostora in njenih objektov. Vendar pa ta začasnost, ki omogoča fleksibilnost, prinaša tudi okoljski izziv – veliko količino odpadnega materiala po vsakem dogodku. Ta izziv je bil rešen s ponovno uporabo kock iz pene, ki bi sicer postale odpadek. Kocke so bile ovite v folijo, katere količino je minimalizirala, kolikor je bilo mogoče. Poleg tega je uporabljena folija izredno tanka, kar je pomenilo manjšo količino odpadkov, ki ponavadi mečejo črni oblak nad podobnimi produkcijami.
Prizorišče revije je bila rezidenca delegata Quebeca v Parizu, ki jo je za dogodek izbral ustanovitelj modne znamke Emeric Tchatchoua zaradi svoje osebne povezave s Kanado. Klasična arhitektura te stavbe, katere notranjost krasijo obloge iz rdečerjavega lesa, je nudila kontrastno ozadje sodobni scenografiji. Hladno modri odtenki scenografije v prostoru močno izstopajo, dodatni kontrast pa je dosežen z uporabo izrazito sodobnih materialov.
Osnovni koncept projekta je bila reinterpretacija večkulturnega ozadja modne znamke in njenega ustanovitelja. Tchatchoua se je rodil v Franciji, njegovi starši prihajajo iz Kameruna, pomemben del otroštva pa je preživel v Kanadi. Navdih za svojo kolekcijo je črpal iz povezave vseh treh kultur – afriške, francoske in kanadske – ki jih je v okviru priprave na novo kolekcijo tudi ponovno obiskal. Avtorica projekta je letališče prepoznala kot simbol večkulturnosti, gibanja in potovanja. Natančneje navdihnili so jo kovčki, oviti v folijo, ter nalepke, ki se po potovanjih kopičijo na njih – pojav, ki ga pogosto opazimo na letališčih. Te elemente je reinterpretirala v sediščih, ki jih krasijo nalepke z mesti, ki ustanovitelju znamke posebej veliko pomenijo.
Oblikovanje postavitve vseh elementov je preprosto zaradi narave dogodka – sedeži so razporejeni ob robovih prostora in s tem ustvarjajo povezano pot modne piste.
Datum dogodka: 21. junij 2024
Prostor in lokacija: Dogodek je potekal v apartmaju Delegacije Quebec na Avenue Foch.
Število razpoložljivih sedežev: 150
Napisala: Maja Perpar
Foto: Adrien Ozouf