Arhitekt Gregor Drobnič je pred leti Ljubljano zamenjal za Berlin in tam odprl blagovno znamko za opremo interierjev Otto von Berlin. Pri delu mu pomaga Otto. Predstavljamo njuno prvo večjo realizacijo; opremo stanovanja v Berlinu, v novogradnji na meji Kreuzberga in Schöneberga.
Loft X-Berg v Berlinu je prostoren svetel prostor. Kakšna so bila izhodišča oblikovanja?
Loft X-berg je bil moj prvi večji projekt oblikovanja stanovanjskega interiera. Naročnica je prvotno želela, da zasnujem dodatne možnosti shranjevanja za vse stvari, ki jih bo prinesla iz prejšnjega stanovanja. Kasneje pa se je izkazalo, da potrebuje tudi svetila, zavese, posteljo za goste in še ostalo opremo.
Stanovanje ima poleg vhodnih še troje dodatnih vrat, zato je bil poseben izziv, kako s predelnimi omarami narediti optimalen prostor, ki ne izgubi svoje odprtosti.
Oprema je uravnotežen preplet sodobnih dizajnerskih kosov in masivnih, skoraj rustikalnih lesenih elementov.
Naročnica je velika ljubiteljica dizajnerskih kosov. Glede na to, da je bilo njeno prejšnje stanovanje bistveno manjše, je bilo treba obstoječi opremi dodati tudi manjkajoče kose, ki bi naredili stanovanje udobno in uporabno. Leseni elementi so bili moja ideja, ker se mi je zdelo, da stanovanje potrebuje tudi toplino, malo patine.
Kakšen odnos imaš kot arhitekt do umetniških del v prostoru? Je to del načrtovanja ali jih naročnik sam umesti?
Vedno poskušam voditi projekt od prve skice zasnove do izvedbe zadnjega dodatka. Zato se pogosto ubadam tudi z dekorativnimi deli, pa tudi manjšo opremo in detajli, ki dajo prostoru značaj. Moja naročnica je veliko opreme prinesla tudi iz prejšnjega stanovanja. Glede na to, da je celoten loft skoraj popolnoma odprt, je bil kar izziv, umestiti vsa dela tako, da so zaživela v novem ambientu.
Že nekaj let živiš v Berlinu. Kakšna je bila tvoja pot od študija arhitekture v Ljubljani do samostojnega biroja v Berlinu?
Že med študijem arhitekture v Ljubljani sem ugotovil, da me bolj zanimajo interierji in ne toliko arhitektura večjih meril. Že moje diplomsko delo se je bolj navezovalo na notranje oblikovanje. Po študiju sem poleg redne službe, bil sem vodja razstavnega salona svetil, delal kot oblikovalec prostorov, prizorišč za prireditve in scenografij. In kot turist hodil v Berlin.
Berlin je bila ljubezen na prvi sprehod. Prvič sva se spoznala pred trinajstimi leti, bil je februar in zimske temperature. Kljub temu je bila dinamika, posebna atmosfera mesta tisto, kar me je usodno privlačilo in vsakič mi je bilo težje oditi. Sploh me ni vleklo nazaj. Zato sem se odločil, da si poiščem zaposlitev v Berlinu.
Moja ideja je bila, da si najdem zaposlitev in sele potem zaživim tukaj. Nisem hotel samo pustiti vsega in iti s trebuhom za kruhom. Trajalo je dobri dve leti, da sem dobil dobil pozitiven odgovor, da lahko pridem na razgovor za službo v manjšem biroju za notranje oblikovanje. In glede na to, da sem imel dva tedna od razgovora do prvega delovnega dneva, sem kar takoj izkoristil priložnost, spakiral dva kovčka in se podal dogodivsčinam naproti.
Po dobrem letu dela v biroju me je gnalo dalje, da postavim svojo znamko na berlinskem trgu, zato sem skočil v vodo in začel plavati. Z Berlinom sva imela `love and hate` razmerje. Velikokrat sem mislil, da bo nekaj uspelo, pa ni, in potem začneš vse spet od začetka. Ampak ko te mesto enkrat sprejme, se vse stvari postavijo v ravnotežje.
Danes stojim za blagovno znamko Otto von Berlin, ki sem jo ustanovil pred tremi leti, kot manjšo znamko za oblikovanje stanovanj. Otto von Berlin se zdaj prebija na področje oblikovanja večjih objektov, gastronomije, trgovin in pisarn.
Kakšne so možnosti za arhitekte in oblikovalce v Berlinu? Je težko pridobiti nove projekte?
Kljub temu, da je Berlin igrišče, kjer se prepletata kreativnost in urbanost, moraš dobro poznati pravila igre in se naučiti “metanja na koš”. Berlin je kulturno izjemno močno mesto in sem se seli veliko nadarjenih ustvarjalcev z vseh koncev in krajev, kar pomeni, da je tudi tvoja konkurenca večja. Še posebno, ko se pogovarjaš o honorarju.
Sam sem imel srečo in bil ob pravem času na pravem mestu.
Kdo je Otto?
Otto je moja desna roka. Francoski buldog, ki mi vestno stoji ob strani. Velikokrat rečem, da je moj kreativni direktor, ker predstavlja jedro moje dnevne inspiracije. Daje mi občutek svobode, ki ga v svojem poklicu potrebujem.
Pripravil: Matevž Granda