Advertisement
premrn-nasahisa-IMGP4972-res
Sanja Premrn: Našahiša

Arhitektka Sanja Premrn je v Ajdovščini zasnovala hišo zase in svojo 4-člansko družino. Sodobna hiša je umeščena med enostanovanjske tipske gradnje iz 70. in 80. let prejšnjega stoletja. Ti so večinoma sestavljeni iz dveh zamaknjenih volumnov, kritih z dvokapnimi strehami.

»Hiša z ravno streho obstoječe strukture ne posnema, ampak je raje malo umaknjena iz gradbene linije in tako ne izstopa v prostoru. Pravzaprav poskuša biti karseda neopazna,« pravi arhitektka. Poleg tega se hiša trudi za dobre medsosedske odnose; da sosedom ne zakriva pogleda proti jugu, je delno vkopana, sobe nadstropja pa so pomaknjene na zahod, tako da se na vzhodni strani odpira terasa.

Avtorica je za svoj dom izbrala naravne in trpežne materiale. Osrednji pečat zunanjosti daje obloga iz lokalnega kamna na stranskih fasadah, ki navdih išče v tradiciji suhozida in kamnite gradnje, ki sta doma v Vipavski dolini. Preprosto linearno zasnovo poudarjajo venci iz prašno barvane pločevine, ki celoti dajejo moderen, četudi zadržan podpis.

V umirjenem in svetlem interierju prevladuje toplina lesa, kontrast pa vnaša kamen in črna barva kuhinje, stavbnega pohištva in elementov. Oprema je preprosta in elegantna, barvni poudarki so rezervirani za umetniška dela in zelenje.

Neposredna kot njeno ime, »Našahiša« deluje kot elegantna in dobro ukrojena obleka sodobne mlade družine, ki s spoštovanjem do tradicije trezna gleda v prihodnost. To navsezadnje tudi je. »Lahko bi rekla, da je točno taka, kot sem si jo zamislila,« preprosto pove arhitektka.

 

Ime projekta: Našahiša
Arhitektka: Sanja Premrn
Investitor: Sanja Premrn, Luka Škvarč
Lokacija: Ajdovščina
Leto načrtovanja:  2018
Leto izvedbe: 2019–2021
Površine:
Pritličje: 108 m²
Nadstropje: 58 m²
Skupno: 166 m²
Parcela: 1100 m²
Pozidana površina: 110 m²

Projektanti:
Gradbene konstrukcije: Pro-Ban
Elektro instalacije: MM Biro
Strojne napeljave: MM Biro

Glavni izvajalec gradbeno-obrtniških del: HN Gradnje

 

Besedilo: Luka Jerman
Fotograf: Miha Bratina

Mailchimp brez napisa

Povezani članki