V arhitekturnem biroju Ambient so zasnovali prenovo Hribarjeve dvorane na Ljubljanskem gradu, ki je prejemnica letošnje Plečnikove medalje za aktualno realizacijo.
Če se z dvorišča Ljubljanskega gradu ozremo proti jugu, se nam pogled ustavi na stavbi, v kateri je danes Gostilna na gradu, nekoč pa so jo med drugim uporabljali tudi kot orožarno, konjušnico in začasno bivališče vojske. V prvem nadstropju te stavbe se pod mogočnim ostrešjem razteza Hribarjeva dvorana, poimenovana po ljubljanskem županu Ivanu Hribarju. Za prenovo dvorane stojita arhitekta Majda Kregar in Miha Kerin iz ljubljanske arhitekturne pisarne Ambient.
Dvorana je večnamenska – v njej bodo v prihodnosti potekale predstave, razstave, poroke, banketi in družabna srečanje. Večnamenskost je tudi ključno vodilo, ki so ga arhitekti upoštevali pri prenovi. Hribarjeva dvorana ni pasiven prazen prostor, ki ga lahko naselijo različne aktivnosti, sam pa med tem ostaja enak, brezizrazen in nevpadljiv. Ne, Hribarjeva dvorana se trenutni dejavnosti prilagaja aktivno, s premičnimi odri, spremembami osvetlitve, odpiranjem in zapiranjem loput, premikanjem stenskih panelov. Kameleonski prostor, katerega metamorfoze ga iz iteracije v iteracijo delajo skoraj neprepoznavnega, so nizko-tehnološke, zasnovane po tehtnem premisleku o možnih rabah in scenarijih. Rešitve so tako preproste, razumljive, a visoko učinkovite.
Kot utemeljitev svoje izbire za podelitev Plečnikove medalje prične žirija, so “obnove gradov na prvi pogled nehvaležne arhitekturne naloge; obkroža jih tako močna avra preteklosti, da se arhitekt ob njej le težko sprosti.” Majdi Kregar in Mihi Kerinu pa je poleg kakovostne prenove in spoštljivega odnosa do dediščine uspelo zarisati še močno avtorsko potezo in oblikovati dvorano za 21. stoletje.
Ambient d.o.o.:
Dvorana je prirejena za hitro in enostavno preobrazbo dejavnosti – iz umetniške galerije v predavalnico ali za poljubno zahtevno prireditev. Prilagajanje vsakokratni potrebi je omogočeno s talnimi pomičnimi podesti v celotni tlorisni površini in s stenskimi akustičnimi loputami na treh stranicah dvorane. Dvostransko različno obdelane lopute zagotavljajo ustrezno spremenljivo akustiko glede na trenutno dejavnost, obenem pa ustvarjajo različen barvni ambient: za prireditve in predavanja zastrtega – opečno rdečega, za razstave pa odprtega, z dnevno svetlobo, svetlega, belega.
Iz utemeljitve žirije za Plečnikovo medaljo za aktualno realizacijo:
Avtorja se pri dvorani upravičeno upreta analitični težnji po seciranju in prezentaciji tako imenovane avtentične substance, ki je na Gradu ni več prav veliko, saj se v njem že stoletja prepletata zgodovinska pomembnost in materialno razvrednotenje. Notranji ovoj je obravnavan celovito in strukturirano obenem. Duhu prenove ne sledijo le stene enotnega prostora, temveč tudi tla, v katerih so skriti multifunkcionalni odrski elementi, in strop z vključeno sodobno tehniko. Interjer suvereno združuje nizko tehnološko zasnovo in dinamičen, nenehno spreminjajoč teatralen prostorski učinek; za to ima dobre razloge, saj sta fleksibilna oder in avditorij obenem, elizabetinsko gledališče in renesančna slavnostna dvorana v enaki meri kot sodobno uprizoritveno središče.
Ime objekta: Ljubljanski grad – Hribarjeva dvorana
Projektivni biro: Ambient d.o.o.
Avtorja: Majda Kregar udia, Miha Kerin udia
Arhitekti sodelavci: Sonja Podbreznik udia, Smiljan Buzeti, Brane Kregar
Konservatorka: Irena Vesel udia, ZVKD
Statika: Edvard Štok udigr, Konstat biro d.o.o.
Strojne instalacije: Boris Gobec udistr, Instal d.o.o.
Elektro instalacije: Borut Glavnik udiel, Eldata d.o.o.
Fotografije: Janez Pukšič, Studio 10
Izvajalci: DEMA plus d.o.o.
Leto načrtovanja: 2012
Leto izvedbe: 2018
Napisala: Ajda Bračič
Podprite Outsider z naročilom!