Advertisement
OFFPOLINN-Colegio-Reggio-foto-JoseHevia-01
Andrés Jaque in OFFPOLINN: Šola Reggio Explora v Madridu

Španski arhitekt Andrés Jaque, dekan arhitekturne šole na Columbia University v New Yorku, je s svojim studiem Office for Political Innovation (OFFPOLINN) zasnoval radikalno šolsko stavbo, ki v suhem planotastem svetu severnega obrobja Madrida deluje kot križanec med začaranim pravljičnim gradom in avantgardnim futurizmom poznega modernizma.

Zasnova šole Reggio Explora temelji na ideji, da lahko arhitekturno okolje v otrocih vzbudi željo po raziskovanju in poizvedovanju. Stavba je v skladu s pedagoškimi idejami sistema Reggio Emilia tako zamišljena kot kompleksen ekosistem, ki učencem omogoča, da sami usmerjajo svoje izobraževanje s procesom samostojnega kolektivnega eksperimentiranja.

Po besedah arhitektov je namen načrtovanja, gradnje in uporabe stavbe preseči paradigmo trajnostnosti, da bi obravnavali ekologijo kot pristop, v katerem se prek arhitekture prepletajo vpliv na okolje, sožitje človeka in narave, optimizacija materialov, kolektivno upravljanje in različni pedagoški pristopi.

Pri zasnovi šole so se izogibali homogenizaciji in standardizaciji z namenom, izoblikovati multiverzum, kjer lahko postane večplastna kompleksnost okolja izkustvena in berljiva. Stavba tako deluje kot skupek različnih podnebij, ekosistemov, arhitekturnih tradicij in predpisov.

Pritličje, v katerem so učilnice za mlajše učence, je povezano s terenom. V nadstropjih nad njim se nahajajo učilnice srednjih razredov ter rezervoarji za ponovno rabo vode in zemljo; ti oskrbujejo notranji zimski vrt, ki sega do najvišjih nadstropij. Učilnice za starejše učence na vrhu so organizirane kot vasica okoli tega vrta. Takšna umestitev rab odraža stalen proces dozorevanja, ki se kaže v naraščajoči sposobnosti učencev, da sami in s svojimi vrstniki raziskujejo šolski ekosistem.

Če si arhitekti običajno prizadevajo, da bi mehanske sisteme skrili, so v šoli Reggio Explora vse storitve vidne: cevi, kanali, žice in rešetke postanejo del njenega vizualnega in materialnega ekosistema. Tokovi, ki ohranjajo stavbo aktivno, tako postanejo priložnost za učence, da se sprašujejo o tem, na kakšen način so njihova telesa in socialni odnosi odvisni od izmenjave in kroženja vode, energije ter zraka.

Visokotehnološke trajnostne rešitve so dosegljive le za visokoproračunske, korporativne ali državne stavbe. Arhitektura šole v Madridu zato razvija nizkoproračunsko strategijo za zmanjšanje svojega okoljskega odtisa, ki temelji na naslednjih oblikovalskih načelih:

Vertikalna zasnova zmanjšuje pozidanost zemljišča. Namesto horizontalnega širjenja po zemljišču – ki je značilna za 90 % šolskih projektov – je šola Reggio Explora kompaktna vertikalna stavba. Ta oblikovalska odločitev zmanjšuje zazidano površino stavbe, optimizira celotne potrebe po temeljenju in bistveno zmanjšuje delež njene fasade.

Debel ovoj žive izolacije. Plutovinasti ovoj stavbe je obenem toplotna izolacija in podpora življenjskemu ekosistemu. Dobrih 14 centimetrov debel sloj brizgane plute tako v vertikalnih kot v naklonskih delih zunanjega volumna stavbe – naravna rešitev, ki so jo v OFFPOLINN razvili posebej za ta projekt – zagotavlja toplotno izolacijo, ki kar dvakratno presega zahteve, ki veljajo v Madridu. To prispeva k pasivnemu, 50-odstotnemu zmanjšanju porabe energije pri ogrevanju. Nepravilna površina plutovinastega brizga poleg tega omogoča kopičenje organskih snovi, tako pa bo ovoj stavbe sčasoma postal življenjski prostor številnih življenjskih oblik, od mikrobioloških gliv do flore in favne.

Več razmišljanja, manj materiala. Inženirska ekipa je oblikovala, analizirala in dimenzionirala strukturo stavbe tako, da je debelino podpornih zidov uspela zmanjšati v povprečju za več kot 150 mm v primerjavi z običajnimi armiranobetonskimi strukturami. To pomeni generalno 33-odstotno zmanjšanje vgrajene energije v konstrukciji stavbe.

Ekipa OFFPOLINN je v osrčju Španije uspela ustvariti izzivalno in neortodoksno arhitekturo, ki s svojim eksperimentalnim značajem odpira relevantna vprašanja o ustvarjalnih potencialih družbeno odgovorne arhitekture v 21. stoletju.

Tloris pritličja
Tloris 1. nadstropja
Tloris 2. nadstropja
Tloris 4. nadstropja
Tloris 5. nadstropja
Tloris 6. nadstropja
Prerez

 

Ime projekta: Šola Reggio Explora
Avtor projekta: Andrés Jaque/Office for Political Innovation (OFFPOLINN)
Investitor: Colegio Reggio Explora
Lokacija: Madrid

Leto izvedbe: 2022

Površine: 6700 m²

Projektanti:
Arhitektura (ekipa): Roberto González García, Luis González Cabrera, Alberto Heras, Ismael Medina Manzano, Jesús Meseguer Cortés, Paola Pardo-Castillo, Rajvi Anandpara, Juan David Barreto, Inês Barros, Ludovica Battista, Shubhankar Bhajekar, Elise Durand, Drishti Gandhi, Maria Karagianni, Bansi Mehta, Alessandro Peja, Meerati Rana, Mishti Shah, Saumil Shanghavi
Gradbene konstrukcije: Qube Ingeniería de Estructuras
Instalacije: JG Ingenieros
Ekologija in raziskava prsti: Mingobasarrate

Fotografija: José Hevia
Pripravil: Luka Jerman

*
Vsebine, ki jih objavljamo na spletu, so drugačne od vsebin v tiskani reviji. Revija in splet imata ločeni uredniški zasnovi. Z naročilom revije podprete oboje, spletne in tiskane vsebine, in omogočite Outsiderjevo ustvarjanje na različnih kanalih. 

Naročite se lahko v spletni trgovini ali pa nam pišite na: [email protected]

Hvala!

Mailchimp brez napisa

Dobrodošli na spletnem portalu

Vsebine spletne strani so drugačne od vsebin v reviji! Z naročnino omogočite nastajanje visokokakovostne vsebine o kulturi, arhitekturi in ljudeh.