Koncept: Arhitektura za mobilnost je tista, ki presega meje in povezuje dve prej nepovezani točki zemeljskega površja (pa tudi prostore zunaj Zemljine atmosfere) oziroma ponuja zatočišče potujočim. Koolhaas pa jo je definiral kot »generično«, saj je v svoji zasnovi enaka po celem svetu. Generičnost je v tem smislu kakovost saj skozi jasno in prepoznavno strukturo daje občutek domačnosti širši mobilni populaciji.
Naj gre za avtoceste, letališča, železniške, avtobusne ali metro postaje ali pa hotele, arhitektura mora zagotoviti tako osebno zadovoljstvo uporabnikov kot funkcionalnost, preglednost in učinkovitost mobilnih procesov, ki jih servisira.
MOST JEAN-JACQUESA BOSCA
Bordeaux, Francija
ARHITEKTURA: OMA
IZVEDBA 2014-
POVRŠINA: 120 tisoč m2
RENDERJI: Arte Factory
Rem Koolhaas je zasnoval večnamenski most za Bordeaux. Zasnova je kar najmanj tehnična, še manj lirična, skoraj primitivna. Most ni urbani dogodek, pač pa platforma za VSE urbane dogodke. OMA je pravzaprav zasnovala bulvar za 21. stoletje, ki zajame široko paleto možnih programov in tudi možnih prometnih scenarijev za prihodnost.
PRENOVA ŽELEZNIŠKE POSTAJE
Delft, Nizozemska
ARHITEKTURA: Mecanoo
IZVEDBA: 2015
POVRŠINA: 28320 m2
FOTOGRAFIJE: Harry Cock in Mecanoo
Železniška postaja v Delftu je zasnovana brez očitne »sprednje« ali »zadnje« fasade, je kompaktna in fleksibilna. Uporaba stekla v pritličju ustvari tesno povezanost med zunanjostjo in notranjostjo, in javni prostor kar steče v stavbo. Mecanoo je želel generičnemu prostoru za pretok potnikov vendarle vtisniti tudi lokalni pečat: strop iz krivljenih lamel je okrašen z zgodovinskim zemljevidom Delfta, potniki pa skozi skrbno zasnovano fasado in kurirano potjo obiskovalca s perona takoj uzrejo uokvirjen pogled na mesto.
Pripravila: Alja Košir
OPOMBA: vsebine na spletni strani se razlikujejo od vsebin v reviji Outsider! Revijo lahko naročite tukaj.