• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
Intervju,Umetnost
/
26 februarja, 2017

Dnevna opravila Ištvana Išta Huzjana

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

V newyorški galeriji James, ki deluje pod okriljem Univerze CUNY, je od začetka februarja na ogled razstava NSK State Art: New York, The Impossible Return. Razstava se ukvarja z vprašanjem formiranja angažirane skupnosti, kako ta lahko vpliva na posameznika in kakšen je njegov odnos do meja ter definicije nacionalne države. Na razstavi sodeluje devet mednarodno uveljavljenih umetnic in umetnikov, med njimi tudi Ištvan Išt Huzjan, ki se predstavlja z novim umetniškim delom Daily Chores on 5th Avenue.

 …

Ištvan, k sodelovanju na razstavi si bil povabljen zaradi več razlogov, a vendarle naju je s sokustosinjo Katherine Carl v prvi vrsti zanimal segment tvojega dela, ki se osredotoča na performativno gesto hoje, oziroma tvoji. t.i. potovalni perfomansi (travel perfromances). Kako se je razvila ta pot v tvojem delu?

Prvič, ko sem namesto ateljeja uporabil potovanje kot prostor kreacije, je bilo leta 2012, v okviru razstave Simplon Express: Le Retour. Kontekst razstave je bila re-kreacija legendarne istoimenske razstave, postavljene na pot z vlakom iz Pariza v Zagreb iz leta 1989, galerije La Galerie des Locataires Ide Biard. Utopijo združene Evrope, ki so jo doživljali umetniki na vlaku 23 let poprej, so nas, tokrat v razširjeni skupini, organizatorji povabili preizprašati s potovanjem / vrnitvijo s štartom tokrat v Zagrebu. Zgodovinski Orient Express dandanes ne obstaja več v celoti, ker je bila redna linija Ljubljana-Benetke iz ekonomskih razlogov ukinjena. Skupina razstavljavcev je bila tako primorana v Ljubljani zamenjati prevozno sredstvo. Ta trenutek me je v resnici najbolj zanimal, saj sem študiral v Benetkah in sem s taistim vlakom pogosto prečkal danes neobstoječo mejo v Italijo. Sodelujoči umetniki so se vračali v Pariz, a jaz sem se v resnici vračal v kraj svojega umetniškega študija, tako da sem se odločil pridružiti skupini šele v Ljubljani. Na poti leta 89′ in 12′ so bili tudi nekateri zvezdniki francoske in zagrebške konceptuale 70-ih let, katerih delo sem odkrival ravno med študijem v Italiji.

Vse skupaj se je lepo ujemalo in kot svojo umetniško intervencijo v potovalno razstavo sem se tako odločil skriti v predel pod avtobusom, ki je namenjen hranjenju prtljage. S pomočjo kolegic iz Škuca, ki sta zamotili voznika, sem neopažen smuknil v prtljažnik. Za mojo prezenco na avtobusu ni vedel nihče, razen kuratorice in po dolgih štirih urah vožnje smo prispeli na Piazzale Roma v Benetkah, kjer sem se, na začudenje vseh, izkrcal skupaj z njihovo prtljago.

Ištvan Išt Huzjan, Daily Chores on 5th Avenue, performans, foto: Jaka Vinšek

Ištvan Išt Huzjan, Daily Chores on 5th Avenue, performans, foto: Jaka Vinšek

Tvojo umetniško prakso vidim kot precej intimno osebno izpoved, na drugi strani pa je znotraj tvoji projektov mogoče najti tudi socialne in politične aspekte, predvsem v odnosu na aktualne teme, ki nas obkrožajo. In zdi se mi, da je prav ta napetost med intimo (privatnim) in družbeno-političnim (javnim) tudi osnovni gradnik tvojega zadnjega performansa Daily Chores on 5th Avenue. Kako si prišel na idejo za performans in kako je ta potekal?

Življenje vsakogar je na nek način Odisejada. Seveda vsak ne odrašča v zavedanju, da bo postal kralj, a vsak pravokotno na center zemlje raste proti nebu medtem, ko se odcepi od matere, staršev …, da bi našel svojo pot, svoje mesto. Ti dve gibanji naših teles sta nazorno ilustrirani in razširjeni na Manhattnu. Mesto se agresivno dviga in vsak New Yorčan strmi k nebu s tako imenovanimi American Dreams, da bi imel nekega dne pisarno na vrhu ene izmed teh neskončnih stolpnic. Istočasno se na tem gosto poseljenem prostoru odvijajo življenja ne samo prisotnih, a tudi nas vseh, saj institucije, kot so Wall Street, MoMA ali Trump Tower vzajemno globalno vplivajo na sisteme in tokove naših družb. Peta avenija, na kateri se nahaja James Gallery z dotično razstavo, se na polotoku razteza vse od Harlemske reke na severu do Washingtonskega parka na jugu, približno 7 milj ali dobrih 11 kilometrov. Na poti po tej znani aveniji se človek sreča z mnogoterimi svetovno znanimi umetniškimi institucijami, Centralnim parkom, stanovanji finančnih mogotcev in Empire State Buildingom, torej marsikaterim simbolom moči. Hkrati med 143. in 110. ulico avenija teče vzdolž Harlema, revnejše soseske severnega dela mesta. Predvsem skozi simbole iz umetniških, finančnih, političnih in medijskih svetov, razumem oder 5. avenije kot prispodobo za 20. stoletje. Ta  metafora pa se lepo ujema s konceptom NSK države v času in odločil sem se, da izvedem na razstavi NSK State Art: New York, The Impossible Return performans, kjer očistim ves cestni žleb 5. avenije. Dejanje čiščenja razumem, v tem primeru, kot opravilo iz domačega intimnega okolja, ki je razširjeno na javni prostor. V smislu; v javnem prostoru počnem to, kar počnem doma, kot del ‘normalnega vsakdana’, (zase in za druge) brez plačila / delovnega razmerja.

Z manjšo metlico in smetiščnico sem, v času enega dne, očistil koridor med cesto in pločnikom vzdolž 5. avenije, v smeri sever jug. Nabranih smeti za šest dvanajstgalonskih smetiščnih vreč. Razstavil sem jih na pločniku 5. avenije pred vhodom v galerijo. Akcijo čiščenja samega sem pa dokumentiral s fotografijami, ki smo jih razstavili v galeriji.

Ištvan Išt Huzjan, Daily Chores on 5th Avenue, performans, foto: Jaka Vinšek

Gesta čiščenja v kontekstu umetnosti je nekaj s čimer so se umetniki že ukvarjali (Tomislav Gotovac, Mierle Laderman Ukeles, …). Pravzaprav se v svojem delu velikokrat ukvarjaš tudi z razmislekom o določenih umetniških praksah iz preteklosti in jih na nek način tudi reinterpretiraš. Če omenim recimo samo najbolj prepoznavna tvoja projekta  OHO and Korean Avant-Garde in Odsevi zemlje in Plakat zamenjav – OHO in Walter de Maria. Kaj pomenijo zate te reference iz pretekosti in kako to odseva v tvojem delu?

Bolj precizno: za zdaj me zanimajo reinterpretacije predvsem, oziroma zgolj performativne geste jugoslovanskih avantgard in njihovi ostanki. Poleg samih formalizacij me zanima tudi, kako so se takrat in kako se danes razumejo njihove pozicije v širšem mednarodnem umetniškem kontekstu. Lahko bi rekel, da gre za študijski princip in do svojega dela pristopam analitično. Zgodaj po študiju v Italiji, ko sem se vrnil v Ljubljano, sem odkril svoje risbe iz otroštva. Iz fascinacije nad močjo narative, ki so jih vsebovale, sem se jih ponovno (s pomočjo protetike) naučil risati in jih izdal kot knjigo umetnika. Nezavedne in nekontrolirane geste, rituali v življenju, vse do dihanja ali postavljanja ene noge pred drugo pri hoji, so občasno zavoljo uspešnega druženja, razumevanja in lagodja, če ne celo napredka, potrebni reinterpretacije. To lahko vidimo danes zelo nazorno ob soočenju z begunci, ki prečkajo našo krajino in nam s pogledi zrcalijo našo imenitno bedo.

Smeti, ki jih je Huzjan nabral je po zaključku odložil na pločnik pred galerijo na 5. Aveniji

Smeti, ki jih je Huzjan nabral je po zaključku odložil na pločnik pred galerijo na 5. Aveniji

Tvoj performans je tako intimna kot tudi družbeno angažirana gesta. Tudi razstava, v okviru katere se je zgodil tvoj performans, se ukvarja z družbeno zelo aktualnimi vprašanji. Kakšen je potencial umetnosti v odnosu do realnih družbenih, političnih in ekonomskih vprašanj?

Mislim, da umetnost skozi umetnika samega neposredno ne spreminja družbe. Vendar ima ta potencial. Edino skozi skupine oziroma gibanja pride umetnostna misel / objekt blizu neposredne angažiranosti družbe. Ne razumite me narobe … tukaj mislim na kolektivno delo kot ključ do partikularno angažiranih umetnostnih dogodkov/institucij, mislim pa tudi, da ima “vsaka” umetnost politični naboj, vendar deluje le na osebni ravni. Ko je pravi gledalec v pravem stanju s pravo umetnostjo v pravem trenutku, verjamem, da je travma možna in posledično tudi sprememba. Zelo predvidljivo je bilo, da so me med čiščenjem avenije v New Yorku uvideli le drugi služabniki: smetarji, vozniki limuzin, vratarji … in malo manj predvidljivo, da me je ustavil neki kolekcionar med jogingom, ki mu je bilo očitno jasno, da nimam prave uniforme, a sem, podobno kot on, zbiral čudne objekte.

Izmed služabnikov me je eden celo z nasmehom nagovoril: ‘Hvala, stari!’. Ko sem se mu zahvalil nazaj, me je vpašal: ‘A te sploh kej plačajo?’. Povedal sem mu, da ne počnem tega zaradi plačila, pa me je takoj podučil: ‘A vseeno delaš servis družbi, zatorej: Hvala.’

‘Ni za kaj.’, sem rekel in nadaljeval s svojo umetnostjo.

 

Z Ištvanom Ištom Huzjanom se je pogovarjal Tevž Logar.

 

Postavitev fotografij performansa v galeriji James, foto: Samuel Draxler

Postavitev fotografij performansa v galeriji James, foto: Samuel Draxler

 

Naslov razstave: NSK State Art: New York, The Impossible Return

Umetnice in umetniki: Marina Abramović / Ulay, Yael Bartana, Danica Dakić, Pablo Helguera, Ištvan Išt Huzjan, Alban Muja, Mladen Stilinović, Nebojša Šerić – Shoba

Kustosa: Katherine Carl, Tevž Logar

Iniciator projekta: skupina IRWIN

Razstavišče: James Gallery, CUNY University

Trajanje razstave: 8. februar – 25. marec, 2017

 

Tiskane in spletne vsebine Outsider nastajajo v popolnoma neodvisni produkciji, brez podpore javnih sredstev. Za ustvarjanje potrebujemo aktivne bralce. Naročite se na tiskano edicijo Outsiderja ali podarite naročnino!

 

 

 

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiTipologija naravnega udobja
NaslednjiNogometna zveza SlovenijeNext
Povezani članki
Loading...
KulturaUmetnost

ITALIJANSKI PEJSAŽI

23 marca, 2016
ArhitekturaPlečnikUmetnost

PLEČNIK IN MUŠIČ POD JELKO?

10 decembra, 2016
ArhitekturaIntervju

Tria Studio: Les je edini solarno izdelani material

22 aprila, 2020
IntervjuKulturaOsebnosti

Špela Čadež, animatorka: Z vsakim filmom se želim česa naučiti

16 januarja, 2022
IntervjuKavarneTrgovina

Kolektiv 22: pražarna kave pod slovenskimi Alpami

20 novembra, 2017
GalerijeUmetnost

Galerija Zala: Prostor srečanja in borza informacij

11 januarja, 2021
KulturaUmetnost

Prostor za umetnost NÓT: Vzpostavitev alternativ in podpore, kot bi si jih sami želeli

10 maja, 2022
IntervjuOsebnosti

Pavel Medvešček (1933 – 2020): Kamnite skrivnosti

23 oktobra, 2020
1 2 … 19
Soseska Novo Brdo, Dekleva Gregorič arhitekti ▪️ F…
Soseska Novo Brdo, Dekleva Gregorič arhitekti ▪️ F…
Nova Galerija in Kazemate, Wiener Neustadt Investi…
Nova Galerija in Kazemate, Wiener Neustadt Investi…
Prostor za umetnost NÓT so ustanovile tri prijatel…
Prostor za umetnost NÓT so ustanovile tri prijatel…
Cukrarna 🖤
Cukrarna 🖤
Wabi sabi dom, prenova murgelske hiše Avtor projek…
Wabi sabi dom, prenova murgelske hiše Avtor projek…
Ker … nedelja! 👌
Ker … nedelja! 👌

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo