Advertisement
Jereb-Budja-Ponting-Brv-Irca-vas-BB00
Jereb in Budja arhitekti & Ponting/Pipenbaher inženirji: Brv čez Krko

V začetku junija so v Irči vasi pri Novem mestu odprli novo brv za pešce in kolesarje. Brv je rezultat sodelovanja ekipe mednarodno uveljavljenega strokovnjaka za mostove Marjana Pipenbaherja (Ponting/Pipenbaher inženirji) z Jereb in Budja arhitekti.

Avtorska naveza je žirijo natečaja, ki je v okviru ZAPS potekal leta 2017, prepričala z »vitko, oblikovno izčiščeno in skrajno racionalno konstrukcijo, ki kot tanka linija v blagi krivulji povezuje oba bregova in spominja na naše tradicionalne brvi preko hudournikov in potokov, pa tudi najstarejše mostove nekaterih civilizacij«[1].

Nova brv je pomembna infrastrukturna povezava dveh (pri)mestnih predelov zahodno od mestnega jedra. Na desnem bregu se nahaja ena večjih stanovanjskih sosesk v mestu, na levem pa še podeželsko zaledje ob Češči vasi, kjer se nahaja tudi olimpijski center z velodromom.

Konstrukcijska rešitev temelji na sodobni tehnologiji nateznega traku (t. i. stress ribbon bridge), ki s prednapetimi kabli znotraj betonskega profila zagotavlja večjo togost, je manj občutljiva na dinamične obtežbe in omogoča bistveno večje razpone. Ta odločitev, ki je za naše gradbeništvo novost, je avtorjem omogočila zasnovo brvi debeline zgolj 42 cm in širine 4 m na razponu 130 m brez vmesnih podpor v rečni strugi in tako minimalno posega v naravno krajino reke Krke. Opornika na obeh koncih mostu sta neopazno potopljena v brežino in s trajnimi geotehničnimi sidri sidrana v skalnato osnovo. Najnižja točka mostu je ob normalnem vodostaju okoli 11 m nad gladino reke (oziroma približno 4 m nad gladino stoletnih vod).

Izjemnost naravnega ambienta na temenu okljuka reke Krke je botrovala odločitvi, da se ob iztek brvi na desnem bregu umesti konzolno razgledišče, iz katerega se pogled odpira na oba kraka vodne krivulje. Želji po harmoničnem zlitju z naravno scenografijo sledi tudi izbor materialov. Betonsko konstrukcijo mostu dopolnjuje lahka jeklena ograja s kovinsko mrežo, ob izteku nadgrajena z lesenimi držali. Nova brv tako po besedah arhitektov »pričara umetniški izraz, ki nadgradi naravno okolje in obiskovalcem omogoča izkušnjo in spoštovanje lepot reke Krke«.

 

Situacija
Prerez

 

Ime projekta: Brv za pešce in kolesarje v Irči vasi pri Novem mestu
Avtorji projekta: Blaž Budja, Rok Jereb, Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl
Naročnik: Mestna občina Novo mesto
Lokacija: Irča vas, Novo mesto

Javni natečaj: 2017, 1. nagrada
Projekt: 2019
Gradnja: 2021–23

Razpon: 130 m

Projekt: Ponting d.o.o./Pipenbaher inženirji d.o.o. in Jereb in Budja arhitekti d.o.o.
Izvajalec: CDP d.d., Freyssinet Adria d.o.o.

Foto: Blaž Budja
Pripravil: L. J.

[1] https://zaps.si/natecaji/brv-in-kolesarska-pot-irca-vas

*

Vsebine, ki jih objavljamo na spletu, so drugačne od vsebin v tiskani reviji. Revija in splet imata ločeni uredniški zasnovi. Z naročilom revije podprete oboje, spletne in tiskane vsebine, in omogočite Outsiderjevo ustvarjanje na različnih kanalih. 

Naročite se lahko v spletni trgovini ali pa nam pišite na: [email protected]

Hvala!

Mailchimp brez napisa

Dobrodošli na spletnem portalu

Vsebine spletne strani so drugačne od vsebin v reviji! Z naročnino omogočite nastajanje visokokakovostne vsebine o kulturi, arhitekturi in ljudeh.