MOSTNE KONSTRUKCIJE BOHINJSKE PROGE
Na začetku prejšnjega stoletja, med letoma 1902 in 1906, je na naših tleh kot del druge železniške povezave med Dunajem in Trstom nastajala bohinjska železniška proga. Gradnja je bila zaradi izjemne težavnosti terena eden najzahtevnejših gradbenih podvigov v takratnem evropskem železniškem omrežju. Večina objektov je iz kamna, čeprav so v Evropi tedaj že uporabljali armirani beton: delovna sila je bila poceni, veliko je bilo zaupanje v kamnite mostove, njihovo trdnost in trajnost. Bohinjska proga je danes v celoti tehnični spomenik. Kot del te proge so poleg slovitega solkanskega mostu, ki se ponaša z največjim kamnitim lokom na svetu, nastali še številni drugi: čez Radovno v blejskem Vintgarju, čez Savo Bohinjko med Bohinjsko Bistrico in Bledom, čez Idrijco v Bači pri Modreju, Mrtvaški most pri postaji Avče itd. Kamniti solkanski most je bil porušen v prvi svetovni vojni in v kamnu obnovljen leta 1927, povsem ohranjen most z nad 40-metrskim lokom pa premošča dolino Radovne v Vintgarju.
Solkanski most (največji kamniti lok na svetu)
Most čez Savo Bohinjko
Bača pri Modreju – Idrijca
Pripravila: Janja Brodar
Foto: Bogdan Kladnik