poslovniprostori_print-3
Teater v službi

Pasti in nagrade, ki spadajo k transparentni družbi in transparentni službi.

Verjetno je le malo bolj ideološko obremenjenih arhitekturnih diskurzov od nenehnega razpravljanja o transparentnosti. Transparenca je zaželjena, je zaukazana, je demokratična in menda pozitivna; obenem pa bi morala biti do nje tudi skeptični in se je bati. Nikoli ni namreč enakovredna: nekdo vedno opazuje, nekdo drug pa je opazovan. Zato je transparenca vedno tudi zgodba o opazovanju in o nadzoru. Poslovni prostori na ljubljanskem Rudniku so lepa, dosledna in povedna arhitekturna realizacija vseh nasprotij, ki jih s sabo prinašajo spremembe, skladne s ciljem »transparentne družbe«. Središčno organiziran prostor je preplet prosojnih barier, sob znotraj sobe. Obenem se nahajamo v oceanskem tlorisu in v klasični pisarni. Obenem pa zasnova zastavlja vrsto vprašanj: je središče zasnove, povsem transparentna sejna soba, prostor nadzora ali prostor nadzorovanih?  So separeji z delovnimi mesti, ki se vrstijo okrog sejne sobe, zatočišče, podobno gledališki loži, iz katere lahko v relativni anonimnosti zremo na oder oziroma v sejno sobo? Ali pa so, nasprotno, sami podvrženi nadzorujočemu pogledu iz prostorskega središča za konferenčno mizo; torej nekakšen pisarniški panoptikum? In pa končno, kakšna je vloga arhitekta znotraj teh tenzij? Naj želje po nadzoru in transparenci čim bolj optimalno realizira, ali naj jih poskuša prostorsko sabotirati?

 

Ime projekta: POSLOVNI PROSTORI OSI
Avtor projekta: Studio Agregat – Tine Brinc, Barbara Škraba
Investitor: OSI d.o.o.
Lokacija: Ljubljana

Leto načrtovanja:  2014
Leto izvedbe:    2015

Površina: 138 m2

Projektanti:
– Elektro in strojne instalacije:  Biro Petkovski d.o.o.
Izvajalci:
– Glavni izvajalec obrtniških del:  Samgal d.o.o.
Notranja oprema:
Stoli: Kubus-Interier d.o.o.
Svetila: Arcadia d.o.o.
Lesene predelne stene in stenske obloge: Varion d.o.o.
Zasteklitev: Steklar Omahen d.o.o.
Notranja oprema po naročilu: MZG d.o.o.

Fotograf: Jernej Kokol

Besedilo: Miloš Kosec

 

Celoletna naročnina

Mailchimp brez napisa

Povezani članki