V sredo, 14. septembra, bo v Fužinskem gradu od devete ure zjutraj naprej v teku uvodni dogodek v 25. Bienale oblikovanja BIO. Bienale z naslovom »Daleč, tako blizu« se bo uradno sicer odprl šele 25. maja prihodnje leto, vendar pa bo proces ustvarjanja Bienala podobno kot že preteklo leto tudi tokrat del celote. BIO 25 bo v obliki sedmih epizod razvijal možne scenarije bivanja na različnih lokacijah v Sloveniji in se skozi prizmo oblikovanja in arhitekture odzval na aktualne lokalne in globalne problematike. Daleč, tako blizu v svoji ideji raziskuje to, kar je oddaljeno, vendar še ne dovolj daleč, da bi se prebilo v naš spomin, saj še vedno čaka na pomensko opredelitev, bienale tokrat svojo pozornost namenja temu, kar je blizu – tako blizu v prostoru in času, da ne pritegne niti naše pozornosti niti našega namena.Bienale, ki je zasnovan kot produkcijska platforma, bo razvijal spekulativne scenarije, izhajajoče iz obstoječega slovenskega okolja, zato bo potekal na različnih lokacijah po državi. Slovenija bo tako igrala vlogo spodbujevalnika za testiranje in omogočanje razprave o teh izhodiščih, in sicer z upoštevanjem geografskih posebnosti države.
Na delu, odprtem za javnost, bosta kustosinji Angela Rui in Maja Vardjan predstavili koncept bienala, svoje poglede na temo bienala in oblikovanje pa bodo predstavili tudi vodje skupin – mednarodni oblikovalci in arhitekti (t.i. prevajalci): Studio Formafantasma, Matali Crasset, Point Supreme, Didier Faustino, Studio Mischer’Traxler, Studio Folder in Odo Fioravanti ter slovenski inspiratorji (t.i. profili): Andrej Detela, Renata Salecl, Mojca Kumerdej, Klemen Košir, Iztok Kovač, Marin Medak in Matej Feguš. Skoraj 50 na odprtem razpisu izbranih ustvarjalcev bo pričelo s procesom raziskovanja in priprave projektov, ki bodo predstavljeni na razstavi in lokalnih intervencijah med 25. majem in 29. oktobrom 2017.
Istega dne zvečer bo v MAO potekala tudi otvoritev nove razstave Skupni prostori. Ob šestih zvečer bodo javnosti predstavljene in predane v uporabo mikrointervencij na Novih Fužinah v neposredni bližini Fužinskega gradu, sedeža Muzeja za arhitekturo in oblikovanje. Avtorji intervencij Plan Común in Tiago Torres-Campos so zasnovali pet večnamenskih teras, ki so strateško postavljene na različnih lokacijah v soseski, na primer na dvorišču muzeja, ob reki, v zgodovinskem parku, ob domu krajanov, ali pa za prenovljenim avtobusnim postajališčem iz šestdesetih let prejšnjega stoletja slovitega slovenskega arhitekta in oblikovalca Saše J. Mächtiga. Terase tako gradijo, razvijajo ali krepijo različne načine uporabe javnega prostora in posebnih povezav z okolico. Terase lahko postanejo platforme za razmišljanje, prostor za srečanja, odri za prirejanje dogodkov, ali pa preproste strukture za posedanje in uživanje v dogajanju v soseski. Razmišljanje o mestih v soseski pa spodbudijo tudi kratke zgodbe pisatelja Gorana Vojnovića, ki rišejo zgodbo neke mladosti, preživete v soseski.
Razstava je del programa platforme Future Architecture. Future Architecture je prva vseevropska platforma arhitekturnih muzejev, festivalov in producentov. Namen platforme je festivale in muzeje odpreti za novo, še ne uveljavljeno generacijo ustvarjalcev in oblikovati vseevropski program dogodkov, na katerih bo najširša javnost lahko spoznala sveže ideje za prihodnost mest in arhitekture.