V skrbi za okolje in ob globalnih podnebnih spremembah se kot družba odzivamo na različne načine ter nekatere navade in dejanja postopoma prepoznavamo kot okolju škodljive. Poceni pohištvo, ki se s svojim oblikovanjem odziva na najnovejše trende, je že dolgo vodilno v prodaji. Na to vplivajo različni dejavniki. Oprema stanovanja se z naraščajočo mobilnostjo in globalizacijo prepoznava kot začasna rešitev; že ob nakupu ne pričakujemo, da bodo izbrani kosi ostali z nami za daljše obdobje. Takšna netrajnostna praksa ustvarja pritisk na okolje, ki ga ne moremo več upravičevati.

Zanimiv premik v odnosu do domačega pohištva se je zgodil tudi prek družabnih omrežij, kjer smo s fotografijami svoja stanovanja odprli svetu in začeli prepoznavati manko osebnega izraza v prostoru. Anonimnost serijskega oblikovanja, ki se ponavlja v velikem deležu domov, opozarja na uniformnost interierja. Smiselna reakcija na ta pojav je vračanje trenda nostalgičnega pohištva, kar so prepoznali tudi v socialnem podjetju Zavod KNOF.Glavno vodilo zavoda sta trajnost in krožno gospodarstvo. V sodelovanju s Salonom pohištva s karakterjem in svojimi butiki ponovne uporabe Stara šola so oblikovali kolekcijo KNOF. Ideja, s katero želijo spremeniti pogled in stigmo nakupovanja rabljenih predmetov, vključuje izbor pohištva, svetil in uporabnih ali dekorativnih predmetov s karakterjem. V okviru projekta so tako prek različnih kanalov in ob sodelovanju s podjetjem Kostak poiskali izbrane kose slovenskih oblikovalcev in znamk, ki so že nekaj časa zaželeni primerki marsikaterega posameznika pri nas; morda velja še posebej izpostaviti izdelke Stola Kamnik in Mebla.

V podjetju so znane kose ohranili v prejetem stanju, jih restavrirali, obnovili ali pa kreativno nadgradili. V spletnem butiku Collection.Knof.si so od začetka pomladi na voljo pripravljeni kosi. S projektom želijo pokazati, da tudi socialno podjetje zmore izbrati in narediti izdelke visoke kakovosti in višjega cenovnega razreda ter prek tega ovreči zadržke, ki vodijo k nadaljevanju instantnega potrošništva na področju pohištvene industrije.Pomembno je, da razumemo prednosti nakupa pohištva iz druge roke. Takšni kosi nosijo vznemirljivo zgodovino. Poklanjamo se veščinam nekdanjih obrtnikov in kakovosti, ki je zdržala skozi vsa leta pretekle uporabe. V manjših nepopolnostih, ki so se zaradi tega pojavile, lahko najdemo pristnost in prednost, saj lahko izbrane kose uporabljamo bolj sproščeno, kot če bi bili na pogled popolni. Predvsem pa lahko razmislimo o škodljivih praksah, ki jih prihranimo okolju ob ponovni uporabi starejših kosov, in o tem, kje v resnici ležita naš okus in osebni izraz, če dvignemo pogled nad rob kataloga pohištva hitrih trendov.

 

 

 

Pripravila: Manca Košir

Podprite Outsider z naročilom!

Celoletna naročnina

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja