Že tradicionalni natečaji festivala Tresk poskrbijo za vsakoletno izpostavitev izbranih vizualnih del, ki so tako ali drugače povezana z glasbenim založništvom. S petimi izpostavljenimi kategorijami vzpodbujajo prepoznavanje pomembnosti kvalitetno oblikovanih fizičnih nosilcev dejavnosti glasbenega založništva, njihovega promocijskega materiala in dokumentacije glasbenih dogodkov. Cvetober zmagovalnih del je izbrala žirija ustvarjalcev z lokalne scene na področjih oblikovanja podobe albuma, plakata glasbenega dogodka, celostno najbolj inovativnega pristopa k oglaševanju in oblikovanju dogodka, fotografije s koncertnih prizorišč, klubskih odrov in zaodrja ter glasbenih videospotov neodvisnih produkcij.
Nagrade podeljujejo DobraVaga, TAM-TAM Inštitut, Zlati boben in SOF, Galerija Fotografija, Slovenska kinoteka, FeKK, Liffe, VIS in Revija Outsider.
Nagrajena dela bodo predstavljena na razstavi v galeriji DobraVaga, ki bo na ogled med 25. septembrom in 3. oktobrom.
Vabljeni na podelitev nagrad in otvoritev, ki bo ta petek, 25. septembra, ob 19:00 v DobriVagi.
Vstop je prost, število obiskovalcev v prostoru pa omejeno.
Več o dogodku: https://www.facebook.com/events/827449894663511
Zmagovalci v posameznih kategorijah:
ALBUM
Žirija v sestavi Dora Trček, Primož Zorko, Hanna Juta Kozar, Jaka Špiler in Nina Vrhovec je za najboljšo podobo albuma med prijavljenimi deli izbrala album Tomaž Grom & Zlatko Kaučič – Uho je senca očesa avtorjev Mateja Stupice in Nejca Praha, ki je izšel pri Zavodu Sploh.
Obrazložitev žirije:
Zmagovalna podoba albuma Uho je senca očesa v CD in LP izvedbi je primer dovršenega izdelka, pri katerem je princip glasbene kreacije na izredno učinkovit in svojevrsten način preveden v vizualno. Je album dvojnosti oziroma dialoga: glasbeni improvizaciji dveh ustvarjalcev stoji nasproti sodelovanje oblikovalskega tandema, podobe pa uravnoteženo sobivajo s tekstom, pri čemer slednji ni zgolj nosilec informacij, pač pa prevzema tudi vlogo slikovnega. Bogato nizanje, igrivo združevanje in zračno prepletanje vizualnih elementov ustvarja svet navideznega kaosa, ki ponuja množico možnih perspektiv. V pripadajoči zloženki ustvarjalca z ločitvijo slikovnega in tekstovnega dela kot kontrast zunanjosti ovitka ponudita urejen pogled na ta isti svet. Razburljiva celostna podoba tako deluje kot homogena celota ter vabi k večplastnemu odkrivanju vsebine.
PLAKAT
Žirija v sestavi Rina Barbarić, Maruša Račič, Nejc Prah, Tamara Mateša in Jan Kmet je za najboljši plakat glasbenega dogodka med prijavljenimi deli izbrala plakat za dogodek ODVOD x CIRKULACIJA 1 avtorja Ljuba Bratine.
Obrazložitev žirije:
Zmagovalni plakat s svojim ekspresivnim likovnim jezikom prepričljivo zajame vzdušje dogodka, ki ga predstavlja. Večplastnost in raznolikost elementov, povezanih v dobro kompozicijo, se vežeta v močno estetsko celoto. Analogna likovna tehnika podobe ustvarja izgled, ki je rahlo degradiran, pa vseeno svež, atraktiven na pogled in poln zanimivih detajlov. Prav tako vizualija odlično deluje v seriji s še enim plakatom za soroden dogodek.
INOVATIVEN PRISTOP K OBLIKOVANJU IN OGLAŠEVANJU DOGODKA
Žirija v sestavi Stella Ivšek, Ajda Bračič, Zala Velkavrh, Vladimir Mićković ter Boštjan Napotnik – Napo je za najbolj inovativen pristop k oglaševanju in oblikovanju dogodka izbrala dogodek Krom Klimax: Matter, za katerim stojijo Dorijan Šiško; oblikovalec ter likovni/kreativni vodja, Martin Fir; avtor 3D grafik ter Gabriele Steffe; kreativno vodenje dogodkov KROM. Ekipa Nimaš Izbire in Klub K4 so dogodek izvedli 26. decembra 2019.
Obrazložitev žirije:
Žiranti te najbolj ezoterične izmed Treskovih kategorij so se pred posvetovanjem zazrli globoko vsak vase, da bi lažje za rep ujeli izmuzljivi pojem inovativnosti, in po pričakovanjih naleteli na kalejdoskopsko pluralistično dojemanje dotičnega koncepta. Kategorija se po mnenju žirije nanaša na posebno, a neopredeljivo in težko dostopno mesto globoko v srži vsakega posameznika, kjer ga stvari požgečkajo na točno določen način. Prijavljeni projekti so žirijo žal žgečkali le bolj narahlo in neprepričljivo, zato je na tem mestu treba inovativnost vseh pristopov konstruktivno okarati. Kljub temu pa je peterica predanih žirantov soglasno in brez vnaprejšnjega dogovarjanja presenečeno, a ne nejevoljno spoznala, da jim srce najbolj ogreje isti šal. Nagrado za najbolj inovativen pristop k oblikovanju in oglaševanju dogodka zato prejmejo prijavitelji Nimaš Izbire in Klub K4 za dogodek Krom Klimax: Matter. Celovito izžarevanje jasnega dogodkovnega vajba se spretno skotali od grafičnega dizajna, videa in vizualij do mercha in še dlje, kjer poda roko socialnim omrežjem. Ledeno hladna kulskost, ki povabi vse trap fane, zalušta Matter sladoled tudi tistim, ki ga še niso okusili. Vse pa ovije izven-konteksta-v-nov-kontekst-postavljen navijaški šal, ki je tople bližine lačno žirijo tudi dokončno prepričal. V duhu povedanega pa si žirija želi, da bi njih naslednike naslednje leto od inovativnosti dogodkov kar bolelo, ne samo prisrčno dregalo med rebra.
FOTOGRAFIJA
Žirija v sestavi Barbara Čeferin, Jasna Jernejšek, Petra Švajger, Matjaž Rušt in Matej Počervina je za najboljšo fotografijo glasbenega dogodka nagradila Hip Hop Reunion 2019, ki jo je posnel Nik Erik Neubauer. Dogodek je potekal v Cvetličarni, 18. oktobra 2019.
Obrazložitev žirije:
Stage-dive predstavlja klasičen element dobre koncertne fotografije in hvaležen motiv, ki redko razočara. Kljub običajnosti podobe pa fotograf s preciznim ujetjem trenutka in patosom, ki ga vzbuja zrnatost analognega črno-belega posnetka, na gledalca prenese energijo vzdušja in vezi, ki se vzpostavlja med glasbenikom in publiko, in ga prestavi v središče dodobra razgretega emocionalno nabitega dogajanja.
VIDEOSPOT
Žirija v sestavi Barbara Borčić, Matic Majcen, Robert Kuret, Tomaž Šantl in Christoph Etzlsdorfer je nagradila Remains – Confessions to the Ghosts. Ob delo se podpisujejo Niko Novak (glasba, režija, montaža), Matevž Jerman (režija, montaža) in Marko Brdar (direktor fotografije).
Utemeljitev žirije:
Video album tudi brez upoštevanja kriterijev dolžine izkazuje popolno poznavanje bogatega spektra odnosov med podobo in glasbo. Njegova vizualna in zvočna podoba sta v nenehnem narativnem sozvočju. V vrsti kompozicij in sekvenc puščata sledi, ki se s prekrivanjem in prelivanjem raztezajo in razvijajo skozi celoten album. V upočasnjenem ritmu preplet njunih poetik predstavlja krhkost in minljivost, ki prežemata doživljanje nekega trenutka. Confessions to the Ghosts ponudi artistično drzno reinterpretacijo videospotovske forme, pri čemer v svojem distanciranju od tradicionalnega glasbenega videa privzema pristop, ki je podoben razmerju med vse močnejšo celovečerno formo počasnega filma in preostalo mainstreamovsko produkcijo.
Na voljo za ogled na spletu: http://www.e-arhiv.org/diva/index.php?opt=work&id=1433
Vabljeni k ogledu nagrajenih del in obisku razstave!
Naročite se na revijo Outsider: