• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
Galerije,Umetnost
/
24 avgusta, 2020

7:069: Študentska pop-up galerija

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Študentska platforma 7:069 je nastala v želji, da bi študentom omogočila spoznavanje celotnega procesa produkcije umetnosti in razstavljanja. Svoje ime so povzeli po UDK klasifikaciji, po kateri so razvrščene knjige v knjižnicah – pod številko 7 najdemo vsebine o umetnosti, kataloge in razstavno gradivo pa pod kodo 7:069. Platforma uspešno organizira razstave po vsej Sloveniji in študentom omogoča praktično spoznavanje s svetom umetnosti. 

Kdo ste? Kaj počnete? Zakaj to počnete?
7:069 je platforma, ki deluje po principu pop-up galerije. Ekipo sestavljamo Mihael Novak, Maša Knapič, Nina Goropečnik, Lara Reichmann in Lene Lekše. Organiziramo razstave na katerih predstavljamo študentsko produkcijo iz Slovenije in tujine. Platforma študentom omogoča, da se spoznajo z različnimi sistemi razstavljanja, organizacijo razstave in prijavljanjem na razpise. Za študente je vzpodbudna izkušnja premestitve dela v nov kontekst, ki ni več vezan na študijski atelje. S podobnimi projekti smo se srečali v času izmenjav v tujini, kjer je prisotnost študentskih galerij izrazitejša. Organizacijo razstav vodijo študentje znotraj prostorov izobraževalnih institucij. Podoben prostor smo želeli vzpostaviti tudi pri nas. V tistem času s strani Akademije ni bilo spodbude za kaj takega, zato smo platformo zasnovali ločeno od izobraževalnih institucij in galerij. Nismo pa prvi s to željo. Iniciative, po študentsko vodenih galerijskih prostorih so se pojavile že večkrat. (Boks, Oko za oko, Vakuum). Kot galerija si želimo, da bi razstave pripomogle k boljši prepoznavnosti mladih umetnikov in jim omogočila nadaljnja sodelovanja z galerijami ali kuratorji.

S02E02, MGLC, foto: Maša Knapič

 

S03E02, Layerjeva hiša, foto: Jan Krek

Kako deluje galerija brez prostora? Kaj je prednost tolikšne fleksibilnosti? Ali stalen galerijski prostor sploh razumete kot nujen del galerijske dejavnosti?
Čeprav nimamo stalnega prostora, delujemo podobno kot druge galerije. Naš model delovanja je morda res bolj fluiden, razgiban in v fizičnem prostoru kot galerija obstajamo le v času trajanja razstave. Kljub temu poskušamo program voditi konsistentno iz leta v leto. Kot pop-up galerija nismo vezani na en sam prostor, trudimo se delovati decentralizirano in sodelovati z galerijami iz različnih delov Slovenije. Ne iščemo zgolj prostorov, ki so vezani na galerije ali kulturne organizacije ampak tudi neodvisne prostore, kot so Pekarna v Velenju in Trubarjeva hiša literature. Pop-up model nam nudi dostop do širše baze gledalcev, poleg tistih, ki nas redno spremljajo, dosežemo tudi stalne obiskovalce galerij, ki nas gostijo.
Biti galerija brez prostora je že od 60ih  precej pogosta praksa, kjer se galerije odločajo za alternativne in začasne metode svojega delovanja. Razlogov za takšno odločitev je več, lahko so finančno pogojene ali pa nastajajo v želji po odmiku od ustaljenih sistemov razstavljanja. Z razvojem tehnologije in interneta se je vzpostavil nov prostor in način umetniškega delovanja. Socialna omrežja na primer omogočajo umetnikom in galeristom, da gradijo na svoji prepoznavnosti, premeščajo dogodke in razstave v virtualni prostor. Sicer je res, da ima stalen galerijski prostor določene prednosti, v večini primerov je zasnovan tako, da nudi nevtralno okolje, je opremljen z vso potrebno tehnično opremo in podporo. V primeru, ko razstava poteka izven white cube-prostora so potrebne določene prilagoditve. Razmisliti  je treba o kontekstu novega prostora, ki morda ni nujno galerijski in kaj to pomeni za branje umetniškega dela.

S02E03, Galerija Simulaker, Foto: Lene Lekše

Kakšna je po vašem mnenju vloga galerije sodobne umetnosti v današnjem svetu?
Odvisno od usmeritve posamičnega prostora. Če z izrazom galerija označujmo tako prodajne galerije kot tudi projektne prostore in alternativne razstavne prostore, se njihovi cilji razlikujejo, vendar osnovne naloge ostajajo iste. Nudijo okolje za predstavitev umetniških del, podporo umetnikom ter lahko prevzamejo tako producentsko kot tudi tržno vlogo. Galerija kot posrednica med umetnikom in gledalci z razstavami poveže umetniške projekte z javnostjo, da vidnost določenim projektom in posledično tematikam, ki jih same smatrajo kot aktualne. Na nek način zato zavzema izobraževalno vlogo. S prirejanjem dogodkov, predavanj in delavnic ima tudi vlogo povezovanja znotraj skupnosti, okolja v katerega se umešča in gradi na svojem občinstvu.

S02E01, Trubarjeva hiša literature, Foto: Brina Lekše

 

S03E01, CMAK, Arhiv galerije

Kako kot študentje gledate na razmerje umetnosti in trga? Kako sami manevrirate med tem, da so vaše razstave (pa tudi vaša umetniška dela) hkrati zanimiva s stališča stroke in dostopna širši javnosti? Si želite, da bi vaša dela ljudje kupovali?
V primerjavi s tujino se nam zdi slovenski umetniški trg precej slabo razvit. Večina prodajnih galerij se fokusira na že uveljavljene avtorje, le nekaj je takih, ki zastopajo mlajše umetnike in sodelujejo na mednarodnih umetniških sejmih. Sami tudi ne poznamo veliko slovenskih zbirateljev, ki bi jih zanimala sodobna in novomedijska produkcija. Imamo nekaj posameznikov in galerij, ki si prizadevajo za to, da bi imeli mladi več priložnosti za prodajo svojih del. V lanskem letu je študentka ALUO-ja Natalija Kosmač organizirala že drugi ŠUS – študentski umetniški sejem, na katerem so udeleženci lahko prodajali svoja dela. Tudi DobraVaga in Ravnikar Gallery Space odpirata svoj prostor za trženje del mlajše generacije. Naše razstave niso prodajne in del ne izbiramo, da bi bila ta všečna širši javnosti, vseeno pa se preko postavitve, tekstov in vodstev trudimo biti razumljivi tudi tistim, ki niso aktivno vključeni v umetniško dogajanje. Naš primarni interes je predstaviti svežo študentsko produkcijo, seveda pa je dobrodošlo, če to doprinese k prodaji del.

S01E01, Stara Pekarna, Foto: Lene Lekše

Se vam zdi mlada umetniška scena pri nas dovolj kritiško, teoretsko, medijsko podprta? Katere časopise, revije, portale spremljate vi, ko želite prebrati kaj zanimivega o domači umetnosti?
Mladi sicer razstavljajo relativno pogosto, vendar so te razstave redko medijsko izpostavljene ali kritično obravnavane. Dogajanje na slovenski sceni zelo dobro dokumentira youtube kanal Sodobna umetnost, kar nekako kompenzira za pomanjkanje podprtosti iz strani medijev. Znotraj polja teoretskih razprav izstopa revija Šum, ki obravnava teme povezane s sodobno umetnostjo. Obe platformi spremljamo tudi mi, poleg tega pa še revijo Likovne besede, recenzije iz Radia Študent ter spletni platformi Koridor in Neodvisni.

PILOT epizoda, Layerjeva hiša, foto: Črt Štrubelj

 

S02E04, Stekleni atrij MOL, Foto: Jan Krek

Česa si na slovenski umetniški sceni želite? Kaj bi bil po vašem mnenju prvi korak, če bi želeli izboljšati položaj mladih umetnikov pri nas?
Mislimo, da je vsako leto pri nas kar nekaj priložnosti namenjenih mladim, kjer ti lahko predstavijo svoje projekte. Veliko razpisov je sestavljenih z namenom razstavljanja mladih ustvarjalcev (Program +30 – Aksioma, Inkubator – galerija Kapelica, nagrada OHO – P74), od lanskega leta pa je spet odprta Mala Galerija BS, ki razstavlja izključno študentske projekte. S strani univerze in drugih kulturnih institucij so razpisani različni interdisciplinarni projekti, ki omogočajo mladim, da se ukvarjajo z apliciranjem umetniških praks tudi na druga strokovna področja.
Želeli bi si več usmeritve s strani Akademije glede možnosti, ki jih imamo po opravljenem študiju, kjer bi se lahko že na dodiplomskem programu seznanili s pogoji, ki jih umetniški sistem zahteva. Veliko obetavnih umetnikov neha vztrajati tudi zaradi finančnih ovir. Produkcijski stroški postanejo preveliki in se jim preprosto ne splača, da bi nadaljevali. Zato si želimo, da bi obstajal bolj razvit trg in več galerij, ki bi zastopale mlade ter opravljale producentsko vlogo.

Naslovna slika: S03E03, This is too shall archive, Kino Šiska, foto: Jan Krek

Pogovarjala se je: Ajda Bračič

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiArhitektura Curk: Psihiatrična bolnišnica Ormož
NaslednjiT Studio: Trg Vatroslava Lisinskega, OsijekNext
Povezani članki
Loading...
ArhitekturaPlečnikUmetnost

PLEČNIK IN MUŠIČ POD JELKO?

10 decembra, 2016
ArhitekturaUmetnost

Verigar – ikona prevrata

29 oktobra, 2018
GalerijeIntervjuUmetnost

Ravnikar Gallery Space: Umetnost je sila pozitivnih družbenih sprememb

5 januarja, 2020
GalerijeUmetnost

Galerija DLUL: Ko obiskujemo razstave, živimo tisoč življenj

19 marca, 2020
GalerijeUmetnost

Center in galerija P74: Galerije morajo pritegniti splošno javnost, ne le strokovno publiko

13 februarja, 2020
ArhitekturaUmetnost

Hitlerjevih devet krogov pekla

17 marca, 2017
ArhitekturaUmetnost

U3, IŠTVAN IŠT HUZJAN: UMETNIŠKI ATELJE V JEDRSKEM REAKTORJU

14 junija, 2016
ArhitekturaUmetnost

Vladimir Perić Talent: Nebotičnik za ptice na Reki

4 marca, 2020
1 2 … 11
The international competition “Floating pavilion o…
The international competition “Floating pavilion o…
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
#30 / GOZD ◼️ Gozdovi obsegajo 30 % površine plane…
#30 / GOZD ◼️ Gozdovi obsegajo 30 % površine plane…

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo