• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
0.00€ Cart
Galerije,Umetnost
/
24 januarja, 2020

Galerija Equrna: Likovna dnevna soba mesta

Galerija Equrna je nastala leta 1982 kot prva zasebna galerija v Jugoslaviji. Danes ohranja močno prisotnost v slovenskem umetniškem prostoru in pri svojih skoraj 40 ostaja vitalna kot le kaj. O delovanju galerije, njenih ciljih in vlogi je spregovoril Arne Brejc, direktor in vodja galerije.

Kaj je glavno vodilo delovanja Equrne?
Lahko bi rekli, da iščemo talente, umetnike, ki bodo zdržali na dolgi rok. Naš programski credo bi lahko ponazorili s kratko sintagmo, z naslovom znamenitega eseja T. S. Eliota: tradicija in individualni talent. Zavzemamo se za kontinuiteto v umetnosti, ohranjamo temeljno naravnanost na slikarstvo, kiparstvo, risbo, grafiko in fotografijo v pogojih, ki jih določa medijsko razširjeno polje sodobne ustvarjalnosti. Iz umetnostne kontinuitete slovenskega modernizma in postmodernizma sledimo radikalnim formam sodobnosti. To pa je zadeva »individualnega talenta« tako umetnika kot kuratorja, tu gre za  natančno zaznavanje umetnostnega utripa časa, za njegove predstavne in oblikovne kvalitete, kaj je danes pomembno in vredno predstavitve v galeriji.

Po čem se razlikuje od drugih ljubljanskih galerij?
Galerija, ki obstaja že več kot trideset let. To niso samo stene, na katerih je viselo nešteto umetnin, niso le tla, ki so vdano prenašala še tako nenavadne kipe in instalacije, je živi prostor spomina, je zgoščena vsebina časa in ljudi v njem, njihovih zamisli, pričakovanj in dosežkov. Skozi čas dobi prostor določeno dostojanstvo in občutljivost, prijaznost in sprejemljivost, neko čudovito toleranco, zaradi česar se galerija nikoli ne postara in bo še dolgo edini prostor, v katerem se bo umetnost dobro počutila. To je naše temeljno izhodišče; kaj lahko naš prostor ponudi umetniku in gledalcu. Že na vratih galerije se zaustavi naglo »potrošniško gledanje« in se začne dosti bolj osebna predstavna in čustvena estetska izkušnja.

skupinska razstava Neobremenjeno, foto: Arne Brejc

Kako skrbite za to, da vaš galerijski program ostaja relevanten?
Na leto pripravimo med 10 in 12 razstav, od tega je nekaj skupinskih, večina samostojnih.
Sistematično (in že tradicionalno) spremljamo mlade prihajajoče generacije slikarjev in med njimi iščemo tiste, ki prinašajo največ osebne svežine, izvirnosti, energije in hkrati poznavanja obrti. Na drugi strani pa imamo vedno na očeh naše zveste moderniste, ki so desetletja polnili našo galerijo s čudovitimi umetniškimi deli in čeprav jim današnji čas ni pretirano naklonjen, so za nas še vedno neprecenjivi. Imajo svojo držo in kvaliteto in v tem so nedosegljivi. Nad vsem tem pa je naš občutek za čas, posluh za umetnost v trenutku, ki ga likovna umetnost živi in naslavlja. Trudimo se biti dober opazovalec in še boljši soustvarjalec sodobnih likovnih trendov.

Kako se lotevate promocije svojih razstav?
Promocija je trenutno še klasična (klasično dolgočasna), ko nam date svoj elektronski naslov, postanete del našega kroga obveščanja, to je glavni kanal komunikacije in obveščanja, vezan torej na našo adremo, posledično na medijske objave in našo spletno stran. V letošnjem letu nas čaka temeljita preobrazba z vsemi sodobnimi načini komuniciranja in mreženja.
Pomemben vidik pa je za nas tudi osebni stik z obiskovalcem. Galerist ni le upravljavec galerije, še manj odmaknjen lastnik, je dejaven, vzpodbuden posrednik med umetnino in gledalcem, zato se posvetimo vsakemu obiskovalcu in nobeno njegovo vprašanje ni nepomembno. Prav takšen individualen odziv je za nas ključnega pomena, kadar se vprašamo, ali delamo prav, ali smo na pravi poti.

Maša Jazbec: Hibridizacija živosti, foto: Arne Brejc

Kakšne kriterije imate pri izbiri umetnikov, ki jih boste zastopali? Kaj po vašem mnenju druži tiste, ki jih že zastopate?
Najpomembnejši kriterij je kakovost posameznih del in koherentnost cikla, prepoznaven in izviren avtorski likovni jezik. In potem seveda originalnost ideje, aktualnost teme, likovni talent in pripravljenost umetnika na sodelovanje (realna pričakovanja na obeh straneh).
Umetnost je polje neskončnih možnosti in svobode, zato je po mojem mnenju težko točno določiti vrednostni sistem in kriterije, po katerih sodimo kakovost posameznih del. Kar nekaj odločitev je v našem primeru podvrženih subjektivnim občutkom, ki jih človek, ki spremlja likovno umetnost, pridobi z leti.

Bogdan Borčić, foto: Arne Brejc

Kakšna je vloga vaše galerije v neposredni mestni okolici, v katero je umeščena? Kakšna je njena vloga v sodobnem, razpršenem kulturnem prostoru?
Equrna je najprej ljubljanska galerija. Ima svoje »ime«, svojo znano lokacijo, svoje zveste in nove obiskovalce, je eno od trdnih, zanesljivih in uveljavljenih središč ljubljanskega kulturnega življenja. Je vpeta v mestno turistično in kulturno ponudbo, o njej lahko berete v popularnih in strokovnih glasilih, o njenem delu poročajo mediji. Je tudi prejemnica Župančičeve nagrade iz leta 1992. Upravičeno jo lahko štejemo za »likovno dnevno sobo« v mestu, lokacijo za zbrano doživetje umetnosti.
V vseh teh letih delovanja pa je postala zanimiva tudi izven Slovenije, saj nas spremljajo in vabijo na različne sejme, festivale in izmenjave.

Urs Bold: New Window. Duplicate Extension., foto: Arne Brejc

Kakšne dejavnosti - poleg razstavljanja - v okviru galerije še opravljate?
Galerija Equrna je razstavno-prodajna galerija. To pomeni, da dajemo velik poudarek na razstavni program in vzporedno skrbimo za prodajo.
Poleg razstav imamo v galeriji vrata odprta tudi za različne kulturne dogodke: predstavitev knjig, snemanja, plesne predstave, koncerte, simpozije in seveda fotografiranje umetniških del za publikacije (kataloge, knjige, portfolie).

Ali imamo v Sloveniji veliko ljubiteljev umetnosti? Kakšen je pri vas obisk, kakšna udeležba na otvoritvah, približno koliko umetnin prodate na mesec in komu?
V Sloveniji imamo nekaj ljubiteljev umetnosti, ne bi pa se pritoževal, če bi jih bilo več. Trend se počasi izboljšuje, smo pa še daleč od idealnega. V zadnjem času mladi kupci k sreči vstopajo v galerije in previdno tipajo po svojih prvih malih originalih. V Sloveniji ne primanjkuje finančnih sredstev, s katerimi bi “pokupili” celotno letno likovno produkcijo, kar bi zagnalo trg in uredilo razmere, vendar številni ljudje, ki ta sredstva imajo, ne prepoznajo dodane vrednosti, ki jo dobra likovna dela prinesejo v življenje. Slika oziroma likovno delo ni le okras na steni, je mnogo več, je odraz nas samih, našega počutja, razpoloženja, našega pogleda na svet, našega karakterja in okusa.

Vzrokov, zakaj smo Slovenci do umetnosti precej rezervirani, je verjetno več, a menim, da so  ključni trije: prvi je ta, da zaradi z opravki prenatrpanega vsakodnevnega življenja nimamo več časa, da bi se ustavili in si vzeli čas za umetnost. Umetniško delo je nastajalo počasi, ima veliko različnih ravni doživljanja, “zakodiranih” simbolov, zato potrebuje umirjenega, zbranega gledalca z nekaj pozornosti, da se mu razkrije. Po drugi strani nas je strah likovnega, ker nam je neznano in ni takoj razumljivo. Ker se na to ne spoznamo in ker nas ni nihče naučil razumeti, gledati umetnosti, kaj šele doživeti njene lepote, smo pogosto v odklonilnem razpoloženju in zavračamo tisto, česar ne razumemo. Zato namesto užitka, ki nam ga ponujajo umetnine, vidimo svoje neuspele poskuse racionalizirati oziroma razložiti si tisto, kar je pred nami. Umetnost pa je veliko polje svobode in sproščenosti ter iracionalnega, kjer se moraš preprosto sprostiti in prepustiti, da lahko začneš uživati. In tretji razlog je, da je nakup likovnega dela proces. Ne greste v prvo galerijo in kupite prve umetnine, ki vam pade v oči. Ko ste dozoreli v odločitvi za nakup likovnega dela, je vedno dobro imeti strokovnega sogovornika, stopiti v nekaj galerij ali muzejev, se razgledati, govoriti z galeristi in radi vam bodo pomagali poiskati pravo likovno delo za vas.

Mitja Ficko in Borut Korošec: Time Out, foto: Arne Brejc

V čem je prednost zasebnih galerij pred javnimi?
Tu gre za dve povsem različni izhodišči, dva koncepta. Verjetno je glavna prednost zasebnih galerij v tem, da so bolj fleksibilne in se hitreje odzovejo, če naletijo na potencialno zanimivo razstavo. V institucijah so termini za razstave oddani več let vnaprej. Zasebne galerije imajo boljši pregled nad trgom umetnin in dinamiko, ki se na tem trgu dogaja. Vidijo, kako se zbiratelji odzivajo in katere in kakšne umetnine so najbolj aktualne, kateri avtorji so zanimivi. Merijo utrip trga. Prednost javnih galerij pa je v tem, da se lahko v celoti posvetijo le programu in pripravljajo izbrane in strokovne razstave. Menim, da eni brez drugih ne moremo in da gre med nami bolj za dopolnjevanje kot tekmovanje.

Pripravila: Ajda Bračič
Naslovna fotografija: Mitja Ficko in Borut Korošec: Time Out, foto: Arne Brejc

Podprite Outsider z naročilom!

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiMiloš Kosec: Smučanje čez knjižne strani
NaslednjiMarasovic arhitekti: Stanovanje P5Next
Povezani članki
Loading...
GalerijeUmetnost

Galerija DLUL: Ko obiskujemo razstave, živimo tisoč življenj

19 marca, 2020
GalerijeUmetnost

Galerija Mak: Umetnost ni prioriteta slovenskih kupcev

19 januarja, 2021
ArhitekturaUmetnost

Michael Rakowitz, pripovednik materialnega

18 julija, 2019
Umetnost

Intervju: Rut Blees Luxemburg

10 julija, 2020
ArhitekturaUmetnost

Črno-bela prihodnost

18 junija, 2020
GalerijeUmetnost

Umetnostna galerija Maribor: Katalizator debate

3 marca, 2020
ArhitekturaUmetnost

Lela B. Njatin: Mentalni ambienti urbanega spominjanja

16 oktobra, 2019
GalerijeUmetnost

Simulaker: Umetnost kot protipol zabaviščni industriji

24 aprila, 2020
1 2 … 12

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo