• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
Galerije,Umetnost
/
20 maja, 2020

Galerija Jakopič: Preseganje evropocentričnega pogleda

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Galerija Jakopič je odprtje velike razstave indonezijske družbeno zavzete fotografiji Videnje 20/20 načrtovala ravno na dan, ko so se galerije in muzeji zaradi ukrepov ob preprečevanju širitve virusa zaprli. A galerija s skoraj pol stoletno tradicijo je na svoji poti premagala že marsikatero prepreko. O tem, kako so se lotili delovanja v času karantene in kaj načrtujejo v prihodnosti, smo govorili  s kustosinjo Marijo Skočir.

Kaj je moto Galerije Jakopič? Kako pripravljate program in kaj so tista vodila, od katerih pri pripravi razstav ne odstopate?
Pri pripravi vseh naših razstav se držimo vodila, da je kakovost predstavitve vedno enaka, ne glede na to, katerega avtorja ali temo predstavljamo. Pri tem zasledujemo visoka merila tako pri produkciji razstave kot pri izdaji morebitnih spremnih publikacij, ki pogosto predstavljajo enako pomemben del projekta. Program galerije se je v teh 12 letih, odkar jo vodim in odkar deluje pod okriljem Muzeja in galerij mesta Ljubljane, spreminjal – na začetku smo podobno kot tedaj v Galeriji Vžigalica k sodelovanju vabili druge galerije in institucije. Vendar se je kmalu izkazalo, da je Galerija Jakopič prevelik prostor za tako visoko frekvenco razstav, saj jih publika enostavno ni osvojila. Leta 2008 sem galerijo prevzela brez publike, brez programa, potrebno je bilo njeno prepoznavnost na novo zgraditi. Začeli smo z nekaj velikimi retrospektivami avtorjev, za katere je bilo jasno, da jih druge institucije in galerije ne bodo uvrstile v svoj program; npr. Jože Ciuha, Stojan Batič, Tone Lapajne. Potem pa se je postopoma izkazalo, da je prostor najbolj primeren za razstavljanje fotografij, da fotografija tukaj resnično dobro deluje in da je v Ljubljani in širše v Sloveniji takšen prostor potreben. K vzpostavitvi stalne publike so nam pomagale razstave velikih imen, kot so denimo Roger Ballen, Lee Miller, Sebastião Salgado, Josef Koudelka, Marc Riboud … Nikoli ni šlo za to, da bi razstavljali zgolj »velika imena«; vsako razstavo poskušamo umestiti v naš kontekst, jo povezati z našo specifično okolico in situacijo. Poleg svetovnih imen enakovredno zastopamo tudi domače avtorje in v zadnjih letih opažamo, da so prav ti odlično sprejeti pri strokovni javnosti kot tudi pri fotografih samih. V tej kategoriji lahko izpostavim razstave Tihomirja Pinterja, Marka Modica, Toneta Stojka, Jožeta Suhadolnika, DK-ja, Jake Babnika … Vse te smo pospremili s z monografijami, ki zdaj sestavljajo že obsežno zbirko naše »galerijske knjigarne«.

S še eno smernico programa, ki bi jo rada omenila in je dokaj sveža, pa si prizadevamo presegati evropo-centričen pogled oz. razumevanje fotografije s preozke zahodnjaške perspektive. Oziramo se po bolj marginalnih fotografskih področjih in smereh, ki so nam morda manj znana. Lani je bila na ogled razstava lokalnih iraških fotografov, ki so v našo galerijo prinesli popolnoma drugačno razumevanje Iraka kot ga imajo povprečen Evropejec. Na drugi strani pa je tukaj aktualna razstava sodobne indonezijske družbeno zavzete fotografije, ki smo jo poimenovali Videnje 20/20, predvsem zato, ker gre za medicinski pojem brezhibnega vida. Razstavo si obiskovalci lahko končno ogledajo, saj smo morali na dan, ko je bilo predvideno odprtje, galerijo zapreti zaradi epidemije.

ROGER BALLEN RETROSPEKTIVA 1982-2004, 2009, foto Matevž Paternoster MGML

 

JOŽE CIUHA: LABIRINT ČASA, 2013, foto: Matevž Paternoster/MGML

 

JOSEF KOUDELKA: SLEDI / VESTIGES 1991–2012, 2014, foto: Matevž Paternoster/MGML

 

JOSEF KOUDELKA SLEDI VESTIGES 1991–2012, 2014, foto Matevž Paternoster/MGML

 

EBASTIÃO SALGADO GENEZA, 2016, foto Andrej Peunik/MGML

 

SEBASTIÃO SALGADO: GENEZA, 2016, foto: Andrej Peunik/MGML

Koronavirusna kriza je močno spremenila galerijsko delo. Razstava Videnje 20/20 je bila nekaj časa na ogled tudi v virtualni obliki. Kako se boste lotili ponovnega odpiranja galerije?
Sredi marca smo bili popolnoma pripravljeni na odprtje razstave in ker se je situacija iz dneva v dan spreminjala, smo do zadnjega trenutka upali, da bomo lahko razstavo vsaj z manjšim številom obiskovalcev vseeno odprli. Pri nas sta že bila dva fotografa iz Indonezije, ki sta se morala predčasno vrniti domov. Ko je postalo jasno, da ne bo ne odprtja ne obiskovalcev v živo, nam je fotograf Tone Stojko, ki tudi sicer skrbi za video dokumentacijo naših programov, na hitro priskočil na pomoč in posnel celotno razstavo. Tako smo lahko v času izolacije pripravljali virtualna vodstva, opremljena z zvočnimi posnetki razlage nas treh kuratorjev in številnih sodelujočih fotografov, in jih trikrat tedensko objavljali. Nismo še prišli do konca, saj je projektov in vodstev kar 28, tako da z objavami nadaljujemo. Je pa ta popolnoma nepredviden projekt prinesel izredno pozitivne učinke – pridobili smo ogromno mednarodne virtualne publike, predvsem iz Indonezije; poleg tega pa bodo lahko zdaj, ko je galerija fizično ponovno odprta, obiskovalci te posnetke lahko na lastnih mobilnikih uporabili kot avdio-video vodnike po razstavi. Sicer pa opažamo, da je obiskovalce težko privabiti nazaj, da bo trajalo nekaj časa, preden bodo zabeležene številke, ki smo jih bili vajeni – publika ostaja verjetno previdna, kar pa za razstavo Videnje 20/20 ne predstavlja večje težave, saj smo jo podaljšali do 4. oktobra.

MARC RIBOUD: ČUJEČI POPOTNIK. ZAVEDNI FOTOGRAF., 2018, foto: Matevž Paternoster/MGML

 

MARC RIBOUD ČUJEČI POPOTNIK. ZAVEDNI FOTOGRAF., 2018, foto Andrej Peunik/MGML

 

MARC RIBOUD ČUJEČI POPOTNIK. ZAVEDNI FOTOGRAF., 2018, foto Andrej Peunik/MGML (na fotografija Marija Skočir, Marcova žena Catherine Riboud)

 

NA MOJE OČI ZGODBE IZ IRAKA, 2018, foto Metod Blejec (na fotografiji Marija Skočir)

 

NA MOJE OČI ZGODBE IZ IRAKA, 2018, foto arhiv MGML (na fotografiji Marija Skočir)

Kako se povezujete z mestno okolico? Kakšna je po vašem mnenju vloga galerije v sodobnem mestu?
Naš prostor je specifičen. Bil je sicer od samega začetka načrtovan kot galerija, vendar so se načrti že med samo gradnjo stavb Ferantovega vrta spreminjali – povišanje tlaka v galeriji za pol metra danes za nas predstavlja bistveno razliko, prostor je za galerijsko razstavišče pravzaprav zelo nizek. Z našo mikro okolico se je precej težko povezati, saj gre pretežno za stanovanjski kare, kjer ni veliko javnega življenja, a smo zato stopili preko Slovenske ceste in se pridružili projektu Kulturna četrt Soteska, ki je vdihnil življenje v naše sosednje ulice. Sicer pa je sodelovanje eno od glavnih vodil našega delovanja – veliko sodelujemo s fotografskimi galerijami, kot sta Galerija Fotografija in Photon, ter drugimi umetniškimi ustanovami; vpeti smo v svojo galerijsko družino MGML, kar nas vklaplja v širši mestni in mednarodni prostor.

Sound Explicit, 2019, foto: Miha Fras

 

DK SCOTOMA, 2019, foto Andrej Peunik/MGML

 

LUCIEN HERVÉ GEOMETRIJA LUČI, 2019, foto Andrej Peunik/MGML

 

LUCIEN HERVÉ GEOMETRIJA LUČI, 2019, foto Andrej Peunik/MGML

Omenjate izdajanje publikacij; katere dejavnosti poleg razstavne vaša galerija še opravlja?
Vse razstave imajo redni spremljevalni program, to so pogovori z umetniki, predavanja, vodstva … To je za nas običajen paket obrazstavnih dejavnosti. Poleg tega pa se zelo veliko ukvarjamo z najmlajšimi, z družinami, s šolskimi skupinami. Za otroke pripravimo otroški vodnik, ki jih popelje po razstavi, imamo tudi otroški kotiček, kjer se otroci lahko na poučen in ustvarjalen način zaposlijo, medtem ko si starši ogledujejo razstavo. Za šolske skupine pripravljamo pedagoške programe, predvsem takšne, ki fotografijo predstavijo kot kemijsko-fizikalen proces. Vemo namreč, da najmlajši fotografijo danes poznajo samo še z mobilnih telefonov, težko si predstavljajo, kakšen pojav fotografija v resnici je. Ko naredijo denimo fotogram, ki se razvije zaradi vpliva sončne svetlobe na fotografski papir, je to zanje fascinantno. Tako imamo delavnice na temo camere obscure, cianotipije in risanja s svetlobo. Posebno pomembno se nam zdi, da te delavnice izvaja poklicni fotograf, kar otrokom postavi vzor – da imajo pred seboj osebo, ki se s tem profesionalno ukvarja, ki se s tem preživlja. Ukvarjamo pa se tudi z neformalnim izobraževanjem odraslih na področju fotografije, vzpostavili smo študijsko skupino, v kateri imamo ustvarjalne posameznike od začetnikov do profesionalcev. To ni fotografski tečaj, kjer bi tečajnike učili, kako fotografirati, gre predvsem za vzgajanje v vizualni pismenosti, odkrivanje notranjega občutka in potencialov izražanja.

Od blizu: fotografija kot način videnja sveta. Delavnica: Zapis svetlobe: Izvorne in analogne fotografske tehnike, 2019, foto: Una Rebić

 

Od blizu: fotografija kot način videnja sveta. Delavnica: Fotograf umetnik: Konceptualna fotografija in avtorski izraz, 2019, foto: Metod Blejec

 

VIDENJE 20/20: SKUPNOST. SODOBNA INDONEZIJSKA DRUŽBENO ZAVZETA FOTOGRAFIJA, 2020, foto: Metod Blejec
VIDENJE 20/20: SKUPNOST. SODOBNA INDONEZIJSKA DRUŽBENO ZAVZETA FOTOGRAFIJA, 2020, foto: Metod Blejec

Kaj načrtujete v letu 2020? Kako bo vaše delo od zdaj naprej drugačno kot pred virusom?
V tem trenutku smo se odločili, da je bolje načrtovati stvari, ki so oprijemljive in gotove, zato smo eno načrtovano tujo razstavo prestavili na naslednje leto – gre sicer za zanimiv projekt Project Pressure o taljenju ledenikov po vsem svetu. Kot rečeno, podaljšujemo trenutno razstavo indonezijske družbeno zavzete fotografije do jeseni. Že v juniju načrtujemo zanimivo predavanje poznavalca indonezijske zgodovine in politike dr. Tvrdka Jakovine, na  september pa smo preložili  izvedbo srečanj z indonezijskima fotografinjama in kustosinjo iz Džakarte, ki nas bodo takrat, upajmo, že lahko obiskale. Že nekaj časa pripravljamo zelo ambiciozen, znanstveno-raziskovalno in teoretsko podprt projekt, ob katerem bo izšla tudi obsežna publikacija na temo slovenske reportažne fotografije. Ne gre za klasičen pregled, kjer vsak avtor dobi en odstavek in eno fotografijo, temveč za  interdisciplinaren metodološki pristop: sodelujemo s Fakulteto za družbene vede, Muzejem novejše zgodovine Slovenije, zavodom Membrana  in številnimi posamezniki s tistih področij humanistike, novinarstva, zgodovine, umetnostne zgodovine, ki se dotikajo tega žanra fotografije. Priprava tako velikega projekta je zaradi omejene dostopnosti virov, zbirk, arhivov v zadnjih mesecih otežena, a verjamemo, da se naš načrt odprtja te razstave sredi letošnjega decembra izide.

Pripravila: Ajda Bračič
Naslovna fotografija: NA MOJE OČI ZGODBE IZ IRAKA, 2018, foto Andrej Peunik/MGML

Podprite Outsider z naročilom!

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiMiloš Florijančič, maj 1955 – maj 2020
NaslednjiDelovni prostori arhitektov: Studio.a+vNext
Povezani članki
Loading...
ArhitekturaUmetnost

Razstava “Začasno. Do nadaljnjega.”

27 novembra, 2020
ArhitekturaKavarneUmetnost

HOoST – umetnost čez cesto

21 marca, 2018
KulturaUmetnost

Prostor za umetnost NÓT: Vzpostavitev alternativ in podpore, kot bi si jih sami želeli

10 maja, 2022
GalerijeUmetnost

Galerija DLUL: Ko obiskujemo razstave, živimo tisoč življenj

19 marca, 2020
ArhitekturaUmetnost

UMETNOST KURIRANJA

28 oktobra, 2016
ArhitekturaUmetnost

Lela Angela Mršek Bajda: Ambient in umetniška dela

16 novembra, 2020
GalerijeUmetnost

Galerija Škuc: Tradicija in nenehno organsko osveževanje programa

26 marca, 2020
GalerijeUmetnost

Galerija Kresija: Galerije kot skupnostni prostori

3 julija, 2020
1 2 … 11
Prenova enodružinske hiše P41 ▪️
Avtor projekta: a…
Prenova enodružinske hiše P41 ▪️
Avtor projekta: a…
The international competition “Floating pavilion o…
The international competition “Floating pavilion o…
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo