Pogovarjali smo se s Sašo Drobnič Škrjanec, ki ustvarja pripomočke za dom. S tehniko sitotisk potiska vse krpe, predpasnike in prte, ki so iz naravnih materialov – lanu ali bombaža. V glavni vlogi se največkrat pojavlja slovenska avtohtona grahasta kokoš, ki se odlično prodaja tudi v tujino. Saša se pri ustvarjanju vedno vrača na domače dvorišče, po katerem je tekala in se igrala pod budnim očesom babice s pikasto rutico. Prav te pike so rdeča nit in najbolj prepoznaven znak znamke Jagababa.
Na spletu se pojavljate kot samostojna oblikovalka. Kako nastane končni izdelek?
Ves delovni proces, od ideje do končnega produkta, se dogaja v naši hiši. Z možem idejo spraviva v primerno grafiko, ta se prenese na sito, s katerim večinoma izdelkov ročno potiskam. Da delo poteka hitreje, mi pri šivanju pomaga izkušena šivilja. Seveda poskrbim tudi za lično embalažo in pakiranje. Celoten proces dela vzame zelo veliko časa, zato nimam normalnega osemurnega delavnika, ampak delam cel dan, včasih tudi pozno v noč.
Kaj vas najbolj navdihuje, kakšen je koncept, ki se skriva za oblikovanjem?
Izvor zgodbe je vedno lokalen – vse tisto, kar mi v vsakdanjem bivanju razburka domišljijo. Spomin na kmečko dvorišče s kokošmi ali pa babičina pikasta ruta, potica in valovi našega morja. Z možem potem idejo preneseva na papir, včasih s pomočjo fotografij ali pa prelistava stare francoske enciklopedije s čudovitimi ilustracijami. Grafično dodelani motivi potem pristanejo na situ za sitotisk. Lokalna zgodba tako dobi čisto globalno trendovsko ali pa brezčasno elegantno grafiko.
Kaj je tisto, kar dela vašo znamko edinstevno?
Predvsem to, da ima vsak motiv svojo zgodbo. Da so ročno potiskani in zašiti v domači šiviljski delavnici. Seveda je tukaj tudi visoka kakovost materialov, ki so vedno le naravni. Bombaž ali lan, ki obogatita izdelke še z dodano vrednostjo. Izdelki so namenjeni vsem, ki imajo radi svoj dom in si ga vsakič znova popestrijo s kakšnim lepim, kakovostnim kosom, ki je slovenskega izvora in ki s seboj nosi tudi lepo zgodbo. Vsak se hitro najde v zgodbi o brezskrbnih počitnicah na podeželju pri babici in dedku.
Kakšnih načel se držite pri delu? Spremljate trende in povpraševanje?
Ko je prišla ideja o kuhinjski krpi, je bilo seveda prvo vprašanje, kakšen vzorec naj bo na njej. Nisem veliko razmišljala o geometriji in trendu. Sedeli smo na vrtu in spomini so bili tako čisti in jasni, da je kokoška kar sama prišla na krpo. Potem smo otrokom pripovedovali tudi o babici in njeni pikasti ruti. In o dedku, ki je že nam pripovedoval zgodbo o tem, kako so pozimi hodili na Radensko polje izpod ledu pobirati ribe, in jih v košarah nosili gospodinjam. Potonike, lilije in češnjevi cvetovi, ki so naš tretji motiv pa krasijo skoraj vsak gartelc ali vrt še dandanes. Torej gre za motive, ki so predvsem lepi spomini na otroštvo, na tradicijo ter ponos na okolje, iz katerega prihajamo.
Je delo v zasebnem ateljeju za vas ključno ali si kdaj zaželite večjega kolektiva oziroma družbe, morda skupnega ateljeja ali sodelovanja pri posebnih kolekcijah še s kakšnim drugim oblikovalcem?
Moja delavnica je še vedno zelo majhna in žal ne dopušča, da bi se v njej gnetel še kdo poleg mene. Seveda razmišljamo o širitvi, mogoče o prostoru, ki bo združeval delavnico in show room. V kolikor se pokaže možnost sodelovanja z drugimi oblikovalci ali umetniki, pa jo z veseljem sprejmem.
Prisotni ste na spletiščih Instagram in Facebook. Vas kupujejo tudi tuji kupci? Je razlika med tujim in slovenskim kupcem?
Danes je nujno, da si prisoten na spletišču. Opazijo in spremljajo te različni profili in seveda se tako lažje odpirajo poti tudi v tujino. Imamo tudi kupce iz tujine, to so predvsem trgovine, ki prodajajo naše izdelke in tudi tam so zelo popularne kokoši, pa tudi ribe so jim zelo ljube.
Ali se vam zdi, da slovenski kupci cenijo ročno delo in naravne materiale?
Seveda, vedno bolj! K spoštovanju slovenskega in domačega pripomorejo tudi TV oglasi, ki se sicer nanašajo predvsem na hrano, toda tudi pri ostalih izdelkih in storitvah se že čuti ozaveščenost ljudi, ki cenijo delo slovenskih ustvarjalcev in podjetnikov. Zelo sem vesela, da se to tako poudarja in izpostavlja na različnih področjih slovenskega ustvarjanja. Že v preteklosti smo pokazali, da znamo delati kakovostne izdelke, ki puščajo sledi. Naša nadvse uspešna grafika je sigurno grahasta kokoš. Je že skoraj naš razpoznavni znak, pa tudi kupci so jo vzeli za svojo.
Pripravila: Nuša Zupanc
Izdelke Jagababa najdete tudi v Outsiderjevi spletni trgovini:
https://outsider.si/izdelek/jagababa-predpasnik/
https://outsider.si/izdelek/kuhinjska-krpa-jagababa/