• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
0.00€ Cart
Galerije,Umetnost
/
11 marca, 2020

Koroška galerija likovnih umetnosti: Rob kot središče sprememb, ki v center šele prihajajo

Koroška galerija likovnih umetnosti je bila ustanovljena leta 1957 kot Umetnostni paviljon, njena dejavnost pa je iz galerijske kmalu prešla v muzejsko. Danes hrani obsežno zbirko del od druge polovice 20. stoletja dalje. Poleg razstavnih in administrativnih prostorov v centru Slovenj Gradca programsko skrbi tudi za Galerijo Ravne, ki se nahaja v Kulturnem centru na Ravnah na Koroškem. O specifični geografski, prostorski in kontekstualni umeščenosti galerije v slovenski prostor smo govorili z dr. Andrejo Hribernik, direktorico galerije.

V čem je prednost vaše decentralizirane pozicije v Sloveniji? Kako vaša lokacija vpliva na vaše delovanje?
Koroška galerija likovnih umetnosti dejansko deluje v enem najbolj oddaljenih – morda ne ravno po kilometrih, po dostopnosti in javnem prometu na vsekakor – delov Slovenije.

Specifično geografsko pozicijo tudi bližina meje z Avstrijo.

Da, ta robnost vpliva tudi na vsebino. V letu 2016 smo na stavbo, v kateri se nahaja galerija, namestili svetlobni napis SREDIŠČE SVETA, ki je delo umetnikov pod imenom Fokus grupa iz Hrvaške, nanaša pa se na članek iz leta 1966, ko so na dan pred veliko otvoritvijo mednarodne razstave pod okriljem OZN, ki je nosila izrazito pacifistično sporočilo, s to besedno zvezo opisali Slovenj Gradec. S tem projektom izražamo marsikaj, predvsem pa dejstvo, da lahko beremo rob kot središče sprememb in praks, ki šele prehajajo v centre. Na tak način se želimo dojemati tudi sami.

Kakšna je vloga umetniške galerije v sodobnem svetu? Kaj mora, poleg predstavljanja in zastopanja umetnikov in projektov, še početi v svoji  materialni, družbeni, kulturni itd. –  okolici?
Koroška galerija likovnih umetnosti je muzej za moderno in sodobno umetnost, in čeprav je vloga muzeja seveda tesno sodelovanje z umetniki in predstavljanje le teh in njihovega dela širši javnosti, pa vidim vlogo ustanov, kot je naša, veliko širše. Prostori muzejev in galerij so javni prostori.

Kaj to pomeni?

Menim, da so ti prostori ključni predvsem za to, da  vzpostavljajo okolja, v katerih se lahko razvijajo in predstavljajo alternativne prakse; dejansko jih ne dojemam kot prostore pobega, kjer posameznik uživa v estetskih predmetih in danes tudi izkušnjah, temveč kot prostore soočenja, tako s samim sabo kot z določenimi spregledanimi ali zapostavljenimi vsebinami, ki so izvzete in splošnega diskurza, z nekim kritičnim premislekom.

Kako postavitve razstav komunicirajo z vašim specifičnim fizičnim galerijskim prostorom? Kakšen je odnos med kuratorskim ali umetniškim procesom in prostorom, v katerega se umešča končno delo?
Razstavni prostor muzeja oziroma galerije ni nikoli nevtralen in izvzet iz določenega zgodovinskega ali aktualnega konteksta. Zato menim, da se razstave, bodisi skupinske ali pa samostojne, vedno vpenjajo v obstoječo, lahko rečemo celo ideološko pozicijo, ki jo neka ustanova zaseda. Obstaja velika razlika med tem, kako beremo razstavo, ki je postavljena v muzeju s specifično programsko usmeritvijo, kot jo ima Koroška galerija, in, na primer, nekim pop-up razstaviščem, ki prinaša popolnoma drugačen kontekst prostora, četudi gre lahko morda za vsebinsko in celo vizualno podobni postavitvi. Zato je odnos, po katerem me sprašujete, zelo pomemben, kajti prostor in neko delo, ki ga umestimo vanj, vstopajo v dialog, in se skozi to tudi vsebinsko preoblikujejo.

Kako bi ocenili trenutne razmere v slovenski vizualni umetnosti, predvsem s stališča razstavne, kuratorske, kritiške infrastrukture?
Polje vizualne umetnosti je v podobnem stanju kot celotno področje kulture, morda celo v nekoliko slabšem, saj trenutna družbena realnost ni naklonjena nekemu globokemu kontemplativnemu premisleku, ki pa ga vizualna umetnost pogosto zahteva od posameznika. Drug problem, ki ga vidim, je, da v Sloveniji zelo počasi poteka proces odpiranja in vzpostavljanja praks, ki so prisotne v tujini.

Na kakšen način?

Velikokrat se mi zdi, da smo namišljeno samozadostni, kar pa nujno vodi v nazadovanje. Kar pa se tiče prostorske infrastrukture, je vsekakor pozitivno dejstvo, da je v Sloveniji preteklost spodbudila zelo decentraliziran kulturni razvoj, posledica katerega smo tudi ustanove, ki obstajamo na obrobju, izven centrov. Žal pa že vrsto let ni jasne vizije, v katero smer pa naj bi šel nadaljnji razvoj, kar je pripeljalo do stihijskega stanja, ko je kondicija ustanov zelo odvisna od osebnih angažmajev posameznikov.

KGLU ima dolgo in častitljivo zgodovino. Kako se njeno delovanje spreminja s tokom časa?
Poleg osredotočenosti na umetnike iz regije, že od prvih mednarodnih razstav, ki so v Slovenj Gradcu potekale v 60ih, 70ih in 80ih letih preteklega stoletja, sledi programskim smernicam, ki so se začrtale z njimi. Tri izmed teh razstav so bile organizirane pod pokroviteljstvom OZN z idejo, da naj promovirajo vrednote miru, solidarnosti in humanizma, četrta pa je tudi sledila tem vsebinskim nastavkom. Te so doprinesle tudi k vzpostavitvi zelo zanimive, in danes, predvsem zaradi svoje sporočilnosti, vedno bolj pomembne mednarodne zbirke, ki je bila zastavljena pod sloganom »Mir, humanost in prijateljstvo med narodi«. Seveda se je tekom desetletij delovanje ustanove spremenilo. Vsekakor se danes več ne moremo identificirati s promocijo OZN, kot je to potekalo v preteklosti. Vseeno pa je za tem ostala pomembna sled, ki ji je galerija sledila tudi kasneje, in sicer izpostavljanje aktualnih tem skozi družbeno angažirane vizualne prakse.

Kaj pripravljate v 2020? Kakšna je dolgoročna usmeritev galerije?
V letu 2020 obeležujemo 100-letnico koroškega plebiscita, posledica katerega je bila določitev meje med Avstrijo in Slovenijo, ki je Koroško razdelila med dve državi, kar je  pomembno vplivalo na življenje v tej jezikovno in etnično mešani regiji. V kontekstu tega pripravljamo v sodelovanju z Centrom sodobnih umetnosti iz Celja skupno razstavo, ki se bo na obeh lokacijah odvijala poleti, v sodelovanju z Muzejem Wernerja Berga iz Pliberka pa zastavljamo mednarodno konferenco, ki se bo dotikala vprašanja meja in hibridnih obmejnih identitet. V sklopu pobude, s katero si muzeji in galerije izmenjujemo zbirke, bo v marcu potekala predstavitev mednarodne zbirke KGLU v Umetnostni galeriji Maribor. Pripravljamo tudi dokumentarno razstavo ustanovitelja galerije Karla Pečka in medinstitucionalno razstavo Lojzeta Logarja. Konec leta bomo zaznamovali z izpostavljanjem novih pridobitev za zbirko KGLU v zadnjih 10 letih. V Galeriji Ravne pa s šestimi razstavami na leto sledimo aktualni umetniški produkciji v Sloveniji in širše.

Pripravila: Ajda Bračič

Foto: arhiv Koroške galerije likovnih umetnosti

Podprite Outsider z naročilom!

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiInk: Stanovanje 25m2
NaslednjiCurk Arhitektura: Ekohiša BICNext
Povezani članki
Loading...
IntervjuUmetnost

Dnevna opravila Ištvana Išta Huzjana

26 februarja, 2017
ArhitekturaUmetnost

Delikaten porcelan in krvava trgovina

26 aprila, 2019
Umetnost

JAŠA: Tako kot ti lahko nekdo nekaj omogoči, te lahko tudi uniči

28 septembra, 2022
arhitektkeUmetnost

Christo in Jeanne-Claude: Monumentalnost brez monumenta

8 oktobra, 2021
GalerijeUmetnost

Galerija Jakopič: Preseganje evropocentričnega pogleda

20 maja, 2020
GalerijeUmetnost

Galerije Krka: »Proizvajamo zdravila za telo, kultura pa plemeniti duha«

10 julija, 2020
ArhitekturaUmetnost

Jasmina Cibic: NADA

29 maja, 2018
Umetnost

ROJSTVO FANTASTIKE: FRANCE MIHELIČ

5 novembra, 2015
1 2 … 12

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo