• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
Galerije,Umetnost
/
2 aprila, 2020

Layerjeva hiša: Idealna vloga galerije je povezovanje različnih publik

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Zavod Carnica, v okviru katerega deluje tudi Layerjeva hiša, že nekaj let aktivno sooblikuje kranjsko kulturno sfero. V stari meščanski hiši s fantastičnim razgledom je mlada in zagnana ekipa ustvarila celovit center umetnosti, v katerem kar vrvi od koncertov, rezidenc, razstav, delavnic in vsesplošne ustvarjalnosti. O specifičnem delovanju hiše in nekaterih drugih projektih Zavoda Carnica je spregovorila programska vodja Layerjeve hiše, Zala Orel.

Kolektiv Layerjeve hiše, foto: Živa Bertoncelj

Vaša hiša deluje na zelo različnih poljih umetnosti – od vizualne, scenske, glasbe itd. Kakšna je, kljub tej pluralnosti, glavna usmeritev delovanja hiše?
Rekla bi, da nas povezovanje različnih umetnosti vodi. Velik pomen dajemo sočasnemu izvajanju programov. Da se denimo koncert organizira po odprtju razstave. Da se publike mešajo. Zelo pomembno je tudi, da se umetniške skupnosti spontano srečujejo. Veliko vlogo pri tem ima naša terasa, kavarna, ki je prostor druženja. Vsega pa seveda ne prepuščamo samo naključju. Ustvarjanje glasbe in likovne umetnosti že več let podpiramo v ciklu rezidenc Dvocikel, na Festivalu KAOS kolaž združujemo s keramiko, tekstilom, videom. Literaturo, poezijo povezujemo z risbo. Radi imamo interdisciplinarnost umetniških praks. Pa tudi tako zelo resni nismo, vodi nas nekakšno veselje do dela.

Doroteja Dolinšek: S soncem sinhrono, odprtje razstave – stolp Škrlovec, foto: Maša Pirc

 

Gal Grobovšek: Konec otroštva, odprtje – ulična galerija Mergentalerjeva, foto: Maša Pirc

Kako se Layerjeva hiša vključuje v življenje neposredne mestne okolice? Kakšne odnose imate s sosedi, kako se vpenjate v mestno infrastrukturo?
Pogosto se naše delovanje enači z “Layerco”, saj je najbolj prepoznavna. Formalno se imenujemo Zavod Carnica, smo nevladna organizacija na področju kulture, ki upravlja z javno infrastrukturo in producira kulturne vsebine. Vodimo Layerjevo hišo, otroški stolp Pungert, skupaj s Prešernovim gledališčem upravljamo s stolpom Škrlovec, skupaj s TAM-TAM inštitutom pa vodimo ulično galerijo Mergentalerjeva, smo tudi iniciatorji kulturne četrti Kranja. Producirali smo sedem zidnih poslikav in kolažev velikega formata, ki so nastali na mestnih stenah. Tako da imamo kar nekaj sosedov. Večina jih meni, da smo kolo, ki je pognalo oživitev mestnega jedra. Delujemo zelo povezovalno. Seveda marsikoga tudi kaj moti. Leta 2016, ko smo imeli razstavo Banksyja, je nastalo kar nekaj grafitov po zidovih v mestu :).

Radharani Pernarčič: Izumije in pra-skice Castra Fik Arke, foto: Maša Pirc

 

Špela Volčič: Et Fiat Lux, Galerija Mahlerca, foto: Maša Pirc

 

Matic Ritonja: Alaska, fotografiji na ulici, foto: Maša Pirc

Kakšna je vloga umetniške galerije v sodobnem mestu? Kaj mora, poleg predstavljanja in zastopanja umetnikov in projektov, še početi v svoji – materialni, družbeni, kulturni itd. – okolici?
Včasih se mi kolca po tem, da bi vodila umetniški program galerije v sodobnem mestu. Sodobno mesto razumem kot mesto, ki se zaveda pomena umetnosti in kulture za njene prebivalce in obiskovalce. Mesto pa ni zgolj nek abstrakten pojem, temveč ga ponavadi v največji meri upravlja občinska administracija, ki lahko vpliva na odnos prebivalcev, gospodarstva in javnih služb do kulture in umetnosti. V Sloveniji takšnega mesta ne vidim.
Idealna vloga umetniške galerije je združevanje in povezovanje publik. Gre za javni neprofitni prostor, ki je odprt za mnenja in iniciative. Rada si predstavljam, da z našo okolico gradimo povezave. Ena je vsekakor nujna povezava s sodobno vizualno produkcijo, ta je ustvarjena z rednim razstavnim programom, s sodobnim kolažem itd. Druga povezava pa je ta, ki ustvarja pomene za interpretacije dediščine. To je kot neka nuja, kot da mora takšen prostor, kot je naš, podpirati razvoj sodobnih interpretacij dediščine. Zdaj smo na dobri poti, da ustvarimo povezave s tekstilom – zaradi propadle tekstilne industrije podpiramo tekstilno umetniško skupnost, da razvija nove pomene uporabe sodobnih trajnostnih materialov. Težko napovem, kako se bo program razvijal. V sodobnem mestu verjetno lažje in z večjo podporo kot v Kranju.

Linda Söderholm in Helena C. Božič: Tipografija in topografija, foto: Maša Pirc

 

Miranda Rumina: Reduce Reuse Recycle, Layerjeva soba, foto: Maša Pirc

 

Sašo Vrabič: ILU, foto: Maša Pirc

Kako postavitve razstav komunicirajo z vašim specifičnim fizičnim galerijskim prostorom v stari meščanski hiši? Kako ste se prilagodili prostoru ob vselitvi?
Ti naši prostori so včasih prava mora. Stene iz apna, okrasne poslikave na stenah, na stropih, nizka ozka vrata, sobe brez luči, umivalniki skoraj v vsakem kotu! Ena soba, imenujemo jo Layerjeva, čeprav so poslikave v njej od njegovih učencev, ima freske od tal do stropa, nič ne moremo razstaviti v njej. Potem pa so seveda še problemi najcenejšega ponudnika, ko se je desetletje nazaj hiša obnavljala, instalacije so bile narejene slabo, včasih kaj zamaka … Da niti ne začnem s tem, kako se znajdemo v galeriji stolpa Škrlovec, ki nima ravnih sten, saj imitirajo nekakšen zgodnjenovoveški videz.

Luigi Spina: Kabinet čudes, Prešernovo gledališče – Svetlopisani dnevi, foto: Maša Pirc

 

Susana Blasco: Angelca, kolaž, foto: Ksaver Šinkar

Posegate tudi na polje umetnosti v javnem prostoru – kakšen je, po vašem mnenju, trenutni odnos do umetnosti v javnem prostoru na državni ravni? Ali se umetnosti dovolj vključuje v načrtovanje javnih projektov?
Težko govorim na splošno, lahko komentiram le dogajanje v Kranju, kjer delam in v Ljubljani, kjer živim. V Ljubljani se vsekakor preveliko težo daje izbranim javnim kulturnim zavodom, ki na nek način monopolizirajo načine predstavitev, vsebine, teme. Neodvisni sceni ali nevladnim organizacijam se v trajno upravljanje prostorov ne prepušča, dogodki ali intervencije so tako bolj hipne narave. V Kranju je druga zgodba, javne kulturne institucije so premalo ambiciozne, da bi na umetnost v javnem prostoru sploh mislile. Mi pa kar naredimo, ob tem nemalokrat resnično trpimo, ampak na koncu se splača, pišejo se res lepe zgodbe. Zadnje delo na slepi steni je portret igralke Angelce Hlebce španske umetnice kolaža Susane Blasco, na to smo res ponosni in mislim, da tudi občani.
Mogoče se bo na državni ravni odnos spremenil s prihajajočim nazivom Evropske prestolnice kulture. Pogost trend je, da se v izbranih mestih popularizira zidne poslikave. Saj imajo razmeroma velik učinek glede na majhen vložek. Trajne so in preprosto lepšajo degradirane stene.

Ainizie Castillo, Tamara Ablameiko: delo v studiu, umetniška rezidenca, foto: Maša Pirc

Kaj pripravljate v 2020? Kakšna je dolgoročna usmeritev Layerjeve hiše?
Ko se situacija z virusom umiri, bomo nadaljevali z razstavnim programom vseh štirih galerijah, junija prihaja BIEN, razstava tekstilne umetnosti, na kateri bo razstavljalo več kot 100 študentov NTF, oddelka za oblačila in tekstilje, ter Fakultete za dizajn. Julija pa tretji KAOS, festival in razstava sodobnega kolaža, letos z večjim poudarkom na domačih umetnikih.
Dolgoročno si želimo ločiti hišo od večjih festivalov in projektov. Pri nas je arhitektura, kulturna dediščina tista, ki usmerja našo celotno komunikacijo, je najbolj prepoznavna, kot sem že omenila. Hiša je nepremična, projekti pa so fluidni, lahko se odvijajo kjerkoli, vanje lahko vstopajo različni sodelujoči, nove ideje. In enkrat se zgodi, da prerastejo domačo hišo.

BIEN – Tapiserija, skupinsko delo: Tina Pavlin, Maša Pirc, Nejc Stupan, Nina Vastl in Silva Horvat, foto: Maša Pirc

Pripravila: Ajda Bračič

Naslovna fotografija: David Almajer: Layer Club Special, zidna poslikava, foto: Maša Pirc

 

Podprite Outsider z naročilom!

 

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiRadosti samoizolacije: Občino moja, do kod lepote tvoje!
NaslednjiPeter Stutchbury: Kaj je naša odgovornost?Next
Povezani članki
Loading...
KulturaUmetnost

Jasmina Cibic: Trojanski konj kulture

30 decembra, 2021
GalerijeUmetnost

Galerija Jakopič: Preseganje evropocentričnega pogleda

20 maja, 2020
ArhitekturaŠtevilkeUmetnostWorld

BAGFOOT V LJUBLJANI

6 julija, 2016
Umetnost

Odziv: Fotografska razstava Koža

27 februarja, 2022
Umetnost

Billie Belo: Torta za nobeno priložnost

24 januarja, 2022
GalerijeUmetnost

7:069: Študentska pop-up galerija

24 avgusta, 2020
Umetnost

Zagovor slovenskega pop arta

27 februarja, 2017
GalerijeUmetnost

Galerija Mak: Umetnost ni prioriteta slovenskih kupcev

19 januarja, 2021
1 2 … 11
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
#30 / GOZD ◼️ Gozdovi obsegajo 30 % površine plane…
#30 / GOZD ◼️ Gozdovi obsegajo 30 % površine plane…
Hiša MM Avtor projekta: Žiga Ravnikar, Eva Senekov…
Hiša MM Avtor projekta: Žiga Ravnikar, Eva Senekov…

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo