Advertisement
3. gim_1-nagrada_1
Rezultati natečaja: Prizidava III. gimnazije Maribor

III. gimnazija Maribor je ena najstarejših slovenskih gimnazij, ki danes združuje dijake treh programov: program gimnazija, gimnazija – športni oddelek in program predšolska vzgoja. Do nedavnega se je vzgojno-izobraževalno delo navedenih programov izvajalo v dveh stavbah s pomanjkljivimi prostorskimi kapacitetami.

Da bi dijakom omogočili pouk v sodobnih prostorih je bil razpisan javni natečaj, ki je predvidel izgradnjo prizidave in posledično zagotovitev potrebnih manjkajočih prostorov gimnazije.

Med 16 prejetimi elaborati je strokovna žirija kot najustrezejšega izbrala predlog arhitektov iz biroja Elementarna. Kot so zapisali v poročilu komisije, gre za zasnovo šolskega kompleksa, ki vzpostavlja sodoben šolski prostor z veliko mero prostorske fleksibilnosti.

1. NAGRADA:  elaborat št. I123S

Arhitekti so se pri snovanju novega prizidka osredotočili predvsem na ohranjanje obstoječih naravnih vrednot in oblikovanje novih grajenih in tlakovanih površin v minimalnem potrebnem obsegu, kar pripomore k zmanjševanju pregrevanja v mestih.

Posledično je bil predlagan minimalni tlorisni gabarit pozidave, popolnoma poravnan z obstoječo šolo, ki ne posega v zeleni pas med Gosposvetsko cesto in Gregorčičevo ulico, tlorisno popolnoma poravnan s podzemno športno dvorano. Prav to pa je predstavljalo tudi največji izziv pri načrtovanju, saj je morala biti nosilna konstrukcija novega prizidka v celoti podprta samo po obodu stavbe.

Eden izmed ciljev natečaja je bilo tudi povezovanje klasičnih učilnic z modernimi učnimi prostori. Kot odgovor na to so avtorji zmagovalne rešitve v svojo zasnovo upeljali tako imenovane »učne trge«. Slednji omogočajo spajanje formalnih in neformalnih učnih procesov v koherentno celoto sodobnega učnega okolja. Nasprotno klasični delitvi prostorv na komunikacijske in učne se tako vzpostavi povezana učna pokrajina, znotraj katere je zagotovljena visoka stopnja prostorske raznovrstnosti in fleksibilnosti medsebojnih interakcij.

Raznolikost in nedefiniranost nekaterih prostorov gimnazije omogoča nastanek sodobnega učnega okolja oziroma prostora kot aktivnega dela učnega procesa, kar arhitekti zmagovalne zasnove razumejo kot ključen element pri oblikovanju prostorov za učenje: »Predvsem je pomembno razumeti, da fizični prostor v stavbah za izobraževanje danes ne predstavlja več zgolj pasivnega ozadja temveč predvsem aktivni del učnega procesa, ki spodbuja socializacijo, sodelovanje in osebno rast. Sodobna šola mora biti torej zasnovana z mislijo na pomembnost teh neformalnih prostorov, ki omogočajo, da se dijaki srečujejo, delijo ideje in se učijo drug od drugega na načine, ki jih formalne strukture pogosto ne omogočajo.«

Avtorji:
Vodja projektiranja: Miha Munda, mag. inž. arh.
Rok Staudacher, mag. inž. arh.
Dominik Košak, mag. inž. arh.
Ambrož Bartol, mag. inž. arh.
Matevž Zalar, univ. dipl. inž. arh.
Liza Privšek, mag. inž. arh.

Sodelavci, konzultanti, izvedenci:
Marko Stermecki, mag. inž. grad., ELEA IC d.o.o., konzultant za gradbene konstrukcije
Andrej Fojkar, univ. dipl. inž. kem. inž., FOJKARFIRE d.o.o., konzultant za požarno varnost

 

 

 

→ Stran elaborata (ZAPS)

Iz poročila komisije: 

Elaborat št. 15 odlikuje kakovostna in celovita, prostorsko kompleksna, programsko ustrezna, učinkovita in urejena zasnova šolskega kompleksa, ki vzpostavlja sodoben šolski prostor z veliko mero prostorske fleksibilnosti, ima ambientalno bogat notranji prostor, ki se poudarjeno povezuje z zunanjimi parkovnimi površinami in ima ustrezen odnos do obstoječe šolske stavbe, zato je ocenjevalna komisija na osnovi navedenih ugotovitev predlogu prisodila prvo nagrado.

2. NAGRADA: elaborat št. LA319

Avtorji:
Vodja projektiranja: Lena Krušec, univ. dipl. inž. arh
prof.mag. Tomaž Krušec, univ. dipl. inž. arh.
Vid Kurinčič, univ. dipl. inž. arh.
Neža Novak, mag. inž. arh.
Lenart Piano, mag. inž. arh.
Kristjan Nemec, mag. inž. arh.
Timotej Resnik, mag. inž. arh.

Sodelavci, konzultanti, izvedenci:
Ema Agnič, abs. arh.
Kevin  Jelenc, štud. arh.
Manca Kermc, štud. arh.
Tim Kovačič, štud. arh.
Dan Napast, abs. arh.

→ Stran elaborata (ZAPS)

Iz poročila komisije:

Elaborat odlikuje celovita, racionalna in urejena zasnova prizidave z ustreznim odnosom do obstoječe stavbe, s sodobnimi učnimi prostori ter kakovostnimi povezavami notranjosti z zunanjim ambientom parka. Kljub vsem kakovostim pa elaborat napram prvonagrajenemu slabše rešuje nekatere prostorsko-programske in funkcionalne potrebe šole, ter v odnosu do obstoječe stavbe manj uspešno zasnuje fasado prizidave, ter tudi slabše zasnuje zunanje prostore, zato je ocenjevalna komisija na osnovi navedenih ugotovitev predlogu prisodila drugo nagrado.

3. NAGRADA: elaborat št. XZ759

Avtorji:
Vodja projektiranja: Jure Hrovat, mag. inž. arh.
Arhitektura: SVET VMES
Jure Hrovat, mag. inž. arh.
Ana Kreč, mag. inž. arh.
Žan Majetič, abs. arh.

Sodelavci, konzultanti, izvedenci:
Krištof Pirc, štud. arh., Katja Paternoster, mag. inž. arh., Julija Koželj, abs. arh. (SVET VMES)
Konzultanta za gradbene konstrukcije: dr. Jurij Jančar, univ. dipl. inž. grad. in dr. Bruno Dujič, univ. dipl. inž. grad., CBD d.o.o.
Konzultantka za požarna varnost: Biba Muhič Gomizelj, univ. dipl. inž. arh., DATACOM, d.o.o.

→ Stran elaborata (ZAPS)

Iz poročila komisije:

Elaborat ponuja celovito rešitev k zadani nalogi in zasnuje kakovosten sodobni šolski prostor, ki ga na eni strani povezuje z obstoječim parkom, na drugi strani pa zaključi z vzpostavitvijo strešne učne krajine. S prizidavo vzpostavlja jasen odnos z obstoječo stavbo in jo kot sodoben obraz nove celote uspešno nadgradi. Boljše od nenagrajenih elaboratov in priznanj, elaborat rešuje programske in funkcionalne zahteve natečajne naloge. Z vzpostavitvijo vhoda na SZ delu prizidka in oblikovanjem vstopnega prostora ob Gregorčičevi ulici pa učinkuje mestotvorno.

Manj uspešno napram višje nagrajenima elaboratoma elaborat predlaga volumen večjega tlorisnega gabarita, s čimer kletna etaža nove stavbe na vseh straneh sega tik do regulacijskih pasov, v zunanjem prostoru pa zmanjka prostor za zagotovitev minimalnega zahtevanega števila parkirnih mest.

PRIZNANJE: elaborat št. 375KR

Avtorji:
Vodja projektiranja: David Mišič, univ. dipl. inž. arh.
Davor Fistrić, dipl. inž. arh (UN)
David Mišič, univ. dip. inž. arh. 
Sašo Žolek, dipl. inž. arh. (UN)
Goran Piršić, univ. dipl. inž. arh.
Maja Žalik, dipl. inž. arh. (UN)
Žiga Kreševič, univ. dipl. inž. arh.
Uroš Lobnik, univ. dipl. inž. arh.  
Jakob Dugonik, dipl. inž. arh. (UN)
Miha Potočnik, štud. arh.

Sodelavci, konzultanti, izvedenci:

Ocenjevalna komisija:
Predsednik ocenjevalne komisije (ZAPS):
doc. Mitja Zorc, univ. dipl. inž. arh.
Namestnik predsednika ocenjevalne komisije (naročnik):
Jana Kraševec, univ. dipl. inž. arh., sekretarka (MVI)
Član (naročnik):
Gregor Reichenberg, Dipl.-Ing.,Republika Avstrija, podžupan (MOM)
Članica (naročnik):
prof. Marija Lešer, ravnateljica (III. gimnazija)
Član (ZAPS):
Marko Primažič, mag. inž. arh.
Namestnica članov (naročnik):
Sabina Čamernik, univ. dipl. inž. arh., sekretarka (MVI)
Namestnica članov (ZAPS):
dr. Tanja Simonič Korošak, poobl. kraj. arh.
Poročevalec A:
Andrej Mlakar, univ. dipl. inž. arh.
Poročevalec KA:    
Robert Gostinčar, univ. dipl. inž. kraj. arh.
Izvedenec za investicijo:
Robert Pangršič
Izvedenki za varovanje kulturne dediščine:
Nina Nahtigal, univ. dipl. um. zgod., kons. svet.
Barbara Lečnik, Dipl.-Ing.,Republika Avstrija, kons.
Izvedenka za gimnazijski program:      
Patricija Kosar, predsednica sveta (III. gimnazija)
Skrbnica natečaja:
Dunja Šutanovac, univ. dipl. inž. arh.

 

Pripravla: P. G.

 

 

 

Mailchimp brez napisa

Dobrodošli na spletnem portalu

Vsebine spletne strani so drugačne od vsebin v reviji! Z naročnino omogočite nastajanje visokokakovostne vsebine o kulturi, arhitekturi in ljudeh.