• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
Galerije,Umetnost
/
3 marca, 2020

Umetnostna galerija Maribor: Katalizator debate

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Umetnostna galerija Maribor letos obeležuje stoto obletnico organiziranega delovanja na področju vizualnih umetnosti v Mariboru. Je druga največja galerija sodobne umetnosti 20. in 21. stoletja v Sloveniji, pri svojem delovanju pa se poleg razstavljanja osredotoča tudi na pedagoško delo in vzpodbujanje javnega diskurza o umetnosti. O UGM, njeni sedanjosti in prihodnosti smo govorili s kustosinjo Simono Vidmar.

Za nekoga, ki se odloča za obisk: kaj so tista področja znotraj umetnosti, ki jih vaša galerija pokriva?

UGM je muzej za 20. in 21. stoletje za vizualno umetnost in je druga največja tovrstna institucija v Sloveniji, takoj za Moderno galerijo. To pomeni, da imamo zbirko, pri kateri gre za pretežno slovenske avtorje od impresionizma dalje. Danes pretežno odkupujemo dela še živečih avtorjev, sodobnih umetnikov, dopolnjujemo pa tudi pomanjkljivosti v zbirkah za nazaj, če pridejo kakšna zanimiva dela na tržišče, ali pa ob družinskih zapuščinah, ko dobimo donacije. Naša zbirka, ki ima okrog 7000 del, na žalost večinoma ni na ogled, razen, kadar za to rezerviramo celoten prostor galerije. To se zgodi vsaki dve, tri leta, in takrat nimamo prostora za nič drugega. Naša zbirka obiskovalce zelo zanima: domači, lokalni obiskovalci si želijo spoznati lokalne umetnike, tuji obiskovalci pa tudi želijo videti dela, ki si jih ne morejo ogledati nikjer drugje. Nova postavitev naše zbirke se bo zgodila prav kmalu, letos poleti, in bo predstavljala sto najboljših del iz naše zbirke ob stoti obletnici organiziranega delovanja na področju vizualnih umetnosti v Mariboru. V tem, največjem prostoru UGM, poleg tega prirejamo razstave različnih formatov, tematske, pregledne, retrospektivne in podobno. Imamo pa še več manjših prostorov, v katerih se odvijajo različne aktivnosti: UGM Kabinet, kjer predstavljamo tematske razstave iz zbirke, imamo UGM shop, kjer imamo mini razstave, namenjene popularizaciji sodobne umetnosti, in UGM studio, ki je namenjen predstavitvam sodobne vizualne umetnosti, dizajna in arhitekture.

Govorite o prostorski stiski, s katero se, vsaj zdi se tako, srečuje več slovenskih galerij. Kako rešujete prostorski problem in kako umeščate sodobno umetnost v svoje obstoječe prostore?

Mislim, da se je v Ljubljani v to infrastrukturo v zadnjih desetletjih kar nekaj vlagalo. V Mariboru pa je ta del kulture popolnoma podhranjen. Naše razstavišče je bilo vzpostavljeno leta 1956 in od takrat dalje se vanj ni več kaj dosti vlagalo. Zdaj s prenovljeno garnituro na občini pospešeno delamo na tem, oni imajo odlične ideje in z njimi fenomenalno sodelujemo, zato res upam, da bo prišlo tudi do nekih sredstev za obnovo prostora. Delamo na tem, da bi vizualna umetnost v Mariboru dobila nek osrednji prostor, za kar je ideja pred leti že obstajala. Po krizi so se ti projekti ustavili, zato smo iskali alternative in tako prišli do razpršenosti v mestu, potem pa ugotovili, da to dobro deluje, zato bi razpršenosti še naprej sledili. Seveda bi koristili obstoječo lokacijo, v katero bi bilo seveda treba nekaj vložiti, jo obiskovalcem narediti bolj prijazno in dostopno. Ampak to je zgradba, ki ima nek svoj karakter in je primerna za določen segment naših razstav. Ob tem pa mesto razvija programe na Rotovškem trgu, kjer naj bi se ob mestni knjižnici našli tudi prostori za sodoben del UGM in pa za mestni art kino.

Kako pa se financira UGM?

Ustanoviteljica UGM je Mestna občina Maribor, vendar je v 80% galerija financirana s strani Ministrstva za kulturo.

Vi ste se prostorsko razpršili po mestu, kar je lahko dobro izhodišče za srečevanje z umetnostjo. Kako se še povezujete z mestnim prostorom, z obiskovalci?

Zadnjih deset let zelo intenzivno delamo na tem. V mestu imamo zelo angažirano in razvejano pedagoško dejavnost, predvsem na področju predšolskih in šolskih otrok. Imamo redne goste iz kar 70 institucij iz Maribora in okolice. Naša pedagoška služba je ves čas v galeriji ali na terenu. Ker nimamo stalno postavljene zbirke, se kdaj zgodi, da smo tudi po kakšen mesec brez razstave – v tem času imamo program umetnosti v javnem prostoru in s šolskimi otroci odkrivamo javno umetnost Maribora. Pomemben del naše dejavnosti je tudi povezovanje z nevladnimi organizacijami pri razstavnih, pa tudi pedagoških in teoretičnih programih. Zadnjih pet let pa sodelujemo tudi z Zavodom za turizem, s katerim razvijamo različne pakete. Naj povem, da letos načrtujemo en zelo velik projekt, ki ga bomo namenoma izvedli izven galerije. Obudili bomo Trienale, ki se je nekoč imenoval ‘umetnost in ekologija’, zdaj pa ga imenujemo ‘umetnost in okolje’. Naša želja je, da bi vsaka prihodnja edicija Trienala v mestu poiskala drug dogajalni prostor, na katerega bo opozarjala, kot prvi prostor pa smo izbrali Melje, najstarejšo industrijsko cono v Mariboru. Ta projekt bo združil skoraj vse mariborske nevladne organizacije in institucije na področju kulture, ki bomo skupaj oblikovali vsebino.

Ali galerija sodobne umetnosti danes iz zaprtega prostora, namenjenega razstavljanju, torej postaja povezovalna platforma, prek katere se združujejo razni akterji na področju kulture in umetnosti?

Mislim, da bi bilo to idealno stanje. Vendar pa delamo v precej shizofreni situaciji, kjer manjka osnovne infrastrukture, za katero vsi vemo, da je nujno potrebna: to so torej prostori, muzeji in galerije, ki zadostujejo osnovnim potrebam za galerijsko delo. Od tega, da imaš pogoje za to, da so dela sploh lahko razstavljena, torej temperaturo, vlago, svetlobo, pa do tega, da obiskovalcem omogočaš dostop, kar je pri starih stavbah velik problem, in pa da jim omogočiš prijetno galerijsko izkušnjo, kar pomeni, da je galeriji dodan nek drug program, trgovina, kavarna, skupni prostor, ki se odpira v mesto. To mislim, da je predpogoj za vsakršno nadaljnje delovanje.

Vi ste bili tudi pobudniki lanskoletnega srečanja Art for Sale, ki je potekalo v Mariboru, in je ponudilo razmislek o stanju umetnostnega trga pri nas. Kakšna je na tem področju situacija in kako jo izboljšati?

Res je, da smo bili paradoksalno mi pobudniki oziroma nosilci tega srečanja, pa ne za to, ker bi se čutili poklicane za to. Konec koncev ne delujemo na trgu, se ne ukvarjamo s prodajo, niti nismo locirani v Ljubljani, kjer se morda v zvezi s tem celo kaj dogaja. Enostavno smo se projekta lotili zato, ker je takrat Center za kreativnost imel veliko željo, da bi se kaj podobnega zgodilo, in drugega primernega partnerja niso našli. Dogodek je na koncu izpadel zelo dobro in udeleženci so bili zelo zadovoljni. Se je pa Johanna Chromik, gostja tega dogodka, ki je v tistem trenutku postala direktorica sejma viennacontemporary, takrat odločila, da bo fokus usmerila v Slovenijo. Ampak Slovenski umetnostni trg ima seveda veliko težav in zelo malo možnosti, ker imamo enostavno premalo zbirateljev. Po drugi strani pa je težava tudi to, da za ta segment znotraj vizualnih umetnosti ni popolnoma nobenega posluha s strani javnih financerjev. Odnos do trga je popolnoma zgrešen in kot tak ne more pomagati v tej sferi. Če se razume, da se lahko financira slovenske založbe, ki živijo od prodaje, se podpira njihovo udeležbo na knjižnih sejmih in podobno, ne vem, zakaj se ne sofinancira tudi prodajnih galerij, pod pretvezo, da so dobičkonosne in da zato ne delajo v javnem interesu. Naslednji korak v tej debati je iskanje možnosti za državno podporo zasebnim galerijam, čemur se bomo odločno posvetili v naslednjem letu. S tem se nameravamo ukvarjati kot katalizator nekih debat, tudi zato, ker se enostavno nihče drug ne.

Pripravila: Ajda Bračič

Omogočite spletne in tiskane vsebine revije Outsider z naročilom!

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiŽiveti v socialistični Ljubljani
NaslednjiYvonne Farrell in Shelley McNamarra: Zanima naju velikodušnost prostoraNext
Povezani članki
Loading...
ArhitekturaUmetnost

Delikaten porcelan in krvava trgovina

26 aprila, 2019
ArhitekturaUmetnost

Lela Angela Mršek Bajda: Ambient in umetniška dela

16 novembra, 2020
GalerijeUmetnost

Mala galerija Banke Slovenije: Odprta proti mestnemu prostoru

7 decembra, 2020
GalerijeUmetnost

DobraVaga: Okrog naše ekipe se je zbrala skupnost mladih, kreativnih ljudi

10 februarja, 2020
KnjigeKulturaUmetnost

Petra Čeferin: NITI UPORABNI NITI ESTETSKI OBJEKT

13 decembra, 2016
ArhitekturaUmetnost

Michael Rakowitz, pripovednik materialnega

18 julija, 2019
ArhitekturaUmetnostVideo

UČINEK BLIŽINE: PROSTORI TRANZICIJE

22 aprila, 2016
KulturamedijiUmetnost

Alenka Kraigher: Kadar igram, čutim, da sem na sledi nečemu, kar je večje od mene

8 aprila, 2022
1 2 … 11
Soseska Novo Brdo, Dekleva Gregorič arhitekti ▪️ F…
Soseska Novo Brdo, Dekleva Gregorič arhitekti ▪️ F…
Nova Galerija in Kazemate, Wiener Neustadt Investi…
Nova Galerija in Kazemate, Wiener Neustadt Investi…
Cukrarna 🖤
Cukrarna 🖤
Wabi sabi dom, prenova murgelske hiše Avtor projek…
Wabi sabi dom, prenova murgelske hiše Avtor projek…
Ker … nedelja! 👌
Ker … nedelja! 👌
Trafika na Trafiki. 🤍
Trafika na Trafiki. 🤍

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo