Advertisement
pohjoisbaanan_avajaiset_koto_w
Gregor Turnšek, Helsinki: Akcijski načrt za kolesarjenje 2020–2025

Trenutno veljaven »Akcijski načrt za kolesarjenje 2020–2025« vsebuje 34 ukrepov za spodbujanje kolesarjenja v Helsinkih, ki jih lahko povzamemo v šestih sklopih.

1. Kolesarske poti

Osnovni cilj je vzpostaviti kar najkrajše in funkcionalne poti ter izvesti pregledno prometno ureditev na križiščih za kolesarje. Vse nove kolesarske steze so ločene od poti za pešce, obstoječe kolesarske poti pa se razvijajo tako, da se jasno loči prostor za pešce in kolesarje. S tem se spodbujata tako kolesarjenje kot hoja po mestu. V ožjem mestnem jedru se kolesarske steze nadgrajujejo s ciljem, da bi do leta 2030 tvorile kakovostno kolesarsko mrežo, skladno z veljavnimi načrtovalskimi načeli. Cilj je tudi dokončanje omrežja Baana (regionalna mreža kolesarskih poti, ki omogočajo kolesarjenje z enakomerno hitrostjo in povezujejo večja stanovanjska območja z mestnim središčem in delovnimi središči).

Načrtovanje in izvedba kolesarskih poti potekajo z ozirom na uporabnika. Če zgrajena infrastruktura ni intuitivna, ljudje po navadi delamo napake, zato je upoštevanje ravnanja kolesarjev ključno pri načrtovanju prometnega okolja.

2. Vzdrževanje kolesarskih poti in parkirišč

V Helsinkih lahko obdobje snežne podlage traja tudi več kot pol leta, zato je za možnost celoletnega kolesarjenja pomembno kakovostno vzdrževanje kolesarskih stez in parkirišč. Vsako leto se v mrežo temeljitega zimskega vzdrževanja doda vsaj ena od najpomembnejših kolesarskih poti, tako da tudi mreža zimskih kolesarskih poti postaja vse daljša. Prav tako je cilj izboljšanje celoletnega vzdrževanja na odsekih kolesarskih poti, ki niso zajeti v prioritetno zimsko vzdrževanje. Za dosego tega cilja je bil zagnan projekt koordinacije načrtovanja in vzdrževanja kolesarskih poti.

3. Kolesarjenje in gradbena dela

Kolesarski promet je pri ureditvi gradbišč upoštevan enakovredno kot ostala vozila. Z organizacijo izobraževanj ter okrepitvijo nadzora in usmerjanja so se v mestu izboljšale začasne prometne ureditve okoli gradbišč in ob različnih prireditvah, da so tokovi vseh oblik prometa kar najmanj ovirani.

4. Parkiranje in servis koles

Cilj ukrepov za razvoj kolesarskih parkirišč in storitev je nadaljevanje pozitivnega trenda priljubljenosti kolesarjenja ter zadostitev potrebam v prihodnosti. Mesto želi vsako leto zagotoviti vsaj 900 novih javnih parkirnih mest ali objektov za kolesa. V sodelovanju z mestnim in regijskim prometom HSL se razvija sistem souporabe mestnih koles, ki trenutno pokriva skoraj celotno mesto. Dolgoročen cilj je vsakoletno podaljšanje obdobja, v katerem so mestna kolesa na voljo za uporabo.

5. Komunikacija s prebivalci Helsinkov

S trženjem in pozitivno komunikacijo se učinkovito spodbuja tudi kolesarstvo. Helsinki v zadnjih letih izdajajo publikacijo »Bicycle account« (»Kolesarski račun«). Kolesarski račun predstavlja trende v kolesarskem prometu, mnenja lokalnih prebivalcev, aktualne projekte in nove storitve za področje kolesarstva.

6. Strokovne smernice za načrtovanje

V veljavi so smernice načrtovanja kolesarskega prometa, ki so namenjene mestnim in prometnim urbanistom pri načrtovanju. Namen smernic je zagotoviti načrtovanje prometa z upoštevanjem pomembnih vidikov kolesarjenja in hoje v mestu, saj lahko med drugim povečajo varnost in privlačnost teh dveh aktivnosti.

Napisal: Gregor Turnšek

Mailchimp brez napisa

Dobrodošli na spletnem portalu

Vsebine spletne strani so drugačne od vsebin v reviji! Z naročnino omogočite nastajanje visokokakovostne vsebine o kulturi, arhitekturi in ljudeh.