Od tretje številke revije Outsider objavljamo male monografije velikih arhitektov.
Prvi je bil Maks Fabiani (1865 – 1962). Arhitekt, urbanist in izumitelj. O njem pišejo Andrej Hrausky, Andrej Rahten, Boris Podrecca, Boštjan Vuga, Dimitri Waltrisch, Edvard Blažko, Miloš Kosec, Rudolf Krtina, Nina Granda, Peter Muck in Bogo Zupančič. Monografija je objavljena v 3. številki revije, ki je izšla oktobra 2015. (Št. 03- okt. 2015)
Vinko Glanz (1902- 1977) je arhitekt z avro preteklega političnega sistema. Vila Bled, Vila Podrožnik, zgradba slovenske skupščine so le nekateri najbolj znani objekti, ki jih je načrtoval. Zgodbe objektov so prepletene z zanimivimi zgodovinskimi podrobnostmi, ki se berejo kot krimič. O njem so pisali: Nika Grabar, Hana Cirman, Ajda Schmidt, Miloš Kosec in Nejc Černigoj. Zgodbe Vinka Glanza so objavljene v decembrski fantazijski številki. (Št. 04- dec. 2015)
Adolf Loos (1870- 1933) je zase trdil, da je osvobodil svet odvečnega dela, vendar tega menda nihče ni cenil. Je avtor enega najbolj znamenitih citatov v arhitekturi: “Ornament je zločin.” Ali je to res izrekel ali ne, lahko preberete v aprilski številki revije. O Loosu pišejo: Christian Kühn, Miloš Kosec in Matevž Granda. Objavljen pa je tudi revidiran in posodobljen zapis besedila “Ornament in zločin”, ki ga je prevedel Pavel Gantar. (Št. 05- april. 2016)
Friedensreich Regentag Dunkelbunt Hundertwasser (1928- 2000) je svoje kritično pero največkrat usmeril prav proti Loosu. Zdravnik za arhitekturo, kot se je oklical, se je v svojih golih manifestih zavzemal za splesnenje racionalne arhitekture. Ravna črta je orodje hudiča. O Hundertwasserju v aktualni, 6. številki, pišejo: Miloš Kosec, Tinka B. Prekovič in Matevž Granda. Objavljamo pa tudi tri njegove manifeste: Kultura dreka – Sveti drek (prevod: Nara Petrović), Proč z Loosom in Manifest splesnenja prosti racionalizmu v arhitekturi (prevod: Tinka B. Prekovič in Matej Beltram). (Št. 06- jun. 2016)
Kakor sta si v svojem političnem kontestu različna Fabiani, arhitekt Monarhije, in Glanz, Titov arhitekt, sta si v svoji ideologiji nasprotna utemeljitelj modernizma Loos in organski postmodernist Hundertwasser. Kaj mislite, koga se bomo lotili septembra?
Za naročilo revije pišite na: [email protected]