• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
kolumne
/
14 januarja, 2016

OD POSAMEZNIKA DO KOLEKTIVA

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Umetnostni zgodovinar Jani Pirnat je živel v letih med 2013 in 2014 z družino v Osaki in raziskoval sodobno japonsko kulturo skozi prijateljevanje z umetniško skupino Art Unidentified.

Spomnim se, da sem očetu, preden smo z družino za nekaj časa odšli na Japonsko potarnal, da sem star 40 let in v Sloveniji ničesar več ne razumem. Lažnemu upanju, da bova s partnerico dobila zaposlitev je iztekel rok uporabnosti in začeli smo z družino iskati možnosti v tujini. Kot znanstvenica se je na razpis za postdoktorsko raziskovanje na Japonskem prijavila moja žena.  Profesor Miyabara iz univerze v Osaki nas je prišel obiskat v Slovenijo, začuden, kako je nekdo brez posredovanj naravnost vprašal za mesto raziskovalca na priznani univerzi. Imeli smo srečo, kajti tovrstni ljudje so redki. Potrdil je prošnjo za sodelovanje in ob naši selitvi v Osako organiziral vse potrebno. Dobili smo angleško govorečo prostovoljko, ki nas je spremljala pri urejanju vseh dokumentov. In v enem mesecu smo imeli vse urejeno: stanovanje, začasno bivanje, zdravstveno zavarovanje, otroški dodatek, vse.

Žena je imela stimulativno delovno okolje. Sin je bil v vrtcu super zvezda. Jaz pa si s svojo izobrazbo in izkušnjami na področju organiziranja razstav sodobne umetnosti nisem mogel kaj prida pomagati.

Ker nisem bil iz angleško govoreče dežele, nisem mogel poučevati angleščine. Da bi našel delo, sem moral poiskati ustrezno kulturno okolje. Imel sem sicer nekaj povezav z japonskimi kolegi že iz Slovenije, vendar, ko se dejansko soočiš z njimi, po tednu ali dveh dvorjenja po spletu ugotoviš, da je šlo za vljudnost.

Lotil sem se po svoje in sem hodil po izredno zanimivih galerijah in muzejih, vendar se priložnosti odprejo, ko spoznaš prave ljudi. Moj izbor kulturnih dogodkov v tem času je bil glede na javne najave omejen le na slikovni material, saj nisem poznal ne pisave in ne jezika. Pogosto sem se spraševal, ali je vredno finančnega vložka, da odidem z javnim prevozom na eno uro oddaljeno prireditev. Gledaš, toda ne vidiš tega, kar sem kasneje ugotovil, da bi bilo bistveno.

Na začetku mi je na čelu pisalo, da si nečesa želim. Imaš občutek, da nič ni prav, kar narediš, da si prerobat, preneroden in vedno v napoto. Kot turist imaš začrtano pot in odkljukaš videno. Vklapljanje v japonski vsakdanjik je povsem nekaj drugega. Negotovega te velikokrat postavijo na stran, kjer je tvoje mesto in je za tebe najbolj varno. Po japonsko so vsi resnično vljudni, vendar nimajo časa in energije za inštrukcije oziroma emocije. Kasneje sem spoznal, da je recept za uspeh prakticiranje dobre volje ne glede na vse. Japonci pravijo temu biti genki. Treba je ohranjat privlačno distanco in pustiti sogovornikom odločitev, da se ti približajo. To tipanje razmerij je za zahodnjake sila naporno in terja nekaj emocionalne inteligence in vaje iz samokontrole.

Ko se nastaviš pravilno, priložnosti pridejo in za vse se najde pravi trenutek in kraj.

Jaz sem jo našel po treh mesecih na prehodu za pešce v Toyonaki na severu Osake, kjer smo stanovali. Ko sem se pogovarjal z mojim šestletnim sinom v slovenščini, je pristopil starejši možakar in vprašal v japonščini, kateri jezik govoriva. V angleščini sem odgovoril, da govoriva slovensko. Pogledal je zamišljeno in  rekel: ”Dobar dan” (hrvaško) in ”Me veseli. Hvala” (slovensko). Japonec zraven naju, ki čaka na zeleno luč, govori slovensko! Debelo sem gledal in med prečkanjem ceste sem mu dal vizitko, kot se to pri predstavljanju na japonskem spodobi. Poslovil pa se je rekoč: ”Se vidimo”.

Kasneje se je izkazalo, da je gospod Toshiharu Wataru za hobi hodil na univerzo in se učil osnov okoli 20 različnih svetovnih jezikov. Po poklicu je učitelj matematike in med drugim plesalec butoha. Povedal je, da član kolektiva Art Unidentified, kar mi takrat ni še pomenilo prav ničesar.

Po družbeno omrežnem tipanju me je povabil na novoletno zabavo, ki jo je organizirala njegova umetniška skupina v Galeriji 2 v Kobeju. Kolektiv AU – Art Unidentified, ki šteje okoli 100 članov, je leta 1973 po razpadu slavne umetniške skupine Gutai ustanovil eden izmed Gutajevcev Shozo Shimamoto. Ustanovitelja sem imel čast spoznati tri leta prej v Bologni na umetniškem  sejmu. Umrl je pozimi istega leta, ko smo mi prišli v Osako. Newagevsko bi se morda lahko celo spraševal o mističnih povezavah. Vendar če veliko potuješ in spoznavaš ljudi, svet postane manjši.

Razdeljevanje vizitk in družabna omrežja so mi pomagala vzpostavljati in vzdrževati stike. Vendar brez formalnega posredovanja Toshiharuja, ki me je predstavil v živo, ne bi bilo isto.

Znanje jezika potem ni bilo več tako zelo pomembno, prepustiš se skupinski dinamiki in ugotoviš, da veliko ljudi razume angleško, le nerodno jim je, tako kot tebi glede japonščine.

Osaka, Kobe, Kyoto in Nishinomiya skupaj imajo okoli 17 milijonov prebivalcev. Velemesto v velikosti Slovenije je bolj tridimenzionalno, plasteno od pete etaže pod zemljo do tridesetega nadstropja poslovne stavbe. Za kaj takega ni navigacije, morda samo navodila v Japonščini.

Brez pomoči kolektiva, ki me je sprejel, nikoli ne bi našel poti do najbolj zanimivih dogodkov in ljudi. Do njih so vodile poti po uličicah, bližnjicah, podhodih, koridorjih, skozi kleti, pisarne, knjižnice, telovadnice, tržnice, trgovine, javna kopališča, pristanišča, šole, poslovne stavbe, zapuščena skladišča in delavnice v katere sam, brez natančnih napotkov ne bi nikdar stopil. Tam nekje so bila vrata na dogodek na katerega so me povabili.

Končno sem se lahko na nekoga oprl in imel sem odlično družbo. Kot individualec se trudiš, vendar brez informacij in podpore nimaš istih možnosti. Združevanje umetnikov v tem visoko konkurenčnem okolju, kjer je vse na trgu, je zavarovanje in strategija, ki omogoča več priložnosti, prepoznavnost, notranjo ekonomijo, distribucijo dela in solidarnost. V tako velikem mestu potrebuješ pomoč in nudiš pomoč. Prostovoljni kolektivizem je zato postal pametno izhodišče za moje samostojno raziskovalno in ustvarjalno delo.

Napisal: Jani Pirnat, Osaka, Japonska

41_Pirnat_nem_gluh_slep
Foto in montaža: Jani Pirnat, Nem, gluh, slep, Osaka, 2013 Gre za varianto budističnih opic, ki si prekrivajo oči, usta in ušesa, če so kaj slabega videle, slišale ali govorile. Ponavadi so postavljene pred vhode budističnih templjev, da se romar ali prišlek očisti vseh slabih stvari. Pri meni pa je pomenila distanco, veliko japoncev namreč nosi maske, gledajo v dlančnik in imajo slušalke, da se povsem izolirajo od okolice. Večina sicer zaradi vljudnosti, ker nočejo okužiti okolice s prehladom. Na začetku se človek v tujem okolju dostikrat počuti izoliranega. Zelo malo razumeš, kar pomeni, da na nek način postaneš nem, gluh in slep.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Podprite nastajanje revije Outsider, ki izhaja 4x letno, vsaka številka obsega skoraj 200 strani avtorskih vsebin! Z nakupom ali naročilom revije podprete tudi ustvarjanje spletne strani, ki jo lahko berete brezplačno! Pozor, vsebine spletne strani so drugačne od vsebin v reviji! Če berete spletno stran, ne berete vsebin iz revije! Tiskana izdaja in spletne vsebine nastajajo v popolnoma neodvisni produkciji.

Za naročila pišite na: [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiGRADOVI NA RAZPOTJU
Naslednji12: DEVET POGLAVIJ O UMETNOSTI SKLEPANJANext
Povezani članki
Loading...
kolumne

CENA VESTI

23 januarja, 2016
kolumne

Nina Granda: Med etiko in estetiko

4 novembra, 2021
kolumne

Zorana Baković: MESEČEVI KOLAČKI IN VONJ LETALIŠČA

23 februarja, 2018
kolumne

Nosilec za zastave

2 avgusta, 2020
kolumnePark

Živa Pečenko: Kateri park bi raje obiskali?

4 februarja, 2021
kolumne

Filip Drnovšek Zorko: Nemogoča prihodnost

24 junija, 2016
kolumne

Miloš Kosec: Prosti trg in vojno dobičkarstvo

27 marca, 2020
kolumne

Žan Malek Petrovič: Najprej, ne škoduj

12 novembra, 2020
1 2 … 34
The international competition “Floating pavilion o…
The international competition “Floating pavilion o…
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
Cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
V #30 beremo o vsem mogočem, tudi o gozdu, keramik…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Hiša 1797 Avtor projekta: Mateja Panter Investitor…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
Lepo vabljeni k branju! ◼️ Mala monografija je pos…
#30 / GOZD ◼️ Gozdovi obsegajo 30 % površine plane…
#30 / GOZD ◼️ Gozdovi obsegajo 30 % površine plane…

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo