Advertisement
Woodieful stolžek
Stolžek: The Woodieful Chair

Stolžek (Woodiefulse) je začel z odlično sprejeto kampanjo na portalu Kickstarter. Pogovarjali smo se z oblikovalko Klavdijo Jarc. V času študija so pri enem od predmetu morali oblikovati kos pohištva za otroke. Izdelek je razvijala in izpopolnjevala, dokler ni bila zadovoljna s končno podobo in tako je nastal edinstven kos pohištva. Stolžek lahko uporabite kot klubsko mizico ali nočno omarico, lahko ga obrnete na katero koli stran – narejen je z željo, da ga obračate in uporabite vsakič na drug način.

Na spletu se pojavljate kot samostojna oblikovalka. Kako pridete do končnega izdelka? Sodelujete pri samem procesu industrijskega oblikovanja stola/mizice?
Klavdija Jarc: Prvi produkt Stolžek (oz. The Woodieful Chair, kakor ga predstavljam v tujini) predstavljam pod lastno blagovno znamko Woodieful. Izdelek je skupaj z blagovno znamko prvi večji projekt, ki sem se ga lotila sama, kar pomeni, da je plod lastnega oblikovanja, vzpostavitve proizvodnje ter prodaje. Slednji področji sta mi poleg oblikovanja vedno predstavljali velik izziv, zato sem se ju tudi lotila v lastni režiji.

Od kod je prišla ideja – vas kaj posebej navdihuje?
Woodieful je sestavljanka angleških besed wood in beautiful s čimer jasno sporočam in poudarjam lepoto naravnega lesa. Stolžek je bil sicer nadgradnja projekta iz še študenstkih let, naslednji produkt (The Woodieful Light) pa bo izdelan iz materiala, ki pri sami proizvodnji Stolžkov ostaja in s tem optimizira oba procesa proizvodnje. Sem velika zagovornica uporabnega oblikovanja, kar se izraža tudi pri mojem delu. Izdelku, ki nastaja v mislih, na papirju, računalniku, vedno želim dodati več načinov uporabe, da bi uporabnika spremljal na različne načine skozi dnevno rutino.

Kaj vaše izdelke dela edinstvene, na kaj ste posebej ponosni?
Poleg multi funkcionalnosti, ki jo oblika produktov izraža že kar sama po sebi, je edinstvenost znamke in njenih izdelkov zagotovo drugačna uporaba vezane plošče, ki je sicer široko uporabljena le kot konstrukcijski material ali pa kot plošča v različnem pohištvu. Pri Stolžku se vezana plošča uporabi na način, da poudari njeno prečno teksturo.  Najbolj sem zagotovo ponosna na uspešno Kickstarter kampanjo, ki smo jo zaključili lani v maju in do konca leta tudi uspeli dostaviti vsa prejeta naročila. Kampanja in pozitiven odziv uporabnikov je potrdila, da za produkt obstaja interes na najrazličnejših mednarodnih trgih in da sem na pravi poti. Daleč največ mi pomeni povratna informacija uporabnikov in kupcev mojih produktov. Kadar prejmeš pohvalo s strani kupca, se z njo težko primerja kakršen koli komentar ali objava na katerem koli mediju. Želim, da moji produkti prinašajo veselje in zadovoljstvo uporabnikom in ne sto tisoče ogledov in všečkov na socialnih in drugih medijih. So pa to seveda zelo pripravni kanali za širjenje prepoznavnosti blagovne znamke.

Kakšnih načel se držite pri delu? Spremljate trende in povpraševanje ljudi po izdelkih in načrtujete razširitev kolekcije?
Glavni načeli sta uporaba lesa in uporabnost. Povpraševanj po novih produktih in širitve kolekcije je ogromno, vendar pa je proces od izdelka do proizvodnje dolg in zapleten, sploh ker se vsega lotevam sama. Trende spremljam redno, vendar ne z namenom, da bi me navdihnili pri oblikovanju. Za produkte, ki jih oblikujem želim, da odražajo brezčasnost in ne da so trendovsko pozicionirani v čas.

Kje ustvarjate? Je delo v zasebni delavnici za vas ključno ali si kdaj zaželite večjega kolektiva oziroma družbe, morda skupnega ateljeja? Sodelujete še s kom?
Oblikovanje je zame moj čas, pri tem rabim veliko miru – največ zametkov idej se mi porodi v času pred spanjem. Večjega kolektiva si včasih bolj želim pri ostalih procesih – vzpostavitvi proizvodnje in prodaji – saj šele tu pride do trdega dela. Oblikovanje ni preprosto, vendar pa bi zlahka rekla, da je vse, kar pride po tem, veliko težje. Sodelovanje je bilo v preteklosti vezano predvsem na Kickstarter kampanjo, kar pomeni, da so bili del ekipe fotografi, snemalci, copywriterji, ekonomisti.

Prisotni ste na spletiščih Instagram in Facebook. Vas kupujejo tudi tuji kupci? Je razlika med tujim in slovenskim kupcem?
Že pred samo Kickstarter kampanjo je bilo kar nekaj interesa in prodanih kosov tudi v tujino – ravno zaradi socialnih medijev ali objave na popularnih spletnih straneh z oblikovalskimi vsebinami (DesignMilk, Contemporist, TrendHunter ipd.). Če govorimo zgolj o kupcih mislim, da ni razlike razen v dejstvu, da slovenski kupec včasih pričakuje popust. Sicer pa v večini opažam, da so se za nakup odločili res samo tisti, ki so razumeli sporočilo, zgodbo, cenili vložen trud in videli uporabnost izdelka.
Na drugi strani pa imamo seveda tiste, ki se za nakup niso odločili zaradi mnenja, da je cena nekajkrat previsoka. To pa so v večini ljudje, ki kot primerjavo Stolžku radi dajo švedskega pohištvenega velikana in se jim cena zato zdi neupravičena. Način dela in filozofija je pri meni popolnoma drugačna.

Se vam zdi da slovenski uporabniki in kupci cenijo vaše delo?

Odziv slovenskega trga me je mnogokrat pozitivno presenetil. Po količini prodanih produktov, ki se jih je v dveh letih nabralo več kot 250, slovensko tržišče še vedno vodi. Interesent se je spremenil v kupca in nato uporabnika takrat, ko je razumel pravo vrednost izdelka in neskončno število ur trdega dela, ki je očem nevidno. Mnogo jih je bilo prodanih zaradi najstarejšega in najučinkovitejšega marketinga od ust do ust, katerega velika podpornica sem tudi sama, zato sta na prvem mestu odzivnost na vprašanja stranke in stik s stranko. Stolžek v Ljubljani stranki z veseljem dostavim tudi osebno.

Ste samostojna podjetnica, kako se soočate s plusi in minusi takšnega načina dela?
Produkta in blagovne znamke nisem ustvarila zaradi zaslužka, ki je zlahka napačna inspiracija in vodilo. Zato je pozitivno zagotovo to, da vse kar delam na tem področju, ustvarjam zaradi lastnega interesa, zadovoljstva in želje po izražanju, udejstvovanju ter konec koncev tudi učenju.
Minus pa se na drugi strani lahko kaže v obdobjih pomanjkanja motivacije in želje po večji ekipi. Umetnost pa je med plusi in minusi konstantno iskati ravnovesje.

Vabimo vas v spletno trgovino Outsider, kjer lahko kupite Woodieful mizico.

Pripravila: Nuša Zupanc

Celoletna naročnina

Mailchimp brez napisa

Povezani članki