Danes obeležujemo 115. obletnico rojstva arhitekta Edvarda Ravnikarja (4. december 1907 – 23. avgust 1993). Obletnico smo pri outsiderju proslavili z natisom monografije Ravnikarjevih risb, ki jo spremlja razstava izbranih skic na pročelju Plečnikove trafike na Vegovi v Ljubljani.
Sodelujejo: Majda Kregar, Edo Ravnikar, Nataša Koselj, Aleš Vodopivec, Fedja Košir, Boštjan Vuga
Urednik monografije in avtor razstave: Matevž Granda, arhitekt
Težko bi našli bolj stabilnega človeka, bolj normalnega in bolj neodvisnega od doktrine ali nauka. Njegove manire so bile brezhibne. Bil je brez kompleksov in brez pregreh. Vsemu, kar je zahtevalo denar, se je odrekel. Imel je visok prag tolerance do zmerjanj, izzivanj in človeških slabosti. Te karakterne lastnosti so učinkovale tako, da ga je oblast izolirala, ker je bil zanjo neuporaben. Nato ga je človeška in strokovna poštenost imunizirala pred političnim izsiljevanjem.
Edo Ravnikar
Risal je brez prestanka. Zjutraj je zgodaj vstal in takoj začel risati ali pisati. Projekte, ki jih je takrat pripravljal, je s skico preiskoval in analiziral. O eni temi je naredil številne variante. Ravnikar je mislil s skico. Razmišljal je, preverjal, raziskoval, analiziral in se šalil z risbo v neštetih variacijah, iščoč oporo za ustvarjalno arhitekturno odločitev ali možnost, ali pa je poskušal ujeti lepoto narave same.
Majda Kregar
Ravnikar je smisel svojega življenja videl v nenehnem delu, doma, na šoli ali v biroju, ob branju, pisanju, risanju in premišljevanju. Dan na dan, od jutra do večera, vse dni v tednu. Verjel je v modernizem, v neobhodno racionalnost arhitekture in njeno socialno poslanstvo, vendar je bil obenem preveč samosvoj, da bi postal njen tipični predstavnik.
Aleš Vodopivec
Kompleksnost in pronicljivost Ravnikarjevega ustvarjalnega uma sta tisto, kar ga postavlja na mesto najpomembnejšega slovenskega arhitekta druge polovice 20. stoletja. Umetnost, arhitekturo, urbanizem, oblikovanje, zgodovino in teoretsko razmišljanje je obravnaval povezano, v smislu homo universalis.
Nataša Koselj
Spomin na srečanja med velikim človekom, arhitektom mislecem in praktikom ter nekom, ki je bil takrat še na začetku profesionalne poti. Navkljub veliki generacijski razliki, zanimivo, se v času pogovorov ob njem nikoli nisem počutil neudobno ali pa celo ponižno. Ali ni prav to lastnost velikih ljudi, da so lahko popolnoma dostopni in nepokroviteljski?
Boštjan Vuga
To ni manira, temveč iskanje skrajno svojskega likovnega izraza: invencija, ki razkriva najmanj doumljive nivoje inspiracije. To so lirični aforizmi komplicirano kompleksne unikatne osebnosti, skrajno tuji horizontu filistrov. Avtor se tega zaveda in se dosledno odreka njihovi javni predstavitvi: tedaj je na izrazito individualističen način pravi, pristni outsider.
Fedja Košir
V pričujoči publikaciji predstavljamo le majhen delček velikega opusa arhitektovih osebnih skic. Vpogled vanje pa nam ponuja priložnost za razumevanje njegove čiste ustvarjalne misli. Ravnikarjev ustvarjalni svet je vznemirljiv in navdihujoč.
Matevž Granda
Naročite svoj izvod tukaj.
Knjiga je lahko tudi lepo darilo.