Bratislav Milenković je diplomiral na Fakulteti za uporabne umetnosti v Beogradu, na smeri Ilustracija. Njegovi projekti in dela so raznoliki, med njegovimi naročniki pa svetovno znana imena: revije The New York Times, Wired, Bloomberg Businessweek, Samsung, EasyJet, Adweek, Fast Company, Financial Times, Computer Arts, Cap&Design, Nautilus, Muzej sodobne umetnosti Beograd, itd.
Bratislav, s kakšnim namenom ustvarjaš ilustracije?
Imaš v mislih dela, ki sem jih prispeval za Bienale neodvisnih? Ta dela so nastala z namenom ilustriranja človeške figure na čim bolj igriv način.
Kako izbiraš tehniko ilustracije?
Uživam v delu z drznimi barvami in ploskimi površinami, istočasno pa me privlačijo tiski in teksture, saj je moje izhodišče v grafiki. Prav zato v svoje ilustracije vnašam različne detajle ter tako vabim gledalca k poglabljanju in raziskovanju.
Razstavljal si po vsej Evropi, tvoja dela so že dobro znana. Kakšen je tvoj komentar na stanje sodobne ilustracije?
Ostajam brez besed ob pogledu na vsa neverjetna dela, ki nastajajo zdaj. Videti je, da se ilustracija vrača na veliko in dobro je vedeti, da združuje toliko ljudi. Kot pomanjkljivost bi lahko izpostavil, da so si mnogi ustvarjalci po izrazu zelo podobni. Toda ne glede na vse, po svetu nastajo odlični izdelki.
Eden od glavnih namenov Bienala neodvisnih je pritegniti pozornost k delu sodobnih ilustratorjev. Kako je bil po tvojem pojem sodobne ilustracije redefeniran z razstavljenimi deli?
Zanimivo je opazovati, kako se ilustracija odmika od tradicije in stopa v sodobno okolje. Mislim, da ilustracija s svojo prisotnostjo v mnogih medijih, od uredniško vodenih del vse do raznolikih objektov in izdelkov, pomaga redefenirati našo vsakdanjo estetiko.
Kakšen je po tvojem odziv javnosti na tvoje delo in sodobno ilustracijo na splošno?
Ko smo že pri mojih delih, sem prav lepo presenečen nad odzivom javnosti. To je velik navdih za ustvarjalca, da obstaja skupina ljudi, ki tvoje delo občuduje. Kar se pa tiče sprejemanja sodobne ilustracije, mislim, da ljudje uživajo, ko je ilustracija prisotna v njihovem vsakodnevnem okolju. Dodaja mu širino.
Pripravila: Aleksandra Metelko
Aleksandra se je na Bienalu neodvisnih pogovarjala tudi z Nino Mršnik, Niko Rupnik in Evo Mlinar.
*Vsebine spletne strani se razlikujejo od vsebin v reviji Outsider. Podprite revijo Outsider in spletno stran z nakupom ali naročilom revije.