• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
0.00€ Cart
Nova Gorica 2025
/
15 decembra, 2022

Modernistična dediščina Nove Gorice

Nove Gorice se je skozi čas prijelo več imen, ki so osvetljevala ključne značilnosti novonastalega mesta ob zahodni italijansko-slovenski meji: in sicer mesto meje, mesto na travniku, mesto mladih, mesto v parku, mesto igralništva in mesto moderne. Nekatera poimenovanja so bila kratkotrajna, druga so se obdržala vse do danes in postala razpoznaven element identitete mesta.

S terminom modernistična dediščina Nove Gorice imamo v mislih zlasti urbanistično zasnovo mesta, ki jo je leta 1948 načrtoval Edvard Ravnikar, in vse nadaljnje odvode, ki so v naslednjih letih ključno determinirali urbanistični razvoj modernističnega mesta. S tem pojmom označujemo tudi raznoliko arhitekturo, ki je v tem duhu nastala in je bila postavljena v zelenje ob geometrično urejeno mrežo ulic. Mesto je formalno pridobilo status dediščine leta 1996, ko je bilo območje prepoznano kot naselbinska dediščina in vpisano v Register kulturne dediščine, leta 2021 je status spomenika lokalnega pomena dobila občinska palača Vinka Glanza, istega leta je bila kot stavbna dediščina vpisana še skupina prvih stanovanjskih blokov Edvarda Ravnikarja in Danila Fürsta, leto kasneje pa še poslovno-trgovska stavba Marijana Vrtovca. Vpisovanje novih objektov in območij se postopoma nadaljuje, merila za izbor pa sledijo merilom, določenim za vrednotenje varstvenih območij dediščine (Uredba o varstvenih območjih dediščine (Uradni list RS, št. 69/22)). Kljub temu da le-ta niso bila eksplicitno razvita za vrednotenje dediščine 20. stoletja (kot npr. sistem vrednotenja ameriške sekcije DOCOMOMO), so ravno zaradi svoje kompleksnosti in univerzalnosti primerna in uporabna tudi za identificiranje in vrednotenje raznolike slovenske dediščine 20. stoletja.

Pravni režimi varstva kulturne dediščine eVRD (vir: gisportal.gov.si)

Z izjemo začetnega obdobja, ko so v Novi Gorici delovali vidnejši predstavniki slovenske povojne modernistične arhitekture (npr. Vinko Glanz, Edvard Ravnikar, Danilo Fürst, Oton Gaspari), lahko za večino arhitekturnih stvaritev v naslednjih desetletjih trdimo, da so anonimne, delo lokalnih avtorjev in bolj ali manj znanih arhitektov iz drugih koncev Slovenije in Jugoslavije, ki so tedaj delovali v velikih projektantskih firmah širom po državi. Njihova dela zapolnjujejo obsežen prostran nepozidan prostor v mestu in ga osmišljajo z novimi vsebinami, ga definirajo s svojo pojavnostjo in mu dajejo značilen modernističen pečat, ki se je v večji ali manjši meri ohranil do danes ter postal del kvalitetno grajene strukture mesta, vredne ohranjanja in varovanja, predvsem pa tudi boljšega poznavanja. Osredotočimo se na nekatera izmed njih, ki bodo v bližnji prihodnosti deležna bolj ali manj korenitih vzdrževalnih posegov oziroma sprememb statusa varovanja.

Ruski bloki

Zagotovo je najprej potrebno spregovoriti o t. i. Ruskih blokih, ki so bili udarniško zgrajeni med letoma 1948 in 1951 po načrtih arhitekta Edvarda Ravnikarja, enega izmed najvidnejših predstavnikov povojnega slovenskega modernizma.

Ravnikarjevi Ruski bloki (foto: Miran Kambič)*

Prostostoječi bloki v zelenju, locirani na obeh straneh južnega izteka Kidričeve ulice, osrednje hrbtenice Nove Gorice, udejanjajo prvotno urbanistično zasnovo mesta, ki je slonela na teorijah modernega urbanizma prve polovice 20. stoletja. So avtorska izpeljava strogih gradbenih normativov, ki so jim v okviru prvega petletnega gospodarskega plana morali arhitekti slediti pri projektiranju stanovanj, ter eno izmed prvih odmevnejših Ravnikarjevih povojnih naročil. Obenem predstavljajo referenčno točko za razvoj slovenske stanovanjske arhitekture v naslednjih desetletjih in pomembno stopnjo v razvoju stanovanjske arhitekture širše Goriške, saj vanj vnašajo nov način kolektivnega bivanja, ki je bil pred letom 1945 tu redek oziroma ponekod namenjen le določenim zaključenim skupinam ljudi (npr. železničarskim družinam). Za tukajšnje prebivalce imajo obenem zelo veliko simbolno vrednost, saj so to prve udarniško zgrajene novogradnje mestnega središča Nove Gorice, ki je po letu 1947 nadomestilo izgubo Gorice, nekdanjega historičnega jedra dežele, ki je bila priključena Italiji. Z vselitvijo prvih stanovalcev in uporabo pritličnih stanovanj za različne servisne dejavnosti se je tu vzpostavilo jedro novega mesta, v spominih ljudi pa se je o tem času ohranilo veliko zgodb, ki so se med drugim obudile v akciji zbiranja spominov ob praznovanju 70-letnice Nove Gorice, in se konkretiziralo v akciji postavitve spominske table na zunanjosti bloka na Kidričevi ulici 33, ki obeležuje postavitev temeljnega kamna za prvi blok.

Ruski bloki nekoč (foto: Foto atelje Pavšič Zavadlav)

Kljub nekaterim vidnim spremembam na zunanjščini blokov (kot so na primer novo stavbno pohištvo, manjši podstrešni balkoni, zasteklitev lož na južni fasadi ...), ki so jih skozi čas uvedli novi stanovalci z drugačnimi življenjskimi potrebami, se je njihova značilna podoba (zamiki fasad, poševni strešni zaključki, kamnita obloga in nadstrešek rizalitno izstopajočih vhodov, terranova) ohranila vse do danes in podkrepljuje njihovo razglasitev za spomenik lokalnega pomena. Razglasitev bi namreč legitimirala njihov pomen na lokalni in državni ravni, pripomogla bi k uresničitvi ciljev revitalizacije in obnove območij kulturne dediščine Nove Gorice, ki je zapisan tudi kot eden od ključnih stebrov EPK 2025 – Evropske prestolnice kulture. Stanovalcem in upravljalcem blokov pa bi omogočala bolj celovito vodenje vzdrževalnih posegov na stavbah in v neposredni okolici ter delno financiranje obnovitvenih posegov preko rednih dvoletnih razpisov Ministrstva za kulturo.

Ruski bloki, detajl (foto: Miran Kambič)*

Ruski bloki, detajl (foto: Miran Kambič)*

Čebelnjak

V neposredni bližini občinske stavbe je bil med letoma 1962 in 1963 zgrajen poslovno-stanovanjski blok Čebelnjak. Načrte zanj je pripravil gradbeni tehnik Ernest Bergant, tedanji šef Projektivnega biroja SGP Gorica. Gradnja bloka napoveduje ponoven intenzivnejši razvoj mesta proti severu, njegova točna lokacija, vzporedno s Kidričevo ulico, pa je določena na osnovi zazidalnega načrta centra Nove Gorice Viljema Strmeckega iz leta 1959. Sočasno je ob Kidričevi in Gregorčičevi ulici namreč nastalo več večstanovanjskih blokov, od katerih se je Bergantov razlikoval zlasti po mešani rabi pritličja in nadstropij ter po oblikovanju zunanjščine. Trgovski prostori v pritličju so bili namreč sprva namenjeni trgovini obutve Jadran, danes znani pod imenom Ciciban, razstavnim prostorom novogoriške tovarne pohištva, železnini Primorka, trgovini Gorica Avto in knjigarni Naša knjiga in so prispevali k vzpostavitvi centralnih dejavnosti v mestnem središču Nove Gorice. Za razliko od preprosto oblikovane notranje fasade so ulično fasado v nadstropjih členile lože iz prefabriciranih betonskih elementov v obliki polovičnih šestkotnikov, pobarvanih v rdeče-rumenih tonih, ki spominjajo na satovje. Podobno, povsem dekorativno funkcijo imata tudi prefabricirana betonska mreža, slična satovju, ki členi nadstropje dvoetažnega trgovskega objekta na južni strani bloka, ki je nastal po načrtih arhitektke Cvetke Šulin, in trgovski prizidek Tomaža Vuge z nizom reliefnih vertikalnih pasov v nadstropju, ki sloni na prostorsko zelo markantnih trapezastih slopih.

Blok Čebelnjak (foto: Miran Kambič)*

Blok Čebelnjak predstavlja v okviru Bergantovega opusa eno izmed njegovih pomembnejših del, saj nadgrajuje tendence prefinjenega arhitekturnega izražanja, ki jih je nakazal pri načrtovanju stanovanjskega bloka na Delpinovi 14 (cikcakasta streha) in bloka na Kidričevi ulici 26 (členitev južne fasade). Tendence sledijo splošni usmerjenosti ljubljanske arhitekturne šole, ki posveča izredno pozornost razvoju izvirnih konstrukcij in uporabi sodobnih materialov, s katerimi arhitekti ustvarijo funkcionalne in estetsko dovršene zasnove. Zaradi njihove izključno dekorativne in ne več strukturalne vloge pa bi tudi za Bergantova dela veljala izjava Akanta (psevdonim Vladimirja B. Mušiča) v Sintezi, da gre za »maniristično uporabo nekaterih strukturnih členov«, ki pa dajejo stavbi značilno podobo, vredno ohranjanja v materialni, barvni in oblikovni substanci tudi v primeru energetske sanacije fasad. V sodelovanju z upravljalcem, stanovalci in izbranim projektantom bo zato potrebno pravočasno, mnogo pred izvedbo samih vzdrževalnih del, pripraviti natančno dokumentacijo, ki bo jasno definirala način ohranitve in obnove značilnih detajlov in elementov na fasadi.

Blok Čebelnjak nekoč (foto: Foto atelje Pavšič Zavadlav)

Blok Čebelnjak, detajl (foto: Miran Kambič)*

Avtobusna postaja

Nekoliko južneje, v prostoru med Kidričevo in Erjavčevo cesto, ki se je v petdesetih letih postopoma hortikulturno preurejal v javno zeleno površino, je med letoma 1960 in 1962 zrasla avtobusna postaja Nove Gorice. Načrte zanjo je v okviru Projektivnega ateljeja Ljubljana pripravil arhitekt Milivoj Lapuh, ki je v literaturi bolj poznan kot projektant šolskih stavb in pisec normativov za njihovo gradnjo leta 1968. Avtobusna postaja je pritlična, z ravno armiranobetonsko streho in pravokotnim tlorisom. Odlikuje jo skeletna armiranobetonska konstrukcija z močnim konzolnim nadstreškom, ki ima na spodnji strani strukturo vidnega betona, izvedenega s pomočjo letvenih opažev. Vmesni prostor med nosilnimi slopi zapirajo velike steklene stene z aluminijastimi okvirji. Zunanji zidovi skrajnih delov postaje s spuščenimi stropi pa so obloženi s kamnitimi ploščami. Peroni so urejeni na severni in južni strani objekta, v notranjosti se nahaja čakalnica, okenca, lokal in stranišče. Posebej dragocen element v notranjosti je venezianski tlak v čakalnici, medtem ko je bil v straniščih izveden teraco. Arhitektura avtobusne postaje sledi ključnim značilnostim modernistične arhitekture šestdesetih let na Slovenskem, ki jo zaznamuje uporaba vidnih naravnih materialov (kamen, aluminij, beton, les), skeletne konstrukcije in vraščenost stavbe v parkovno naravno okolje. Morebitna premestitev avtobusne postaje na rob mesta, v neposredno bližino železniške postaje – v t. i. EPK distrikt –, bi pomenila hud udarec namensko izvedeni stavbi Milivoja Lapuha, ki bi kar naenkrat ostala brez prave vsebine. V luči mednarodnih urbanističnih smernic, ki vse bolj pozitivno pozdravljajo tovrstne premestitve, bi bilo smiselno razmišljati tudi o novih funkcijah stavbe, vezanih morda na različne kulturne dejavnosti v mestu, kot so npr. razstaviščne, galerijske in muzejske dejavnosti.

Avtobusna postaja nekoč (foto: Foto atelje Pavšič Zavadlav)

Avtobusna postaja (foto: Miran Kambič)*

Avtobusna postaja, detajl (foto: Miran Kambič)*

Avtobusna postaja, detajl (foto: Miran Kambič)*

Kremelj

Nekdanja upravna stavba za goriško gozdarstvo in gozdno gospodarstvo Gorica, ki je nastala v drugi polovici petdesetih let po načrtih gradbenega tehnika Ivana Kraigherja in je dolgo časa samevala v severnem predelu mesta, je imela v kleti arhiv, v pritličju garažo in stanovanje za hišnika, v nadstropjih pa sobe za uradnike in skupno sejno sobo. Zunanjost stavbe je bila v primerjavi z načrti nekoliko preprosteje izvedena. Vodoravni ugreznjeni/vbočeni pasovi na volumensko izstopajočem stopnišču in v pritličju niso bili izvedeni, ohranila pa se je dvobarvnost zasnove ometa terranova v beli in rdeči barvi. Predvideno oblogo iz pranega betona je nadomestil teraco, ohranil pa se je bogatejše oblikovan profiliran portal, ki označuje vhod v stavbo. Skozi čas je zunanjost doživela tudi še druge spremembe, saj se je odprti desni del pritličja zaprl in pozidal, stavbo samo pa je zakrilo bujno rastoče zelenje. Kaj kmalu je stavba dobila nove lastnike oz. upravljalce. Postala je sedež družbenopolitičnih organizacij na lokalni ravni in ravno zaradi slednjega se je je prijelo ime »Kremelj«. Kot naslednica Zveze komunistov si je stavbo dolgo časa lastila stranka Socialnih demokratov, od leta 2020 pa je objekt v lasti Občine Nova Gorica. Glede na majhnost in sorazmerno dobro ohranjenost objekta bi bilo smiselno v luči valorizacije in popularizacije dediščine moderne vzorčno pristopiti k njeni prenovi in s tem postaviti zgled številnim drugim lastnikom v mestu moderne. Idejo o rušitvi Kremlja in novogradnji na tem mestu, ki jo predvideva OPPN Kulturni center iz leta 2009 (Uradni list RS, št 57/2009 z dne 24. 7. 2009), bi bilo smiselno opustiti, saj predstavlja objekt, ne glede na svoje majhne dimenzije, značilen primer arhitekture, ki je v petdesetih letih nastala vzdolž Kidričeve ulice na osnovi načrtov prvih lokalnih projektantov, in korenito spremembo merila arhitekture, po katerem je tedaj novo mesto nastajalo. Stavba je potemtakem pomembna zlasti kot zgodovinski dokument časa in družbe petdesetih let v Novi Gorici, primerna pa bi lahko bila nenazadnje za različne coworking prostore/pisarne.

Kremelj v gradnji (vir: Goriški muzej)

Kremelj ob magistrali (Pokrajinski arhiv v Novi Gorici)

Kremelj danes (foto: Alenka Di Battista)

Kremelj danes, detajl (foto: Alenka Di Battista)

Predstavljene novogoriške arhitekture so le izbrani primeri razvejane modernistične arhitekture Nove Gorice, ki doslej še ni bila podrobno predstavljena širši javnosti. To bo naloga strokovne monografije arhitekture in urbanizma na Goriškem, ki jo pripravlja ZVKDS OE Nova Gorica in Društvo primorskih arhitektov v sodelovanju z italijanskim Ordine degli Architetti di Gorizia in ki bo predvidoma v uredništvu prof. Paola Nicolosa in Luke Skansija izšla v naslednjem letu v Gorici. Temu bo sledil tudi arhitekturni vodnik, ki bo na bolj zgoščen in nazoren način predstavil širši nabor pomembnih javnih prostorov in arhitektur obeh mest.

Publikaciji bosta pomembno prispevali k identifikaciji in vrednotenju domače novogoriške arhitekture in urbanizma, ki jo v svoji osnovni strukturi in pojavnosti zaznamujeta zapisanost mednarodnim modernističnim načelom in obmejnost, kar je bilo v določenih obdobjih prednost, v drugih pa zaradi oddaljenosti od središč nekdanje in sedanje države breme. Knjigi bosta obenem med širšo publiko domačih bralcev širili vedenje o pomenu in potrebi po ohranjanju in varovanju modernistične dediščine mesta ter jo na tak način legitimirali. Zaradi »mladosti« mesta je namreč velika večina Novogoričanov še vedno ne razume in prepoznava kot del svoje kulturne dediščine, kar povzroča velike težave konservatorjem pri vodenju kakršnih koli posegov oziroma v veliki večini primerov povzroča samovoljno izvajanje prenov. Za doseganje tega cilja pa bo potrebno v bodoče načrtovati še dodatne programe/projekte, ki bodo ciljno osredotočeni na približanje dediščine ljudem in preko delavnic zbiranja zgodb, spominov ipd. k ustvarjanju globljih povezav z dediščino. Pri tem bo seveda potrebno sodelovanje različnih lokalnih kulturnih in raziskovalnih inštitucij ter aktivno sodelovanje z občinsko upravo. Bližajoči se EPK predstavlja izjemno priložnost, da se vsega tega čim prej tudi lotimo.

 

Napisala: dr. Alenka Di Battista, umetnostna zgodovinarka in konservatorka ZVKDS OE Nova Gorica
Naslovna slika: Spomenik urbanizma Nove Gorice (foto: Aleksandra Torbica)

*Fotografije so nastale za razstavo Perspektive mesta Društva primorskih arhitektov

Zemljevid slik: rdeče polje: Ruski bloki rumeno polje: Čebelnjak modro polje: avtobusna postaja zeleno polje: Kremelj

 

Prispevek je del serije »Nova Gorica 2025«, ki tematizira prostorski razvoj Nove Gorice. Serijo v kritičnem obdobju priprave na projekt Evropske prestolnice kulture GO! 2025 v sodelovanju z uredništvom revije Outsider ureja arhitektka Eva Sušnik.

—

Vsebine, ki jih objavljamo na spletu, so povsem drugačne od vsebin v tiskani reviji. Revija in splet imata ločeni uredniški zasnovi. Z naročilom revije podprete oboje, spletne in tiskane vsebine, in omogočite Outsiderjevo ustvarjanje na različnih kanalih. 

Naročite se lahko v spletni trgovini ali pa nam pišite na: [email protected]

Hvala!

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiLoterija za Plečnikov stadion
NaslednjiRok Žnidaršič, Medprostor: Odvadili smo se, da se v mestu gradiNext
Povezani članki
Loading...

Mašina EPK in njen magnet

11 novembra, 2022

Anja Medved: Prostor črte

23 septembra, 2022
DogodekTrafika

Po dogodku: Nova Gorica 2025

28 julija, 2022
kolumnekritika

O dilemah prenove modernističnega mesta: primer Nova Gorica

27 decembra, 2022
kritika

Sergio Pratali: Arhitektura in oblast v evropski prestolnici kulture

26 avgusta, 2022

DPA: Evropska prestolnica kulture brez prostorske kulture?

20 decembra, 2022

Nekaj misli ob natečaju grafične podobe za EPK GO! 2025

19 oktobra, 2022

(Nova) Gorica kot literarni prostor

23 januarja, 2023
1 2

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo