Britanski medijski regulator Ofcom je v poročilu Media Nations 2020 objavil tudi podatek, da so na višku pandemije novega koronavirusa Britanci pred televizorji prebili 40 odstotkov svoje budnosti. Prvi teden – karantena je bila uvedena 23. marca – so bili najbolj gledani informativni programi (kar 82 odstotkov odraslih Britancev je gledalo BBC-jeva poročila), potem pa so svojih šest ur in 25 minut začeli na veliko dopolnjevati s ponudbo platform za pretočne vsebine – Netflix, Amazon, Now TV (podružnica satelitskega velikana Sky) – in videom na zahtevo vseh televizijskih postaj (BBC, ITV, Channel 4, Channel 5).

Tole je, na hitro, po abecedi, del mojih 40 odstotkov. Nadaljevank in nanizank, ki sem jih iz različnih razlogov gledal ponovno – recimo Deutschland 83, Deutschland 86 in Berlin Babylon – ali pa How to Get Away With Murder, ki se bo tukaj razpletla čez nekaj tednov, nisem štel. In tudi filmov sploh nisem štel; mogoče zato, ker bi se tistih šest ur in 25 minut še podaljšalo, potem pa bi mi bilo nerodno.

L’amica geniale (HBO/Sky, 2018-20)

Druga sezona Genialne prijateljice po romanih Elene Ferrante: Lila (Gaia Girace) je zdaj nesrečno poročena in še bolj ljubosumna, Lenu (Margherita Mazzucco) pa se še bolj zateka v knjige. Osem epizod, ki so jih v Britaniji predvajali na začetku konca konfinacije.

Dark (Netflix, 2017-2020)

»To, kar vemo, je kaplja; to česar ne vemo, je ocean.« Dark so elegantno prepletene družinske travme v majhnem nemškem mestu z jedrsko elektrarno in časovnim strojem, s koherentnima skakanjem iz enega sveta v drugega, iz enega leta v drugo – plus apokalipsa in temna snov. Prva Netflixova dramska serija – tri sezone, enkrat deset ter dvakrat osem epizod – v nemščini, zasluži pa si tudi nagrado za najboljšo uporabo Nenine pesmi Irgendwie, irgendwo, irgendwann v zgodovini.

Gangs of London (Sky, 2020)

Kateri od sinov dveh kriminalcev, ki sta dvajset let vladala londonskemu kriminalnemu podzemlju – ali Sean Wallace (Joe Cole) ali Alexander Dumani (Paapa Essiedu) – bo pravi naslednik Seanovega očeta, ki je bil umorjen, in še druge družinske travme. Od prvih nekaj kadrov se vam lahko obrne želodec; potem se stvari umirijo, vendar niso nikoli čisto prav elegične. Devet epizod.

 

I May Destroy You (BBC/HBO, 2020)

Najboljša televizijska nadaljevanka v zadnjih nekaj letih: to, da je Michaela Coel izjemna scenaristka in igralka, je jasno že vsaj od trpke komedije Chewing Gum (2015-17, scenarij in glavna vloga), dveh vlog v Black Mirror (2016-17) ter Black Eart Rising (2018, glavna vloga). V I May Destroy You igra Arabello Essiedu – avtorico, katere prvenec je bil uspešnica, njena druga knjiga pa nastaja zelo počasi – polno prezirane ljubezni in zapletene teže življenja, ki ga posilstvo samo še izostri. Njenega najboljšega prijatelja Kwameja, ki večino časa išče seks na Grindrju, igra Paapa Essiedu (glej zgoraj). Pripoved je obenem topla in privlačna ter hladna in distancirana. Rezina Londona, ki je ne boste nikoli pozabili. Dvanajst polurnih epizod.

Little Fires Everywhere (Hulu/Amazon, 2020)

Roman Celeste Ng Skriti plameni, po katerem je posneta osem-delna miniserija, je boljši, morda tudi zato, ker se tako Reese Whiterspoon (Elena Richardson) in Kerry Washington (Mia Warren) v svojih vloga ponavljata iz prejšnjih, podobno uspešnih izdelkov. Ljubosumnost, privoščljivost, škodoželjnost = trije stebri malomeščanstva.

Mrs. America (FX/Hulu/BBC, 2020)

Devet epizod o ameriški zgodovini, o kateri nisem vedel veliko: uspešni vojni Phyllis Schlaffly (več kot brilijantni Cate Blanchett) proti ustavnemu dopolnilu – ERA oziroma Equal Rights Amendement -, ki naj bi zagotovil enakopravnost spolov pri ločitvah, lastnini nepremičnim, zaposlovanju in drugem, kajti »tiha večina«, kot je bila prepričana, si naj sploh ne bi želela enakopravnosti, ampak samo tega, da bi lahko doma gospodinjile in stregle soprogu. Prva verzija dopolnila je bila predlagana že leta 1923, Mrs. America pa se ukvarja s sedemdesetimi leti prejšnjega stoletja, drugim valom feminizma in bojem za ratifikacijo dopolnila v različnih zveznih državah. In še: priimek Betty Friedan se izgovori Fri:dàn in ne Frid:@n.

Le mystère du lac (Vanished by the Lake, TF1/Channel 4, 2015)

Šest epizod o vrnitvi v rodni kraj in na kraj zločina: ali bo Barbara Schulz (policijska inšpektorica Lise) ob pomoči Lannicka Gautryja (žandar Clovis) odkrila, kaj je se zgodilo z njenima prijateljicama, ki sta izginili pred petnajstimi leti ter hčerko sosedov, ki je izginila zdaj. Mala mesta so res polna pasti, še posebej tista, ki ležijo ob kakšnem jezeru (v tem primeru umetnem jezeru Saint-Croix v departmaju Alpes-de-Haute-Provence).

Potem se Lise (ki jo zdaj igra Julie De Bona) in Clovis (še vedno Gautry) preselita k drugemu jezeru, Annecy. Posledica tega je osem epizod Le tueur du lac (Killer by the Lake, TF1/Channel 4, 2017), s še daljšimi sencami in s še več družinskimi travmami kot prva porcija, vendar z manjšim donosom.

Noces Rouges (A Deadly Union, France 2/Channel 4, 2018)

Družinske travme, tokrat na francoski Rivieri, v eksluzivni restavraciji in njeni okolici. Lannick Gautry – zdaj mu je ime Vincent – preiskuje okoliščine smrti sestre njegove nekdanje ljubezni, ki je naredila samomor na svoj poročni dan. Šest epizod.

Normal People (BBC/Hulu, 2020)

Ljubezen: nadaljevalni tečaj. Roman Normalni ljudje Sally Rooney je bil velikanska uspešnica, scenariju pa se pozna, da Rooneyjeva zanj iz svojih rok ni spustila ne škarij in ne platna. Dvanajst epizod. Daisy Edgar-Jones igra Marianne, Paul Mescal pa Connella; predvsem Mescal je vreden svoje teže v zlatu.

The Plot Against America (HBO, 2020)

Šest epizod. Kaj bi lahko bilo, pa ni bilo! Philip Roth – po njegovem romanu iz leta 2004 je bila miniserija posneta! David Simon – eden od snovalev serije! Winona Ryder kot žena rabina Lionela Bengelsdorfa (igra ga John Torturro), podpornika ameriškega domačega nacista Charlesa Lindbergha! Vse to in še več. Škoda, da je alternativno Ameriko, v kateri nacist postane predsednik ZDA ali pa nacistična Nemčija zmaga v drugi svetovni vojni, dorekel že Philip K. Dick leta 1962, z The Man in the High Castle, iz katere je Amazon sicer potegnil štiri sezone (2015-19) po deset epizod in zmagal, pa čeprav po enajstmetrovkah, v svojem multiverzumu (večvesolju… oziroma večolju?).

Sthlm Rekviem (Stockholm Requiem, TV4/Channel 4, 2019)

Med švedskimi kriminalisti je tudi prostor za civilne preiskovalce – oziroma preiskovalko, ki jo igra Liv Mjönes –, s predvidljivimi posledicami. Po mojem sedme in osme epizode – od desetih – nisem čisto dobro razumel, vendar nimam časa, da bi ju še enkrat gledal. VSE je povezano, jasno. Ekranizacija prvega romana Kristine Ohlsson, Askungar (2009); v slovenščini sta njena Zakopane laži in Izrečene laži.

This is Us (NBC/Amazon; 2016-20)

Četrta sezona NBC-jevega behemota o družinskih travmah: vsaka sezona ima po osemnajst epizod. Družina Pearson – oče, mama, njuna dvojčka in posvojeni temnpolti sin, ki je bil rojen na ista dan, ko bi se naj Pearsonovima sicer rodili trojčki – in njihovo tako konvencionalno kot nekonvencionalno življenje v različnih življenskih obdobjih. Milo Ventimiglia je oče, Mandy Moore mati, Sterling K. Brown pa odrasli posinovljenec Randall. Še vedno super tehtno in lahko povzroči zasvojenost.

Napisal: Tadej Zupančič

Celoletna naročnina

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja