• ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
Menu
  • ČLANKI
    • Arhitektura
    • Interier
    • Stanovanjske politike
    • kolumne
    • kritika
    • Kultura
    • Urbano
    • Vizije
    • Osebnosti
    • Razmislek
    • Recenzija
    • Vsi prispevki
  • NATEČAJI
  • FESTIVAL
  • TRGOVINA
  • MOJ RAČUN
No products in the cart.
0.00€ Cart
INDIGO
/
8 septembra, 2016

Komunikacija v času družbe strahu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

V okviru festivala INDIGO bo potekal enodnevni niz predavanj in pogovorov, na katerih bodo sodelovali strokovnjaki s področja komunikacijskega oblikovanja iz regionalnega in mednarodnega prostora: Bojan Hadžihalilović, Dejan Kršić, Rick Poynor in Borut Vild. Gostom sem poslal štiri vprašanja:

1: Kakšna je danes družbena vloga vizualnih komunikacij?

2: Katere oblike in metode se danes uporabljajo v kritičnem grafičnem oblikovanju?

3: Ima internetni mem enako komunikacijsko funkcijo, kot jo je imel nekoč plakat?

4: Kako lahko oblikovalci svojemu poklicu povrnejo kritični potencial?

 

 

cmyk-bojan-hadzihalilovic

Bojan Hadžihalilović

 1. Kakšna je danes družbena vloga vizualnih komunikacij? Vse je postalo eno in isto, danes je lahko vsakdo oblikovalec, vsi proizvajajo in ustvarjajo informacije in vsi nosijo odgovornost. Kar zadeva stroko in našo odgovornost, lahko simbolično navedemo tri naloge oziroma pravila. Prvič: To protect and serve. Drugič: Keep calm and carry on. In na koncu: Fuck the past, kiss the future.

2. Katere oblike in metode se danes uporabljajo v kritičnem grafičnem oblikovanju? Načelo je enako kot pred sto leti, vse ostalo so odtenki, tehnološki odtenki …

3. Ima internetni mem enako komunikacijsko funkcijo, kot jo je imel nekoč plakat? To je precej zvito vprašanje, kot bi rekli: čigava je zastava Japonske? Plakat je mati oblikovanja, njegov prostor je na ulici in tukaj ni sprenevedanja ali podtikanja. Sporočilnost medmrežja je velika – majhna evolucija v komuniciranju, majhna vizualna anarhija, včasih banalna in trash (ničvredna), a včasih v vizualnem smislu prava umetnost. Odgovor je torej NE – knjiga je knjiga, e-knjiga je e-knjiga.

4. Kako lahko oblikovalci svojemu poklicu povrnejo kritični potencial? Tako, da so oblikovalci, in ne strahopetci! Pravijo, da je danes vsakdo lahko oblikovalec, fotograf, glasbenik … naše delo je postalo estradno. V vojni sem se naučil, kolikšna je lahko moč oblikovalcev v izrednih okoliščinah. Danes se je treba vprašati, kako si lahko junak v nizkotnih časih. Ni treba filozofirati, ampak začeti spet ustvarjati brez naročil, odzivati se oblikovalsko, pokazati moč oblikovanja s samostojnim, kritičnim, propagandnim stališčem oziroma sporočilom.

 

 

wet plate photo

Foto: Robert Gojević

Dejan Kršić

 2. Katere oblike in metode se danes uporabljajo v kritičnem grafičnem oblikovanju? Vse. Danes ni zanesljivih odgovorov, podobno, kot jih ni bilo včeraj. Oblikovanje, ki je usmerjeno v marketing, živi v lažnem prepričanju, da obstajajo izdelane formule, da ista stvar nujno dá isti rezultat, čeprav je jasno, da ni tako. Strah pred napakami ovira ustvarjalnost in inovativnost. Delajmo boljše napake!

3. Ima internetni mem enako komunikacijsko funkcijo, kot jo je imel nekoč plakat? Prva in »prava« vloga plakata ni informativna, ampak formativna – tj. ustvarjanje tega, kar imenujemo javnost. Ne obstaja namreč neka vnaprej ustvarjena »meščanska«, »buržoazna« javna sfera, v kateri se po spletu srečnih okoliščin razvija plakat. To javno sfero namreč ustvarjajo tiskani mediji. Podobno tudi različne oblike vizualno oblikovanih postov (za katere še nimamo ustreznega imena) znotraj tega še vedno nejasnega in nezaprtega (navzlic poskusom korporacij, kot so Facebook, Google in podobne) področja medmrežja in družabnih mrež gotovo predstavljajo neko obliko povezovanja in medsebojnega prepoznavanja uporabnikov. Vprašanje je, kako naprej – kako se lahko te oblike povezovanja in aktivizma s svojimi učinki pretvorijo v politično dejavnost zunaj medmrežja?

4. Kako lahko oblikovalci svojemu poklicu povrnejo kritični potencial? S ponovnim premislekom samega bistva in narave tega, kar imenujemo stroka in disciplina. Oblikovanje je največkrat razumljeno kot praktična disciplina, v oblikovalskem okolju pa je čutiti močan antiteoretični vzgib. Ravno to je treba spremeniti.

 

 

rick-poynor

Rick Poynor

1. Kakšna je danes družbena vloga vizualnih komunikacij? Enaka, kot je bila vedno – informirati, izobraževati, razjasnjevati, izražati, vplivati, izboljševati.

2. Katere oblike in metode se danes uporabljajo v kritičnem grafičnem oblikovanju? Za kritično oblikovanje je najprej treba znati raziskovati, analizirati in misliti. Zahteva namreč izjemno miselno kondicijo. Potem je potencialno mogoča katerakoli metoda ali izid. Ničesar ni treba predpisovati vnaprej.

3. Ima internetni mem enako komunikacijsko funkcijo, kot jo je imel nekoč plakat? Ne, nima. Plakat lahko opazi kdorkoli, ki gre na ulici mimo. Mem je odvisen od naprave, na kateri se prikaže. Če svojo komunikacijo omejimo na drage naprave, s tem izključimo velikanske skupine ljudi.

4. Kako lahko oblikovalci svojemu poklicu povrnejo kritični potencial? Najprej morajo kritični potencial poiskati v sebi. Že s tem, ko se zavedo tehtnosti tega vprašanja, so na pravi poti. Treba je ves čas brati, se izobraževati, gojiti radoveden in skeptičen um. Tisto, kar izveš, je treba ob vsaki priložnosti uporabljati v svojem delu. To pomeni biti kritičen.

 

 

borut-vild

Borut Vild

1. Kakšna je danes družbena vloga vizualnih komunikacij? Takšna kot vedno … komuniciranje. Po tem, kakšna je družba, v kateri živimo, lahko sklepamo na uspešnost vizualnih komunikacij pri ustvarjanju in promoviranju boljše, pravičnejše in »bolj poštene« skupnosti.

2. Katere oblike in metode se danes uporabljajo v kritičnem grafičnem oblikovanju? Mislim, da je vprašanje oblike drugotnega pomena. Še nikoli prej ni obstajalo toliko analognih in digitalnih oblik ter vsem dostopnih orodij in medijev. Nimamo se nad čim pritoževati. Oblike in metode so tukaj in poznamo jih. Manjkajo pa nam potreba, vizija, pogum in vztrajnost.

3. Ima internetni mem enako komunikacijsko funkcijo, kot jo je imel nekoč plakat? Ne … in ja. Čeprav je mogoče potegniti določene vzporednice, ima današnji način sprejemanja in dojemanja vizualnih sporočil malo skupnega s časom, v katerem je prevladoval plakat.

4. Kako lahko oblikovalci svojemu poklicu povrnejo kritični potencial? Sami si ga ne morejo. To je širše družbeno vprašanje z žalostnim in negotovim odgovorom. Za začetek bi bilo treba v izobraževanje vrniti čim več humanističnih ved. Čez kakšnih petdeset let … morda … nekaj …

 

Intervju: Ajdin Bašić

 

 

Mailchimp brez napisa
  • Celoletna naročnina

    25.00€
    Izberite možnosti
PrevPrejšnjiDŽAMIJE IN NELAGODJE V ARHITEKTURI, 2. DEL
NaslednjiBowrain: Živa glasba je čarovnijaNext
Povezani članki
Loading...
ArhitekturaINDIGO

Namesto o jezikovni nadvladi razmišljati o jezikovnem sobivanju

3 oktobra, 2016
ArhitekturaINDIGOOsebnosti

Michael Obrist: Kaj stoji za imenom feld72?

23 oktobra, 2016
ArhitekturaINDIGO

Chiaretta Sarfatti: Srečanje z anarhitekturo

18 oktobra, 2017
ArhitekturaINDIGO

Nejc Černigoj: Kowloon Walled City, mesto za obzidjem

21 maja, 2020
ArhitekturaINDIGOUmetnost

Aaron Moulton: Umetnost je sankcionirana norost

2 septembra, 2018
INDIGO

Odlomek iz knjige Jodi Dean: Preživeli in sistemi

6 septembra, 2019
ArhitekturaINDIGO

Z RADOVEDNOSTJO DO DRŽAVE, ODPORNE NA KRIZE

19 septembra, 2016
INDIGO

Marko Klemen: »Univerzalne formule za uspešnost ni«

25 maja, 2020
1 2 3
Soseska Novo Brdo, Dekleva Gregorič arhitekti ▪️ F…
Soseska Novo Brdo, Dekleva Gregorič arhitekti ▪️ F…
Nova Galerija in Kazemate, Wiener Neustadt Investi…
Nova Galerija in Kazemate, Wiener Neustadt Investi…
Cukrarna 🖤
Cukrarna 🖤
Wabi sabi dom, prenova murgelske hiše Avtor projek…
Wabi sabi dom, prenova murgelske hiše Avtor projek…
Ker … nedelja! 👌
Ker … nedelja! 👌
Trafika na Trafiki. 🤍
Trafika na Trafiki. 🤍

Revija Outsider

Revija Outsider je prejela Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture. Kot piše v utemeljitvi, sta revija in spletni portal Outsider nov slovenski medij o kulturi in družbi, ki si prizadeva za poznavalski in hkrati distanciran pogled na prostor. Ekipa arhitektov, ki skrbi za njen obstoj, je nagrajena za inovativnost pri širjenju zavedanja o arhitekturi in prostoru v kontekstu širše kulture in širše javnosti ter za vztrajnost na vsebinski in finančni neodvisnosti.

Z DONACIJO OMOGOČATE OBSTOJ SPLETNE STRANI REVIJE OUTSIDER

Envelope Facebook Instagram Twitter
Mailchimp brez napisa
  • 2021 Outsider
  • Z.O.P. – zavod za oblikovanje prostora
  • Ulica aktivistov 6
  • 1000 Ljubljana
  • SI 71800026
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.

Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
PiškotekTrajanjeOpis
_abck1 yearThis cookie is used to detect and defend when a client attempt to replay a cookie.This cookie manages the interaction with online bots and takes the appropriate actions.
bm_sz4 hoursThis cookie is set by the provider Akamai Bot Manager. This cookie is used to manage the interaction with the online bots. It also helps in fraud preventions
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
PHPSESSIDsessionThis cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
ts3 yearsPayPal sets this cookie to enable secure transactions through PayPal.
ts_c3 yearsThis cookie is provided by PayPal when a website is in association with PayPal payment function. This cookie is used to make safe payment through PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
PiškotekTrajanjeOpis
akavpau_ppsdsessionThis cookie is provided by Paypal. The cookie is used in context with transactions on the website.
nsidsessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
tsrce3 daysThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to enable the PayPal payment service in the website.
x-pp-ssessionThis cookie is set by the provider PayPal. This cookie is used to process payments from the site.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
PiškotekTrajanjeOpis
CONSENT16 years 2 months 13 days 15 hoursYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
PiškotekTrajanjeOpis
IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextIdneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requestsneverThis cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
PiškotekTrajanjeOpis
enforce_policy1 yearNo description available.
KHcl0EuY7AKSMgfvHl7J5E7hPtK20 yearsNo description available.
LANG9 hoursNo description
sc_f5 yearsNo description available.
x-cdnsessionNo description available.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo